noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
kampania Zalando Żabson

Zalando podsumowało drugi kwartał 2022 roku. Sklep odnotował zaskakujący spadek rentowności

REKLAMA
noSlotData

 Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, oczekuje poprawy rentowności i powrotu do wzrostu w drugiej połowie roku, potwierdzając swoją prognozę na cały rok. Liczba aktywnych klientów w drugim kwartale rosła stabilnie do ponad 49 milionów (11% r/r). Dzięki ciągłemu pogłębianiu relacji z klientami, program lojalnościowy firmy – Zalando Plus – osiągnął wzrost o 164% rok do roku, licząc obecnie ponad 1,5 miliona członków.

Wykazaliśmy naszą zwinność jako zespół, pokazując, że potrafimy szybko reagować, aby dostosować się do aktualnego otoczenia, jednocześnie sprawiając, że doświadczenia naszych klientów są jeszcze bardziej inspirujące i angażujące. Nieustannie powiększamy naszą bazę klientów i jesteśmy w pełni skoncentrowani na naszej strategii i dokonywaniu selektywnych inwestycji w całej naszej działalności, aby zapewnić długoterminowy wzrost

– mówi Robert Gentz, Co-CEO w Zalando.

Program Zalando Plus i ekspansja na nowe rynki

Zalando rozwija swoją strategię stania się punktem wyjścia dla mody, pogłębiając relacje z klientami i wzmacniając relacje z partnerami, aby napędzać rozwój modelu biznesowego platformy. W drugim kwartale Zalando zainwestowało w poprawę jakości obsługi klientów, zwłaszcza w Beauty, która wzrosła o ponad 30% rok do roku. Zalando uruchomiło swój program członkowski Plus w Szwajcarii i rozszerzyło swoją działalność na Rumunię i Węgry, zwiększając swoją obecność na 25 rynkach. Dodatkowo Zalando Lounge został uruchomiony w Rumunii, na Słowacji i na Litwie.

Zalando kupuje Highsnobiety

W czerwcu Zalando nabyło większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, jednej z najbardziej wpływowych firm medialnych z branży modowej i lifestylowej na świecie. Autorytet Highsnobiety w dziedzinie mody, kuratorstwo i wiedza specjalistyczna w zakresie opowiadania historii w połączeniu z innowacyjną platformą i zasięgiem Zalando stworzą inspirujące i angażujące doświadczenie zarówno dla konsumentów, jak i marek.

Minimalna wartość zamówienia w Zalando

W ramach planu działania, który ma na celu dostosowanie się do aktualnej niestabilnej sytuacji rynkowej, Zalando dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się wymagań klientów w nadchodzących sezonach. Aby poprawić ekonomikę zamówień, na początku czerwca na 15 dodatkowych rynkach wprowadzono minimalną wartość zamówienia, a obecnie obowiązuje ona na wszystkich 25 rynkach. W celu dostosowania bazy kosztowej Zalando ograniczyło wydatki na marketing i doprowadziło do poprawy wydajności w swojej europejskiej sieci logistycznej.

Koncentrujemy się na środkach poprawy efektywności i marży, które pomogą nam wzmocnić naszą rentowność w drugiej połowie roku. Nasz zdrowy bilans pozwala nam nadal inwestować w naszą platformę technologiczną i infrastrukturę logistyczną, aby umożliwić naszą długoterminową trajektorię wzrostu

– mówi dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowy w Zalando.

Wolumen sprzedaży brutto (GMV) z drugiego kwartału na poziomie 3,8 miliarda euro, bez zmian w porównaniu z drugim kwartałem roku 2021; przychody w wysokości 2,6 mld euro (-4% r/r) i skorygowany EBIT w wysokości 77,4 mln euro.

>>> Przeczytaj również: Zalando podsumowuje 10 lat na polskim rynku. Jak zmieniły się preferencje zakupowe Polaków?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES