noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Grupa VRG – czas na wzrost przychodów i ekspansję zagraniczną

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Notowana na warszawskiej giełdzie grupa VRG opublikowała strategię na lata 2023-2025. Cel? Wypracowanie 1,9 mld PLN przychodu, 150 mln PLN zysku netto i może coś jeszcze… Rynki zagraniczne.

Grupa, w skład której wchodzą takie marki jak Vistula, Wólczanka, Bytom, Kruk, czy Deni Cler, planuje przez cały okres realizowania strategii osiągać dwucyfrowy roczny wzrost przychodów. Ma być to możliwe dzięki poszerzaniu grupy klientów oraz intensyfikacji prac nad mocniejszym wejściem w modę dla kobiet. W konsekwencji przychód grupy w 2025 roku wynieść ma 1,9 mld PLN, obecnie jest on na poziomie 1,3 mld PLN.

Omnichannel

Jednym z ważniejszych założeń planu VRG jest modernizacja i rozwój powierzchni sklepów własnych obu segmentów oraz własnych e-sklepów i sprzedaży produktów na marketplace’ach.

Na koniec 2025 roku sieć stacjonarna powinna dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. m2. Grupa chce także posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki do niej należące mają być obecne w szerszej skali na największych platformach sprzedażowych. Te działania mają przełożyć się na minimum 14-proc. udział on-line’u w przychodach VRG.

Wzrost rentowności

Celem, który postawiła przed sobą grupa modowa jest także poprawa marży brutto w każdym z segmentów. Pomóc mają jej w tym optymalizacja polityki cenowej i promocyjnej, zmiany w kolekcjach i konsolidacji źródeł dostaw. Na koniec zaplanowanego okresu VRG chce, aby marża brutto na sprzedaży grupy wyniosła między 56-57 proc.

Zarząd zakłada wzrost kosztów SGM&A/m2 (głównych kosztów nieprodukcyjnych/m2) wolniejszy od wzrostu kosztów sprzedaży i zysku brutto. Powinno to przełożyć się na minimum 12-proc. marżę operacyjną w 2025 roku.

Czas ekspansji ?

Grupa VRG planuje pierwsze kroki w ekspansji zagranicznej, myśli o krajach Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział podczas videokonferencji prezes VRG, Janusz Płocica.

Dodał on: ,,Jesteśmy tylko w Polsce, tu jesteśmy silni, a w niektórych segmentach najsilniejsi. Widzimy tu przestrzeń do dalszego wzrostu, a rozwój organiczny i rentowny w Polsce jest w ramach nowej strategii priorytetem, ale w tym czasie chcemy też rozpocząć drogę do ekspansji zagranicznej. To droga długoterminowa, która da widoczne efekty w kolejnych latach strategii.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES