Według raportu opublikowanego przez francuski koncern, wzrost przychodów LVMH wzrósł o 10% w porównaniu do ubiegłego roku.
LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) jest jednym z największych koncernów na rynku towarów luksusowych. Pod swoimi skrzydłami posiada takie domy mody jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy, Celine, Loewe czy Marc Jacobs. Wśród pozostałych marek należących do LVMH zaliczamy między innymi sieć perfumerii Sephora, czy takie firmy jak Don Perifnon i Moët & Chandon.
W oświadczeniu, które pojawiło się 24 lipca, firma zadeklarowała przychód w wysokości 21,8 miliardów euro w okresie pierwszej połowy 2018 roku. Jest to 10%-owa poprawa w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. LVMH ogłosiło również 15%-owy wzrost zysku organicznego (biorąc pod uwagę modową część koncernu). Wyniósł on 8,6 miliarda euro.
Koncern wskazał, że tak korzystne wyniki może zawdzięczać wzrostowi marki Louis Vuitton. Dokładniej chodzi tu o fakt objęcia przez Virgila Abloha stanowiska dyrektora artystycznego linii męskiej oraz jego debiutancki pokaz, który zyskał wyjątkowo dobre przyjęcie i był szeroko komentowany w mediach.
W swoim oświadczeniu firma podkreśliła również dobry okres dla domu mody Dior. Kim Jones, który został mianowany dyrektorem artystycznym Dior Homme, zaprezentował swoją pierwszą kolekcję, która spotkała się z dużym uznaniem. Dom mody Céline, z kolei, otworzył nowy rozdział w swej historii wraz z mianowaniem na stanowisko dyrektora artystycznego Hedi Slimane’a, który swą pierwszą kolekcję zaprezentuje we wrześniu.
LVMH wyjaśniło, że wzrost przychodów zawdzięcza głównie takim czynnikom jak: silny wzrost koncernu zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Azji, sukces nowych produktów Christian Dior, czy silny wzrost przychodów (w sklepach oraz w internecie) perfumerii Sephora.
Grupa LVMH zanotowała również znaczący sukces sprzedaży serii kosmetyków Fenty Beauty, które sygnowane były nazwiskiem Rihanny. Zgodnie z raportem, przedsięwzięcie to przyniosło 100 milionów dolarów przychodu już w pierwszych 40 dniach sprzedaży.
Jak donosi portal The Business of Fashion, po ogłoszeniu wyników LVMH akcje koncernu wzrosły o 2,3% – do ceny 308 euro. Jest to kwota bliska rekordowi, ponieważ ten – zanotowany w maju, wyniósł 313,70 euro.
Co ciekawe akcje konkurencji na rynku towarów luksusowych także wzrosły. Grupa Kering zanotowała wzrost o wysokości 1,9%, natomiast ceny akcji Hermes podwyższyły się o 0,5%.