Marka założona przez Erlinga Perssona opublikowała notkę aktualizującą dane dotyczące rozwoju jej sprzedaży w II kwartale bieżącego roku. Wnioski? Wyniki są zgodne z oczekiwaniami rynku.
SPRZEDAŻ: + 6 proc. do 57 616 mln SEK (ok. 22 148 mln PLN)
Marka nie ogłosił żadnych prognoz poza komentarzem: „czerwiec rozpoczął się dobrze”. Tego jednak można się było spodziewać, biorąc pod uwagę lepsze warunki pogodowe i znacznie łatwiejszą bazę porównawczą.
Analiza ekspertów
– Ta krótka informacja handlowa zostanie prawdopodobnie odebrana pozytywnie. Sprzedaż w stałej walucie w II kwartale była nieco poniżej oczekiwań konsensusu. Uważamy jednak, że była lepsza niż się spodziewano. Dodatkowo dynamika przychodów bazowych poprawiła się od początku kwartału – skomentował analityk z BNP Exane.
Zdaniem eksperta z RBC w omawianym kwartale H&M „podjął kroki w celu poprawy swojej oferty omnichannel dla klientów, co powinno doprowadzić do utrzymania pozycji na głównych rynkach”. Uważa on, że „poprawił się przepływ produktów i marka może spodziewać się obniżek cen od dostawców z Azji”.
Giełda
Po godzinie 12:00 akcje marki H&M drożeją o 0,73 proc. do 152,04 SEK (ok. 58 PLN). Są one na nieznacznym wzroście wartości w porównaniu z zamknięciem rynku z dnia poprzedniego.
Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: „ASOS przechodzi remont.” Grupa opublikowała wyniki finansowe