noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Answear.LAB

Wystarczy zdanie, by rozpocząć zmianę – Answear.LAB zachęca do manifestu #JESTEMFEMINISTA

REKLAMA
noSlotData

Słowa mają moc! Już jedno wystarczy, aby rozpocząć zmianę – przekonuje Answear.LAB, kontynuując zapoczątkowaną w ubiegłym roku akcję #JESTEMFEMINISTA. Tym razem, z okazji obchodzonego 7 listopada Światowego Dnia Feminizmu, marka przypomina o roli języka w dążeniu do równouprawnienia.

7 listopada z inicjatywy Answear.LAB ponad 100 znanych mężczyzn ze świata mediów, sztuki, kultury, show businessu i social mediów włoży statement T-shirt i przyzna: #JESTEMFEMINISTA. W ten sposób okażą wsparcie kobietom, podzielą się swoimi refleksjami po to, by edukować, zachęcić do dyskusji i przekonać, że feminizm to nie błędnie rozumiana walka płci, ale sojusz damsko-męski. W temacie równości jest bowiem jeszcze wiele do zrobienia – mimo, iż korzenie działań o równouprawnienie sięgają XIX wieku, to wciąż kobiety nie mają takich samych praw i możliwości, jak mężczyźni. Według tegorocznego raportu „Global Gender Gap”, świat potrzebuje jeszcze 132 lat, by wyrównać lukę między płciami! W przypadający na 7 listopada Światowy Dzień Feminizmu warto pochylić się nad tymi kwestiami i zastanowić, ile jeszcze pracy, edukacji i dyskusji potrzebujemy, aby zmienić utarte ścieżki myślenia, przełamać stereotypy zakorzenione w kulturze, codziennym życiu, a nawet języku i dokonać realnej poprawy życia milionów kobiet i dziewczynek. 

#JESTEMFEMINISTA, używam feminatywów

Słowa mają ogromną moc i kształtują naszą rzeczywistość. To jak mówimy wpływa na to, jak myślimy o świecie, dlatego stosowanie feminatywów i języka inkluzywnego odgrywa istotną rolę w dążeniu do równości. Zdaje sobie sprawę z tego również Answear.LAB – to właśnie język jest motywem przewodnim  aktualnej edycji akcji #JESTEMFEMINISTA, która każdego roku organizowana jest w nieco innej odsłonie. Marka nie tylko zaprosiła do akcji ponad 100 znanych i cenionych mężczyzn, ale wspólnie z twórczynią internetową, Martyną Zachorską, znaną jako @paniodfeminatywow, stworzyła też video poradnik o tym, w jaki sposób mówić do kobiet, aby czuły się respektowane. 

„Jesteśmy świadome ogromnego znaczenia języka niezbędnego elementu w dążeniu do równouprawnienia kobiet i mężczyzn, dlatego właśnie na nim koncentrujemy się w ramach tegorocznej edycji projektu #JESTEMFEMINISTA. Język kształtuje rzeczywistość. Przykładowo, poprzez feminatywy, możemy nie tylko podkreślić rolę kobiecej pracy w życiu codziennym, ale przede wszystkim przekonać się, jak reagujemy na ten sam zawód zapisany w formie męskiej lub żeńskiej. Od języka się zaczyna prawdziwa zmiana nastąpi wówczas, kiedy inżynierka, chirurżka, premierka będzie równie ważna i szanowana, jak męski odpowiednik tych zawodów”

– tłumaczy Agnieszka Korsak, Dyrektorka Marki Answear.LAB. 

Marka Answear.LAB z wyrazistym przekazem

W swoich działaniach Answear.LAB nie ogranicza się jedynie do tworzenia mody, ale pragnie dotrzymywać kroku swoim klientkom i wspierać je w życiu na własnych zasadach. Od początku swojej działalności, tworzy limitowane kolekcje i angażuje się w inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie dla kobiet na całym świecie. Przykładem takich działań jest chociażby zeszłoroczna kolekcja „Girl Power”, z której dochód został przeznaczony na wsparcie podopiecznych fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. W tym roku marka dołączyła również do inicjatywy „Wszechmocne”, gdzie razem z Wirtualną Polską przedstawia historię zwykłych kobiet, których moc polega na codziennym podejmowaniu ciężkiej pracy i pokonywaniu życiowych trudności.

Przeczytaj również: „Rolą dużych marek o potężnych zasięgach jest prowadzenie odważnej komunikacji”. Rozmawiamy z Agą Korsak, dyrektorką marki Answear.LAB

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES