noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zalando

Zalando notuje wzrost w trzecim kwartale z liczbą ponad 50 milionów aktywnych klientów

REKLAMA
noSlotData

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, zanotowała wzrost w trzecim kwartale. Liczba aktywnych klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów. Program lojalnościowy Zalando Plus – prawie potroił liczbę swoich członków.

– Jestem dumny, że docieramy do 50 milionów aktywnych klientów oraz z naszych postępów w pogłębianiu relacji z nimi. Będziemy nadal uważnie poruszać się w tych burzliwych czasach, wprowadzając środki mające na celu poprawę rentowności, a także strategiczne inicjatywy, które inspirują i angażują naszych klientów

– powiedział Robert Gentz, co-CEO Zalando.

Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 7,1%; przychody o 2,9%; skorygowany EBIT urósł w trzecim kwartale do 13,5 mln euro.

Przeczytaj również: Zalando wprowadza pierwsze kolekcje mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami

Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zwiększyło rentowność

Spółka podjęła skuteczne działania w celu zwiększenia rentowności, które przyczyniły się do poprawy wyników i złagodzenia wpływu pogorszenia się nastrojów konsumenckich. Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zachęciło klientów do zwiększenia rozmiaru koszyka lub uiszczenia opłaty za dostawę. W rezultacie zamówienia poniżej minimalnej wartości zamówienia są teraz opłacalne. W trzecim kwartale platforma osiągnęła dalsze efekty marketingowe, zmniejszając w tym roku koszty o prawie 100 milionów euro. Firma wprowadziła również poprawę wydajności w swojej europejskiej sieci logistycznej, w tym zarządzanie nadmiernymi zapasami.

Rozszerzona oferta produktowa Zalando

Platforma realizuje swoją misję wzbudzania zainteresowania klientów najlepszymi markami i asortymentem. Pierwsza współpraca z Highsnobiety, zaledwie trzy miesiące po przejęciu, usprawnia opowiadanie historii, pomagając w większym nawiązaniu kontaktu z odpowiednimi odbiorcami i tworzeniu głębszych więzi emocjonalnych z klientami. Zalando i Nike zacieśniły współpracę, umożliwiając klientom kupowanie produktów dostępnych wyłącznie dla członków Nike na Zalando. Współpraca firmy z Sephorą rosła, dodając na platformie więcej marek kosmetycznych i rozszerzając się na Włochy.

Przeczytaj więcej: Zalando wzmacnia strategiczne partnerstwo z Nike i zapewni dostęp do limitowanych produktów

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES