noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Czas połączyć siły. Wywiad z Sabiną Klechowicz z 100% Retail & Fashion

REKLAMA
noSlotData

Polska branża odzieżowa w ostatnich latach wyraźnie nabrała tempa. Przybyło nam projektantów, z roku na rok sprzedaż największych firm rośnie o średnio kilkanaście procent i zyskujemy coraz szerszą grupę ekspertów w tej dziedzinie. Czas na konferencje, która połączy siły.

100% retail & fashion – jedyny w Polsce convent marketingowy dla marek odzieżowych, obuwniczych i bieliźnianych.

Już po raz drugi, w dniach 8-9 października 2015, w Sopocie, odbędzie się konferencja dedykowana branży odzieżowej, obuwniczej i bieliźnianej. Poruszane tematy obejmą szerokie spektrum zarządzania marką „fashion”.

O wyjątkowości konferencji, jej misji i przyszłości branży odzieżowej rozmawiamy z Sabiną Klechowicz, organizatorem wydarzenia.

Skąd pomysł na tego typu konferencję?

Najprościej mówiąc: wynika on z potrzeby rynku, ale wpływ na decyzję miały też moje własne obserwacje, zdobyte podczas uczestnictwa w innych konferencjach. Byłam kilkakrotnie zapraszana jako prelegent na konferencje, poruszałam tematykę visual merchandisingu. Podczas wystąpień uderzyło mnie to, jak wiele konferencji kierowanych jest do bardzo szerokiego grona odbiorców, czyli właściwie do każdego i do nikogo. Zrozumiałam, że brakuje konferencji wydarzenia, które jest branżowe. Takie wąskie grono tematyczne. Zdarzało się, że tematyka innych prelegentów nie zawsze niosła za sobą wartości merytoryczne. Miałam wrażenie, że uczestnicy konferencji nie mają szans na czerpanie wiedzy od prelegenta. I tak powstał pomysł na konferencję 100% Retail&Fashion, na której uczestnicy otrzymają 100% wiedzy merytorycznej, 100% wymiany kontaktów biznesowych poprzez networking i 100% zadowolenia. Dodatkowo wszystkie konferencje i wydarzenia odbywają się w Warszawie, Łodzi czy Poznaniu. A gdzie na mapie wydarzeń modowych jest Trójmiasto, czyli zagłębie marek modowych takich jak: LPP, Diverse, Taranko, Grey Wolf? Naszym celem była również idea promowania Pomorza jako miejsca, w którym moda spotyka się z biznesem. Pomysł powstał w drodze do domu po którejś z konferencji. Kolejnym krokiem było poszukanie odpowiedniego partnera do realizacji tego projektu.

Do kogo jest skierowany event?

Wydarzenie kierowane jest do wszystkich osób zarządzających markami fashion, do dyrektorów, właścicieli firm z obszaru odzieży, obuwia i bielizny.

Jakie wnioski głównie wyciągnęli uczestnicy i organizatorzy konferencji po pierwszej edycji? Co zmieniliście w programie w tym roku? 

Zdecydowanie podczas I edycji zabrakło imprezy integracyjnej, która pozwoliłaby uczestnikom wydarzenia na rozmowy w atmosferze mniej formalnej. Czasu, podczas którego, przy kieliszku wina, można porozmawiać o sukcesach swojej firmy. Tegoroczna edycja konferencji, po pierwszym dniu, zaprasza swoich uczestników na after party, na którym zapewniamy jedzenie i open bar. Otrzymaliśmy również informację, że brakuje prelekcji, które poruszają tematykę mody męskiej. Na obecną chwilę  prowadzimy rozmowy z reprezentantem znanej męskiej marki w kwestii jego wystąpienia podczas naszej konferencji. W tym roku odbędą się również warsztaty. Uważnie słuchamy naszych klientów i zmieniamy się dla nich.

Konferencja Retail & Fashion

Jakich rezultatów oczekujecie po konferencji? 

Celem naszej konferencji jest umożliwianie małym i średnim firmom pozyskiwanie wiedzy, którą posiadają duże korporacje. Nasza konferencja daje możliwość pozyskiwania wiedzy merytorycznej, odkrywamy nowinki w obszarach, które znacząco wpływają na rozwój marek. Podczas eventu umożliwiamy również wymianę kontaktów nie tylko między sobą, ale również z firmami, które świadczą usługi wspomagające rozwój marek jak np.: firmy dystrybucyjne, manekiny, firmy zajmujące się obsługą sklepu internetowego, agencje fotograficzne, styliści itd.  Liczymy, że dzięki uczestnictwu w konferencji 100% Retail&Fashion firmy będą osiągać lepsze wyniki sprzedażowe, wzmocnią wizerunek na rynku, a co najważniejsze, że nasze warsztaty sprawią, że małe firmy zaczną powoli stawać się większymi.

Czy Retail & Fashion 100% ma w planach zapraszanie gości z zagranicy?

Oczywiście. Nie tylko gości, ale i prelegentów. Już rok temu podjęłyśmy próby zaproszenia przedstawicieli firmy WGSN jako prelegentów, w tym roku powróciłyśmy do tematu. Niestety jak na razie bezskutecznie. Może kolejna edycja przyniesie ich akceptację.

Konferencja Retail & Fashion

Jakich wiadomości brakuje na polskim rynku na co dzień? Czego oczekiwalibyście od naszego portalu fashionbiznes.pl?

Jakich wiadomości brakuje? Myślę, że konkretnych. Często przedstawiciele marek nie wiedzą, że coś u nich nie działa, że potrzebują zmiany. Póki nie widzimy, co jest niewłaściwe, nie wiemy czego potrzebujemy. Dla przykładu: firmy często nie widzą, że brakuje im spójności w identyfikacji wizualnej, że w salonie klient koncentruje swój wzrok na tym co chce, a nie na tym, co my chcemy, żeby zobaczył. Na rynku pojawiają się nowości, jak np. beacony. .Jest kilka firm, które skorzystały z tej technologii jutra, ale wiele z nich nie ma pojęcia, dlaczego są one tak ważne, jakie korzyści niosą dla marki. Głównym błędem małych firm jest to, że starają się naśladować poczynania większych firm, ale nie zdają sobie sprawy, że to, co służy innym, nie musi służyć jemu. Brakuje informacji, która niesie wiedzę, która pozwoli firmom na ich rozwój. Czego oczekujemy od portalu Fashion Biznes? Państwo, tak samo jak my,  uczą naszych klientów, że biznes i moda to nierozerwalny duet. W świecie jutra trzeba cały czas się rozwijać, by nie zostawać w tyle. Liczymy zatem na wsparcie, współpracę i wspólne sukcesy!

Już dziś możecie zarejestrować się na konferencje na retailandfashion.pl

Urszula Wiszowata

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES