Rok 2023 był okresem wyzwań. Marki mierzyły się ze zmieniającymi się trendami oraz przyzwyczajeniami konsumentów. Otoczenie niższej sprzedaży detalicznej oraz środowisko wysokiej inflacji również nie sprzyjało. Na rynku znalazły się jednak podmioty, które nie uległy tej presji. Jednym z nich jest The ICON Agency, która w trakcie ostatnich dwunastu miesięcy wyniosła swój biznes na wyższy poziom. Szczegółowo przyjrzeliśmy się jej działaniom.
The ICON Agency to warszawska agencja kreatywna od 2015 roku świadcząca kompleksowe usługi dla marek sektora fashion, beauty i lifestyle. Działania 360’ rozpoczynają się na tworzeniu strategii PR-owych, kończąc na organizacji evetów i wdrażaniu niestandardowych działań. The ICON Agency od lat dumnie współpracuje ze światowymi markami jak Hermès, Dyson czy Bimba y Lola. Tuż przed końcem 2023 roku spotkaliśmy się z zespołem, aby podsumować działania ostatnich dwunastu miesięcy.
2023 rokiem intensywnych współprac
Jedną z najciekawszych współprac, którą mieliśmy okazję obserwować w ubiegłym roku na polskim rynku było połączenie The ICON Agency z brytyjskim producentem kosmetyków Charlotte Tilbury. Do podpisania umowy pomiędzy podmiotami doszło w lipcu. Od tego momentu agencja zobowiązała się do świadczenia dla marki usług z zakresu public relations oraz influencer marketingu, adaptując jej globalną strategię na polskim rynku.
– Właściwie od razu udało nam się rozkochać w Charlotte Tilbury dosłownie wszystkich. Mamy niesamowicie wysokie wyniki zarówno pod kątem liczby publikacji, jak i zasięgu. Chyba nie ma już nikogo, kto niemiałby choć jednej rzeczy od tej marki w swojej kosmetyczce – komentuje Julia Lulkowska, Head of Influencer Marketing w The ICON Agency. Dzięki partnerstwu w samych mediach offline i online agencja pomogła w wypracowaniu ponad 400 mln zasięgu. W omawianym okresie influencerzy stworzyli ponad 500 postów wspierających markę.
Ubiegły rok obfitował również w partnerstwo The ICON Agency z Calzedonia Group. Ich współpraca rozpoczęła się w marcu 2023 przy tworzeniu koncepcji oraz produkcji wydarzenia dla marki Intimissimi, podczas premiery kolekcji Intimissimi x Jennifer Lopez. Kolejnym etapem nawiązanego porozumienia było stworzenie listopadowego eventu promującego karnawałową kolekcję Calzedonia „Let’s Party”.
– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że obie te współprace zostały wygrane w ramach przetargu, co dowodzi konkurencyjności naszych ofert w porównaniu z innymi agencjami. Nasz zespół ma ogromne doświadczenie w tworzeniu całych koncepcji kreatywnych i produkcji wydarzeń, sesji zdjęciowych/wideo oraz kampanii OOH. Naszą siłą jest kompleksowe podejście do obsługi klientów– mówi Oskar Kacprzak, Head of Projects w The ICON Agency. – Dzięki naszemu doświadczeniu i temu, że rozumiemy, co dzieje się w branży, potrafimy dostosować się do oczekiwań naszych klientów. Zaufanie, jakim obdarzyła nas Calzedonia Group, jest dla nas niezwykle ważne, szczególnie biorąc pod uwagę, że były to kluczowe wydarzenia w roku 2023 dla całej grupy – dodaje.
Rok 2023 był okresem, w którym agencja obsługiwała między innymi takie marki, jak Bohoboco Perfume, Pull&Bear, czy Dyson. Naszą szczególną uwagę zwróciły jednak niestandardowe projekty, w które zaangażowała się w ostatnich dwunastu miesiącach. Jednym z nich jest podjęcie współpracy z gwiazdami na czerwonym dywanie. W ubiegłym roku agencja nawiązała partnerstwa z trzema osobowościami – Mają Ostaszewską i Joanną Kulig w Wenecji oraz Sandrą Drzymalską podczas gali rozdania Oskarów w Los Angeles. – Myślę, że sama nie spodziewałam się takiego projektu, ani takiego rozwoju sytuacji. Jestem dumna z tego, że mogliśmy połączyć naszego klienta, markę Hermès, z tak wyjątkową osobą, jaką jest Sandra Drzymalska. Jestem też bardzo dumna z Sandry i jej zespołu. Było to niewątpliwie highlightem mojego zawodowego roku – opowiada Daria Graczykowska, Head of PR.
Dzięki zaangażowaniu agencji w sytuacje na czerwonym dywanie zespół Charlotte Tilbury zatroszczył się o profesjonalne przygotowanie makijaży Mai Ostaszewskiej i Joanny Kulig przed premierowymi pokazami filmów, które miały miejsce podczas Venice Film Festival. – Kluczowym czynnikiem, który przyczynił się do sukcesu, było ogromne doświadczenie klienta na tym polu oraz zaangażowanie aktorek. Joanna i Maja regularnie pojawiają się na światowych festiwalach filmowych, więc nie zdziwiło mnie ich zorganizowanie. Ekipa Charlotte Tilbury była również pod wrażeniem ich profesjonalizmu oraz serdeczności. To z pewnością buduje apetyt na kolejne inspirujące projekty – komentuje Hanna Marzec, influencer marketing managerka.
The ICON Agency w liczbach
Zazwyczaj podczas tworzenia całorocznych podsumowań marek modowych koncentrujemy się na danych dotyczących sprzedaży, marży nałożonej na produkty oraz poziomu rentowności podmiotu. W przypadku agencji kreatywnej sukcesu lub porażki należy szukać w innym miejscu.
W 2023 roku The ICON Agency wypracowała ponad 600 publikacji w mediach offline i online. Blisko miliard wygenerowanego zasięgu oraz 32 mln euro ekwiwalentu reklamowego. W omawianym okresie dział IM agencji podjął współpracę z ponad 700 talentami, co miało wpływ na blisko 4 tys. publikacji oraz 350M tzw. impressions. W samych social mediach The ICON Agency wypracowała 15 mln zasięgu. Przełożyło się to na blisko 4 mln aktywności oraz 2,5 tys. godzin modernizacji. Nie próżnował dział projektowy. Może on pochwalić się współpracą z ponad 150 podwykonawcami oraz 350 godzinami spędzonymi na planach.
Plany The ICON Agency na 2024 rok
– Rok 2024 zacznie się intensywnie od kolejnego ogłoszenia związanego z segmentem z beauty – zapowiada właścicielka agencji. Poza tym, The ICON Agency czeka wyjście poza kategorie związane z modą i rozpoczęcie współpracy FMCG 360 stopni. – To zupełnie nowe wyzwanie i rozdział dla The ICON Agency. Celem na przyszły rok z całą pewnością jest utrzymanie biznesu na podobnym poziomie, a także wejście na kolejny poziom wizerunkowy jako marka. Z dużą dozą nostalgii wciąż spoglądam na poczynania agencji na rynkach zagranicznych. Moim marzeniem jest, być miejscem, które wyznacza trendy, która nie boi się nowego, która reprezentuje największe marki międzynarodowe na świecie. Jako The ICON Agency jesteśmy w naprawdę dobrej formie, w dobrym momencie, więc jeśli uda mi się utrzymać jakość obecnie świadczonych usług, z tym zespołem, z tym portfolio marek, będę na pewno bardzo usatysfakcjonowana. Po prawie 9 latach powiedzieć, że wciąż się rozwijamy to naprawdę ogromny luksus – podsumowała Agnieszka Antosik.
Zdjęcie główne: archiwum agencji