Czy imperium bielizny chce zwiększyć sprzedaż podsycając plotki i budząc kontrowersje?
Z jednej strony zamykają sklepy i walczą z problemami finansowymi, a z drugiej – cały czas o nich słyszymy. Zaczęło się w marcu, od mianowania Barbary Palvin Aniołkiem. W mediach zawrzało: Victoria’s Secret po raz pierwszy wyróżniło modelkę plus size! Symultanicznie ze słowami uznania pojawiły się słowa krytyki. Gratulowali zwolennicy ruchu body positive, a krytykowali ci, którzy nie rozumieli, jak nosząca rozmiar 36 Barbara może być uznana za osobę “większą”. Toczyła się na ten temat naprawdę głośna dyskusja. Efekt? Więcej wzmianek o VS w mediach i większe zainteresowanie internautów.
Zjawisko powtarza się teraz: Victoria’s Secret zatrudnia pierwszą transpłciową modelkę, co oczywiście nie przechodzi bez echa. Brazylijska piękność, Valentina Sampaio pochwaliła się na Instagramie zdjęciem z backstage’u sesji zdjęciowej dla linii PINK. Tym razem niemały powód do radości miały środowiska LGBT. Od razu zaczęto spekulować, czy Sampaio przejdzie się zimą po słynnym wybiegu. Z jednej strony, dosłownie kilka dni wcześniej Shanina Shaik podzieliła się w wywiadzie informacją, że najbliższy pokaz nie dojdzie do skutku, jednak z drugiej nikt z zarządu marki nie skomentował tych doniesień. Fani tkwią zatem w niepewności i stale oczekują na świeże newsy.
Przypominamy, że pierwsze potwierdzone informacje na temat zakończenia legendarnych pokazów dotyczyły jedynie pokazywania ich w telewizji. Zarząd amerykańskiej marki oficjalnie ogłosił, że nie podejmie już współpracy z żadnym z kanałów TV i jest na etapie wdrażania zupełnie nowego sposobu transmisji. Plotkowano, że pokaz będzie można obejrzeć na Netflixie, czy na żywo przez Instagram. Shanina Shaik w swojej wypowiedzi również poruszyła ten temat. Powiedziała, że aktualnie trwają prace nad tworzeniem zupełnie nowej koncepcji pokazu.
Jedni winią ostatnie niepowodzenia marki promowaniem wizerunku kobiety, którą można spotkać tylko na wybiegu. Inni, dopatrują się zbyt intensywnego rozrzedzenia asortymentu i spadku w jego jakości. Czy zatemmedialny hałas to sprytna strategia marketingowa? Jeśli tak, to jesteśmy ciekawi, na jaki pomysł wpadną jeszcze PR’owcy Victoria’s Secret.
[AKTUALIZACJA, 6.08.2019]
Nie minął nawet dzień, a Victoria’s Secret podzieliło się kolejną ważną informacją. Ed Razek, dyrektor marki odpowiedzialny m.in. za organizację pokazów i marketing oficjalnie podał się do dymisji. Był on wielokrotnie krytykowany za swoje podejście. Rok temu jego słowa wywołały burzę: Razek wprost powiedział, że Victoria’s Secret nie zatrudni ani modelek plus size, ani transseksualnych. Jak widzimy, dzisiaj jest inaczej.
Na razie nie wiadomo, kto zastąpi Razeka na stanowisku dyrektora. Czy wraz z odejściem dyrektora, Victoria’s Secret przejdzie spektakularną metamorfozę?