EDI to więcej niż technologia. To sposób myślenia, dzięki któremu Twoja firma może jeszcze lepiej sprostać potrzebom rynku przechodzącego dynamiczne zmiany. Dowiedz się, czy to rozwiązanie dla Ciebie!
Materiał sponsorowany
Co to jest EDI?
EDI to elektroniczna wymiana danych w formacie cyfrowym, która zachodzi pomiędzy partnerami biznesowymi (głównie w komunikacji B2B i B2G). To integralny element e-commerce i szerzej pojętego e-biznesu, ale także kluczowe wsparcie dla branż TSL, automotive, HORECA czy związanych z handlem zagranicznym.
System ten umożliwia ustandaryzowaną, maksymalnie zautomatyzowaną wymianę danych w wielu obszarach działalności firmowej – począwszy od tych związanych z zamówieniami, przez fakturowanie, po obsługę wezwań do zapłaty.
Jakie korzyści daje wdrożenie EDI?
Wdrożenie EDI przynosi przedsiębiorstwom szereg korzyści. Te najważniejsze są związane z:
- oszczędnością pieniędzy, co wynika z eliminacji potrzeby drukowania papierowych dokumentów, automatyzacji wprowadzania danych i zastosowanie ustandaryzowanych technologii;
- zwiększeniem wydajności pracy – m.in. dzięki przekazowi informacji w czasie rzeczywistym, redukcji liczby błędów przy przetwarzaniu danych i eliminację luk w integracji systemów;
- usprawnieniem procesów korporacyjnych – ich większą przejrzystością i efektywniejszym planowaniem działań;
- ekologią – korzystanie z EDI pomaga zmniejszyć ślad węglowy firmy, co wpisuje się w strategię ESG i działalność w duchu zrównoważonego rozwoju.
To powód, dla którego stale rośnie liczba firm zainteresowanych wdrożeniem EDI.
Jak wdrożyć EDI?
Wdrożenie EDI przebiega w kilku etapach. Wymaga m.in. dokładnej analizy procesów biznesowych w firmie i dopasowania rozwiązania EDI do specyfiki działalności organizacji, a następnie – synchronizacji danych artykułów z partnerami biznesowymi. Dlatego warto skonsultować się w tej kwestii z ekspertami, którzy specjalizują się w kompleksowych usługach EDI. To pierwszy krok w stronę optymalizacji działalności.
Zdjęcie główne: mat. partnera
Przeczytaj również: Nadchodzą nowe przepisy w e-handlu. Konta użytkowników Vinted i Allegro mogą zostać zablokowane