„Vogue”: magazyn modowy czy prężnie rozwijający się biznes?

159
źródło: YouTube.com (Vogue Polska)

Kiedy mówimy o modzie, na myśl nasuwa się hasło Vogue. Na całym świecie utożsamiane jest z kultowym czasopismem modowym. W ostatnim czasie magazyn przechodzi rewolucję, staje się marką, której logo chcemy nosić już nie tylko pod ręką. Debiutancka linia prezentów świątecznych od Vogue, aplikacja mobilna od Vogue Polska – czy to jeszcze magazyn czy może dobrze prosperujący biznes?  

„Vogue” z własnym sklepem?

Zbliża się sezon świąteczny, a amerykański „Vogue” nie próżnuje. Magazyn we współpracy ze znanymi projektantami stworzył szeroki wybór prezentów dla miłośników mody. Debiutancka kolekcja „Vogue” celuje w każdą grupę odbiorców, zadowoli nawet najbardziej wybredne gusta. Poszukujesz prezentu dla młodej matki, stylowego starszego brata czy przyjaciółki estetki? „Vogue” zadbał by każdy znalazł coś dla siebie. Co znajdziemy na stronie sklepu czasopisma?  

Do współpracy z „Vogue” dołączyła marka produkująca ubrania dla dzieci Maisonette, wspólnie zaprojektowali body dla najmłodszych z napisem Cry, but make it fashion, co w polskim tłumaczeniu oznacza Płacz, ale rób to modnie czy Fashion never sleeps. Neither do I (Moda nigdy nie śpi, tak jak ja). Która mama oparłaby się urokowi oryginalnych body? Dla starszych, modnych nastolatków „Vogue” i Public School wypuścili klasyczne bluzy z charakterystycznymi napisami.

Stylowe gadżety

Nie zabraknie również fantazyjnych dodatków do domu, zaprojektowanych we współpracy z The Selby. Kubek „Vogue” x The Selby na pewno trafi do rąk miłośników długich wieczorów z gorącą czekoladą. Dla urozmaicenia zimowego lenistwa Loulou Baker wypuścili talię kart z logiem Vogue, a New York Puzzle Company surrealistyczne puzzle Vogue

Pomyślano również o fanach sportowych atrakcji, jazda na rowerze już nie będzie taka sama z rowerem od „Vogue” x Shinola Bixby Bicycle. A dla poszukiwaczy większej adrenaliny Nusa Indah zaprojektował deski surfingowe z motywem archiwalnych okładek Vogue. Modny na plaży czy na rowerze od dziś zmienia znaczenie. 

„Vogue” – biznes przyszłości?

Vogue nieustannie się rozwija i wychodzi na potrzeby obecnych czasów – powstała nawet aplikacja by ułatwić przeglądanie strony na smartfonach. Na taki krok zdecydowała się również polska edycja pisma. W mediach społecznościowych Vogue Polska informuje o nadchodzącej premierze swojej aplikacji. Najnowsze posty, trendy z pokazów mody, zagraniczne edycje Vogue czy ciekawe podcasty to wszystko będziemy mieli na wyciągnięcie ręki na naszych smartfonach. Czy „Vogue Polska” idąc śladami amerykańskich prekursorów również rozszerzy swoją działalność na inne branże?

Tekst: Sylwia Wyrzykowska