noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W 2023 roku poruszyliśmy wszystkie najważniejsze tematy trapiące w tym okresie branżę mody. Wiele z nich wyjaśnialiśmy eksperckimi artykułami. Przedstawiamy zestawienie pięciu najchętniej czytanych wywiadów z ostatnich dwunastu miesięcy.

TOP 5 najchętniej czytanych wywiadów „Fashion Biznesu” w 2023 r.

REKLAMA
noSlotData

Przedstawiamy zestawienie pięciu najchętniej czytanych wywiadów z ostatnich dwunastu miesięcy.

Przeczytaj również: 10 najważniejszych wydarzeń w świecie mody w 2023 roku

5. Wywiad z The Odder Side: “Sukces kojarzy mi się z metą, a my tę metę cały czas przesuwamy”

Założona w 2014 roku marka The Odder Side przez lata stała się nie tylko love brandem, ale zjawiskiem popkulturowym, budzącym obsesję dziewczyn z całej Polski. Pod flagowym butikiem przy ulicy Koszykowej w Warszawie, w trakcie wyprzedaży czy premiery nowej kolekcji, ustawiają się kolejki. Jeszcze ciekawiej jest na zamkniętej grupie na Facebook’u gdzie najwierniejsze fanki wymieniają się opiniami, poradami czy wręcz walczą o wystawiane tam „perełki”. Za ten fenomen odpowiadają właścicielki marki Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz–Wacławek. Trzy lata temu dołączyła do nich Monika Bożyk, która sprawuje pieczę nad brand managementem i PR-em. Z Justyną i Moniką rozmawialiśmy na temat kulisów działalności The Odder Side i związanych z nią aspektach biznesowych. 

Przeczytaj również: 2023 na rynkach. Jak radziły sobie spółki z branży mody?

4. Ania Borowska, marka Kupisz: “Koszulka z orłem to fenomen, nasz bilet do sławy i pierwszych prawdziwych pieniędzy ze sprzedaży”

Ciężko dziś znaleźć osobę, która nie znałaby tego ikonicznego logotypu. Przez ostatnią dekadę, metka QПШ KUPISZ stała się wyznacznikiem stylu, a marka w ekspresowym tempie awansowała do najbardziej pożądanych przez Polaków. Do przełomowych momentów należy zaliczyć premierę t-shirtu z orłem, którego pojawienie się w życiu publicznym, nazwano by dziś viralem. Bez wątpienia twarzą osiągającej nieprzerwanie sukcesy marki jest Robert Kupisz, niegdyś stylista fryzur i tancerz, ale za jej powodzeniem biznesowym stoi ktoś jeszcze. Ania Borowska, związana wcześniej ze światem filmu, wyprowadziła markę na bezpieczne tory, będąc mózgiem i kręgosłupem całej operacji. W wywiadzie dla FashionBiznes opowiedziała o początkach marki, a także o tym, jakie przeszkody muszą pokonywać polscy przedsiębiorcy, związani ze światem mody i nie tylko. 

3. „Jeszcze rok temu, gdybym usłyszał, że mam zrobić pokaz w trzy tygodnie to nie zdecydowałbym się” – mówi Dawid Woliński, topowy polski projektant

Dawid Woliński ze swoją pierwszą kolekcją zadebiutował w 2002 roku. I choć szerszej publiczności dał się poznać jako juror telewizyjnego programu „Top Model” to jak sam podkreśla – jest przede wszystkim projektantem. W ostatnim kwartale 2023 roku zorganizował prezentację, podczas której mogliśmy zobaczyć jego najnowsze looki. Podczas rozmowy z Fashion Biznesem artysta zdradził kulisy przygotowań, szczegóły swojej pracy twórczej oraz podzielił się przemyśleniami na temat przyszłości polskiego rynku odzieży premium.

Przeczytaj również: Ranking biznesowych influencerów w Polsce 2024 – kogo warto obserwować?

2. K(B)ariery: Patrycja Jewsienia „Branża nauczyła mnie robić swoje po cichu”

Patrycja Jewsienia to jedna z czołowych stylistek paznokci i nailartystek w Polsce, która pracowała dla m.in. Chanel Beauty, YSL Beauty i ARMANI Beauty. Dzięki nieszablonowym pomysłom, zyskała uznanie w branży mody, muzyki i filmu, tworząc wyjątkowe paznokcie na potrzeby sesji modowych, kampanii reklamowych i wideoklipów. Jej prace zdobiły okładki prestiżowych magazynów modowych, takich jak Vogue, CAP74024 czy Elle. O swoim niuansach swojego zawodowego życia opowiedziała w rozmowie z Fashion Biznesem.

1. Agnieszka Niedziałek zbudowała włosingowe imperium. „Doświadczenie, które ludzie zdobywają w 30 lat, ja zdobyłam w 5” [wywiad]

To ona stworzyła pojęcie „włosing” i zgromadziła wokół pielęgnacji włosów ogromną społeczność. Jak wyglądała droga Agnieszki Niedziałek, która obecnie jest właścicielką dwóch marek: Napieknewlosy.pl i Hairy Tale Cosmetics oraz influencerką beauty? Sprawdź najchętniej czytany wywiad roku!

Przeczytaj również: Na rynku pojawia się coraz mniej ofert pracy. Kto aktualnie rekrutuje w modzie?

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES