VITKAC już na stałe zapisał się w świadomości fanów mody jako kultowe miejsce z najlepiej wyselekcjonowanymi markami na świecie. Przez niemalże dekadę, dom handlowy na Brackiej 9 odchodzi od konceptu stricte komercyjnego i staje się kolebką sztuki. Już za chwilkę zobaczymy jego drugą odsłonę w drugim, najbardziej znanym mieście w Polsce – w Krakowie.
Kiedy większość rynku podąża za trendami, właściciel DH Vitkac sam je wyznacza. Arkadiusz Likus – założyciel konceptu – obrał sobie za cel połączenie retailowego aspektu mody z kulturą i sztuką. Stąd pomysł na modernizację domu handlowego? W ten sposób stworzono 20 sklepów zwanych także shop-in-shopami, stanowiących odrębne przestrzenie dedykowane każdej marce z osobna.
“VITKAC idzie w kierunku sztuki. Za chwilkę pojawi się nowy koncept marki Diesel zainicjowany przez przez nasz zespół, a zaakceptowany przez Renzo Rosso (prezesa OTB Group, właściciela marki). Pójście w kierunku sztuki ma udowodnić, że VITKAC nie ma jedynie charakteru komercyjnego“, powiedział Arkadiusz Likus podczas spotkania prasowego.
VITKAC x wyjątkowe projekty
Oprócz fizycznych zmian w sklepie stacjonarnym, VITKAC zadbał również o aspekt wizerunkowy swoich działań. Marki Balmain, RED Valentino czy Dsquared2 specjalnie dla VITKACA przygotowały wyjątkowe projekty. Na szczególną uwagę zasługuje ta ostatnia, której założyciele Dean i Dan Caten z okazji 8. urodzin VITKACA oraz długoletniej współpracy, stworzyli niepowtarzalną, kapsułową kolekcję “Dsquared2 Exclusive for VITKAC” składającą się z 10 elementów garderoby.
W tym roku w VITKACU pojawił się znany dotąd klientom, lecz w spersonalizowanej formie, sklep Salvatore Ferragamo. Do końca marca w nowej odsłonie zobaczymy również sklepy: Kenzo, Marni, a w kolejnych miesiącah Diesel’a, Gucci, nowy butik Balenciagi, pojawi się również odzież damska marki Bottega Veneta.
Nowe marki w portfolio VITKACa
W 2020 nie zabraknie też nowości. Już teraz na 2. piętrze dostępna jest jedna z najbardziej pożądanych marek tego sezonu Jacquemus, torebki i buty holenderskiej marki Wandler, z kolei na 3. streetwear’owym poziomie amerykańska marka Fear of God. Do końca roku w VITKACU pojawią się także inne, nieznane dotąd brandy, m.in. Nanushka, Agnona, Kirin, Ambush czy Adieu.
VITKAC nie zwalnia tempa. Jeszcze w 2020 w Krakowie planowane jest otwarcie drugiego domu handlowego.
– VITKAC stał się już nie tylko instytucją obecną w głowach warszawiaków, bardzo często wspominaną w mediach i kulturze, ale przede wszystkim prężnie działającym biznesem. Dobra luksusowe oraz premium mają dwie destynacje w Polsce, więc nadszedł czas na tę drugą, czas na Kraków – mówi Arkadiusz Likus.
Hello Kraków
Krakowski Pasaż 13 zamieni się w mniejszą wersję domu handlowego znanego nam z Warszawy. Zgodę na współpracę wyraziły wszystkie wyselekcjonowane marki. 40 największych brandów takich jak Gucci, YSL czy Chloe już wkrótce pojawią się w Krakowie. Pierwsza część sklepu zostanie oddana do użytku w maju tego roku. Całość prac powinna zakończyć się pod koniec tego roku. Koncept ma przypominać galerię sztuki.
To będzie rewolucyjny pomysł. Chciałem połączyć stare z nowym. XVII kamienica z zewnątrz otwiera drzwi do miejsca na miarę XXI wieku. Udało nam się to połączenie na tyle, na ile pozwolił na to konserwator zabytków – dodał Arek Likus.
VITKAC to bez wątpienia jeden z najnowocześniejszych konceptów, do którego zaglądają goście z całego świata. Jeśli zastanawialiście się kiedyś, jak to możliwe, że VITKAC odnosi taki sukces prowadząc dom handlowy, w którym tłumów nie widać, to nie zapominajmy o e-commerce. To właśnie sprzedaż online stanowi gro biznesu firmy. Tu jednak nie o biznes chodzi. Ważne, że jest w Polsce firma, która poprzez modę sprzedaje nam też sztukę.
Ula Wiszowata