Najpopularniejsze marki streetwearowe to … ? Postanowił prześledzić to zespół analityczny Sneakerstudio, który na podstawie statystyk wyszukań w Google stworzył ranking topowych brandów oferujących modę uliczną. Kto znalazł się na czele polskiego i światowego rankingu? Sprawdźcie koniecznie.
Miejskie ulice, gdzie kształtuje się streetwearowy styl, mają swoją własną dynamikę – jeśli nie nadążasz, wypadasz z gry. Gusta tłumów szybko się zmieniają – podobnie jak trendy czy przywiązanie do brandów. Kto obecnie króluje w rankingach popularności? Ujawnia to raport przygotowany przez zespół Sneakerstudio.
Topowa trójka: Nike, Adidas i Vans
Jak ujawniają statystyki – na czele najpopularniejszych streetwearowych marek znajdują się aktualnie: Nike, Adidas i Vans.
Zwycięzca rankingu, Nike, wyprzedził swoich konkurentów imponującym wynikiem i ma nad nimi ogromną przewagę – wynik wyszukiwań miesięcznych w Google to ponad 6,400 tys miesięcznie, co przekłada się na 37,08% udziałów na polskim rynku.
>>> Przeczytaj również: 5 legendarnych modeli butów NIKE
Amerykańskiego lidera wciąż goni jego największy konkurent – Adidas, który osiągnął wynik 5 012 720 wyszukiwań miesięcznie w Google. Jego udział w rynku wynosi 29,03%. Na trzecim miejscu podium uplasowała się popularny wśród nastolatków Vans z wynikiem 2 580 840 wyszukiwań miesięcznie. Choć z udziałem na poziomie 15% marce wciąż brakuje jeszcze do swoich rywali, przewaga nad kolejnym brandem – New Balance, wciąż jest dominująca.
Trzech mocnych rywali … i co dalej?
Vans zamyka silną trójkę pionierów na rynku stretweearowym w Polsce. Jak zaznaczają autorzy raportu, jego udział może być sporym zaskoczeniem, szczególnie w stosunku do innych niezwykle popularnych marek jak New Balance, Converse czy Reeobok.
Tuż za podium znalazło się wspomniane wcześniej New Balance – buty z charakterystyzną „N-ką” uzyskały średnio nieco ponad milion wyszukań w Google, co przekłada się na udział w rynku na poziomie 6,25%. Jak podkreślają przedstawiciele SneakerStudio, marka osiągnęła dokładnie tę samą pozycję w wynikach wewnętrznej wyszukiwarki sklepu online.
Piąte miejsce z wynikiem 764 530 wyszukiwań zajęła marka Converse (4,43% udział w rynku). To również może stanowić spore zaskoczenie, biorąc pod uwagę ogromną popularność słynnych amerynańskich trampek. Miejsce szóste przypadło marce Reebok, która osiągnęła 3,48% udział w rynku, przy liczbie wyszukiwań sięgającej nieco ponad 600 tys. Czy oznacza to, że ta słynna marka powoli traci zainteresowanie wśród odbiorców?
Zaciekła walka o przedostatnie miejsce
Walka o ostatnie miejsca w rankingu stoczyła się pomiędzy słynnym producentem klapek – marką Birkenstock oraz kultowym Dr Martens. Ostatecznie wygrał ją Birkenstock, osiągając wynik 0,63% udziałów w rynku (109 070 wyszukiwań w Google miesięcznie). Tuż za nim uplasowała się marka Dr Martens z 0,6% udziałem w rynku (103,59 wyszukiwań w Google miesięcznie). Pomimo swojej popularności, trzeba przyznać, że ich wyniki są znacznie mniejsze w stosunku do pozostałych marek w rankingu.
>>> Przeczytaj również: Birkenstock: odkrywamy tajemnice produkcji kultowego obuwia
Najpopularniejsze marki modowe świata
W swoim rankingu SneakerStudio podsumowuje również najbardziej topowe marki na świecie. Bez zaskoczenia liderem w zestawieniu ponownie stał się Nike. Trzeba przyznać, że amerykański gigant nie ma sobie równych i na rynkach zagranicznych rozkłada swoich konkurentów na łopatki. Największy udział w krajach przebadanych przez SneakerStudio, Nike odnotowuje na Słowacji – gdzie osiąga niemal 50% udziału w rynku. Dużą popularnością marka cieszy się również w Niemczech (42,50%) oraz we Francji (41,95%).
Drugie miejsce, podobnie jak w polskim zestawieniu, zajmuje Adidas. Tę samą lokatę marka zajmuje również we Francji, na Ukrainie czy w Rosji. Odwrotny wynik Adidas osiągnął natomiast w Wielkiej Brytanii czy na Węgrzech, gdzie wyprzedza go Vans.
Skoro o Vansie już mowa, ta marka w wiekszości krajów zajmuje trzecią pozycję wśród najpopularniejszych marek streetwearowych. Z kolei najmniej popularnym brandem okazał się Birkenstock, który zanotował najniższy wynik m.in. w Czechach, Słowacji, Rosji, Ukrainie czy Wielkiej Brytanii. Z kolei u naszych zachodnich sąsiadów, w Niemczech, najmniej popularną marką jest Timberland, z 1,58% udziałów w tamtejszym rynku.
Pełen raport Sneakerstudio odnajdziecie TUTAJ
Wybuch pandemii koronawirusa zdecydowanie przyczynił się do wzrostu popularności odzieży i obuwia sportowego. Jesteśmy ogromnie ciekawi, jak będzie rozkładać się popularność marek w kolejnych miesiącach. A jakie są Wasze ulubione marki? Czy polskie i światowe zestawienie odpowiada Waszym gustom?