noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie promujące markę NikeSKIMS, stworzoną przez Nike i Kim Kardashian. Na zdjęciu czarny identyfikator na smyczy, ze zdjęciem Kim Kardashian i czerwonym napisem "Kim Kardashian / 000001 / WHQ / logo Nike SKIMS"

Współpraca z Kim Kardashian miała uratować sportowego giganta. Dziś stoi pod znakiem zapytania

REKLAMA
noSlotData

Nike miało ambitny plan: połączyć siły z jedną z najbardziej wpływowych kobiet w popkulturze i stworzyć zupełnie nowy brand – NikeSKIMS. Partnerstwo z Kim Kardashian miało nie tylko wzmocnić pozycję amerykańskiego giganta w segmencie odzieży kobiecej, ale także przyciągnąć nową grupę klientów. Początkowy entuzjazm był ogromny, jednak kilka miesięcy po ogłoszeniu współpracy premierę przesunięto. Teraz przyszłość projektu stanęła pod znakiem zapytania.

W tym artykule przeczytasz:

  • Dlaczego Nike zdecydowało się na współpracę z Kim Kardashian?
  • Co miało znaleźć się w ofercie NikeSKIMS?
  • Co stoi za opóźnieniem premiery?
  • Jakie zmiany zaszły w strukturach Nike tuż po ogłoszeniu partnerstwa?
  • Czy nowa marka ma jeszcze szansę uratować wizerunek i finanse giganta?
  • Co na temat współpracy mówią analitycy i branżowi eksperci?

Przełomowa współpraca Nike x Kim Kardashian

W lutym 2025 r. Nike ogłosiło współpracę z Kim Kardashian. Już wtedy określano partnerstwo jako przełomowe i z potencjałem na zrewolucjonizowanie rynku. Nie bez powodu – to historyczna decyzja amerykańskiego przedsiębiorstwa, które do tej pory skupiało się na współpracy ze sportowcami. Nigdy wcześniej nie stworzyło nowego brandu z inną firmą. Zarówno fani sportowego giganta, jak i brandu stworzonego przez celebrytkę nie kryli entuzjazmu. Zwłaszcza że marka NikeSKIMS zapowiadała się ciekawie. W kolekcji skierowanej wyłącznie do kobiet miały pojawić się ubrania treningowe, a razem z nimi obuwie i akcesoria.

„NikeSKIMS, nowa marka NIKE, Inc. i SKIMS, zrewolucjonizuje światową branżę odzieży fitness i odzieży sportowej, wprowadzając najlepsze w swojej klasie innowacje na potrzeby wszystkich sportsmenek”

– napisało Nike w oficjalnym komunikacie.

Jednocześnie sportowy gigant podkreślał, że NikeSKIMS będzie połączeniem innowacji z „obsesją na punkcie kobiecego ciała i pionierskim dążeniem do tworzenia rozwiązań dla każdego typu sylwetki”, z którego słynie marka Kim Kardashian.

Wiosenna premiera NikeSKIMS przesunięta

NikeSKIMS miało zadebiutować wiosną tego roku. Początkowo produkty z metką marki będącej efektem współpracy Nike i Kim Kardashian miały trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Globalna ekspansja brandu była zaplanowana na 2026 r. Od momentu ogłoszenia nowej marki minęło kilka miesięcy, a premiera nadal się nie odbyła.

Opóźnienia w produkcji jako oficjalny powód

Według CNBC, które powołuje się na agencję Bloomberg, powodem przesunięcia premiery NikeSKIMS są wewnętrzne opóźnienia w produkcji. Nie dotyczą one problemów z wysyłką czy dostawców. Informację przekazało anonimowe źródło, które ma być zaznajomione ze sprawą. 

Z kolei rzecznik firmy przekazał agencji Reuters, że opóźnienie jest efektem chęci dopracowania produktu. Decyzja podjęta przez obie strony wynika z dużych oczekiwań akcjonariuszy i konsumentów. 

Kiedy premiera NikeSKIMS?

Zgodnie z doniesieniami nowa data premiery NikeSKIMS nie jest jeszcze dokładnie znana, a od momentu ogłoszenia współpracy nie pojawiły się żadne nowe informacje. Strona internetowa nie była także aktualizowana.

Informator podkreśla jednak, że pomimo braku konkretnych ustaleń, marka Nike i Kim Kardashian powinna trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Odeszła osoba odpowiedzialna za partnerstwo

Od momentu ogłoszenia historycznej współpracy Nike i SKIMS jedna z osób odpowiedzialnych za partnerstwo pożegnała się ze sportowym gigantem. Mowa o Heidi O’Neill, która do 2 maja pełniła funkcję President of Consumer, Product and Brand. To efekt likwidacji stanowiska, które zostanie teraz podzielone na trzy odrębne pozycje, skupiające się na obszarach konsumenta i sportu, marketing oraz tworzenia produktu. O’Neill pożegna się oficjalnie z firmą 5 września.

Czy współpraca z Kim Kardashian uratuje Nike?

Stworzenie marki NikeSKIMS to jeden z elementów planu naprawczego Nike. Amerykański gigant od dłuższego czasu zmaga się ze złymi wynikami finansowymi. Skutkiem problemów były między innymi zwolnienia, wyprzedaż zalegającego towaru czy podwyżki cen produktów. Za każdą decyzją stoi CEO Nike, Elliott Hill, który próbuje uratować dawnego lidera sportowego. Obecnie amerykańskie przedsiębiorstwo liczy straty.

Od początku roku wartość akcji firmy spadła o 20%. Oprócz tego przychody Nike dawno nie były takie niskie. W związku z tym współpraca z bijącą rekordy popularności marką Kim Kardashian jest decyzją strategiczną, dzięki której amerykański gigant chce umocnić swoją pozycję w kategorii odzieży sportowej i zyskać przewagę nad konkurencją.

„Teoretycznie Nike powinno mieć wszystkie umiejętności potrzebne do prowadzenia własnej marki w odzieży damskiej, ale rzeczywistość jest taka, że ​​straciło część swojej zdolności do opowiadania historii, innowacji i zachwycania konsumentów”

– skomentował dla CNN analityk Neil Saunders z GlobalData Retail.

Sprawdź też: Nike łączy siły z Lego. Kolejny sposób na uratowanie legendy?

Zdjęcie główne: Instagram @krisjenner

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES