noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Anna Wintour, wpływowa redaktorka naczelna magazynu Vogue i dyrektorka ds. w Condé Nast, zorganizuje zbiórkę funduszy podczas Tygodnia Mody w Paryżu. Jej celem będzie wsparcie kampanii reelekcyjnej prezydenta Joe Bidena.

Amerykańska wyrocznia mody sprzeciwiła się Trumpowi

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Anna Wintour, wpływowa redaktorka naczelna magazynu Vogue i dyrektorka ds. w Condé Nast, zorganizuje zbiórkę funduszy podczas Tygodnia Mody w Paryżu. Jej celem będzie wsparcie kampanii reelekcyjnej prezydenta Joe Bidena.

Przeczytaj również: Jak Karl Lagerfeld został “cesarzem mody”? Przypominamy życiorys kultowego projektanta

Amerykańska ikona wesprze Joe Bidena

Wintour, która wcześniej popierała liderów Partii Demokratycznej, takich jak Clintonowie i Barack Obama, po raz pierwszy publicznie wyraziła swoje poparcie dla Joe Bidena w artykule Vogue z 2020 roku. – Jest niewątpliwie człowiekiem z charakterem. Posiada tak wiele cech, których obecnie brakuje nam w Waszyngtonie… Przyzwoitość, honor, współczucie, wiarygodność, a przede wszystkim doświadczenie – napisała.

Chcąc wesprzeć obecnego prezydenta Stanów Zjednoczonych w walce o drugą kadencję, zorganizuje ona zbiórkę funduszy, z której środki zostaną przeznaczone na pokrycie części kosztów kampanii Joe Bidena. Ten krok podkreśla zaangażowanie Wintour w polityczny rozwój Partii Demokratycznej. Należy podkreślić sprawczość Wintour. Według Forbesa, naczelna amerykańskiego Vogue’a odegrała kluczową rolę w pozyskaniu ponad 175 mln USD w ciągu pierwszych dwóch dekad przewodnictwa nad Met Galą.

Przeczytaj również: Szukasz pracy w branży mody? Sprawdź te oferty

Anna Wintour – legenda Vogue

Urodziła się 3 listopada 1949 roku. Od najmłodszych lat miała okazję obserwować pracę w branży, z którą później związała się na stałe. Jej ojciec był cenionym dziennikarzem, pracującym m.in. w „The Evening Standard”, „Sunday Express” i „Daily Express”. Kariera samej Wintour nabrała rozpędu w 1983 roku po spotkaniu z Alexandrem Libermanem, dyrektorem Condé Nast Publications (wydawcy „Vogue’a”). Namówił ją on na pracę w czasopiśmie.

Wintour otrzymała stanowisko dyrektorki kreatywnej, zajmując się „podnoszeniem jakości stron i wprowadzaniem na nie innych aspektów zainteresowań kobiet”. Jej obowiązki nie były do końca sprecyzowane. We wrześniu 1985 roku została redaktorką naczelną brytyjskiego „Vogue’a”, gdzie dokonała radykalnych zmian na wzór amerykański. Przyczyniając się tym samym do wzrostu nakładu gazety. W tym okresie przylgnęła do niej reputacja szefowej oziębłej i bezkompromisowej. W 1987 wróciła do Nowego Jorku. Rok później objęła stanowisko redaktorki naczelnej amerykańskiego „Vogue’a”. Szybko uczyniła z czasopisma „biblię mody”.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES