Zalando notuje w Polsce pozytywne trendy zakupowe i zmiany koszyka – powiedział Daniel Rogiński, general managera CEE Zalando podczas spotkania z dziennikarzami.
Przeczytaj również: Katarzyna Nosowska w nowej kampanii Zalando. “Najlepiej Ci w byciu sobą”
Zalando w Polsce. Zmiany obserwowane na rynku
– Polska jest wyjątkowo istotnym rynkiem dla Zalando. (…) Jeżeli skupimy się na Polsce, to oceaniamy trendy pozytywnie. Szczególnie cieszą zmiany jakościowe w kierunku kupowania mniej, ale produktów jakościowych, które przetrwają dłużej, inwestowania w polskie marki, które są gwarantem jakości – stwierdził Daniel Rogiński. Na pytanie o wzrost koszyka odpowiedział, że obserwowane są “pozytywne zmiany“.
Przeczytaj również: Zalando publikuje wyniki za I kwartał 2024
Zalando na rynkach europejskich. Cele marketplace’u
Podkreślmy, że obecnie Zalando jest platformą modową i lifestyle’ową dostarczającą asortyment modowy dla około 50 mln aktywnych klientów na 25 rynkach.
– Cały czas analizujemy rynki, które ewentualnie byłyby dla nas ciekawe. Jeżeli tylko uznamy, że któryś w obecnej sytuacji jest wartościowy, to po prostu to realizujemy. Większość rynków CEE nie ma nawet trzech lat. Przeprowadzaliśmy dość rozbudowaną ekspansję w tym obszarze w ostatnich latach. Na chwilę obecną wszędzie staramy się umocnić lub zdobyć pozycję lidera. Dzieje się to bardzo szybko i będziemy to kontynuować – powiedział general manager CEE Zalando, pytany o plany dalszej ekspansji zagranicznej. Rzeczniczka prasowa Zalando Aleksandra Adrian dodała, że celem firmy jest osiągnięcie 15 proc. udziału w europejskim rynku.
PAP, zdjęcie główne: mat. prasowy