REKLAMA

Temu to nowe SHEIN? Chińska aplikacja modowa szturmem podbija amerykański rynek

REKLAMA

Temu to nowa aplikacja do zakupów online, która znalazła się na szycie najlepszych i najczęściej pobieranych aplikacji w USA. Podobnie jak jej konkurentka SHEIN, Temu oferuje niskie ceny i szybką dostawę.

Czy Temu to nowe SHEIN?

Według Wall Street Journal chińskie aplikacje e-commerce, które ostatnio powstają z prędkością światła, są aktywnie skierowane do amerykańskich kupujących. Dla amerykanów najważniejsze są przystępne ceny, które oferują firmy, takie jak SHEIN. Temu, to nowa aplikacja, która ma swoją amerykańską siedzibę w Bostonie. Jest powiązana z chińskim Pinduoduo (obecnie nazywanym PDD). Szybko stała się liderem i jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w Stanach Zjednoczonych, wyprzedając Amazona i Walmarta. Aplikacja została zainstalowana 24 mln razy od czasu jej debiutu we wrześniu 2022 roku.

Spółka zależna PDD, Pinduoduo, jest jedną z najpopularniejszych platform handlu elektronicznego w Chinach, porównywalną z Alibabą i JD.com, z około 900 milionami użytkowników. CNN twierdzi, że PDD zyskało na znaczeniu dzięki modelowi biznesowemu zakupów grupowych, który pozwala użytkownikom zaoszczędzić pieniądze, zachęcając znajomych do hurtowego kupowania tego samego produktu.

Większość z nas kupuje przez aplikacje

Spójrzmy prawdzie w oczy. Lubimy aplikacje. Nie ma w tym nic dziwnego, że Temu właśnie w ten sposób podbija zachodni rynek. Chińska firma opracowała wysoce zaawansowaną aplikację mobilną, która ułatwia przeglądanie i kupowanie produktów na smartfonach. W Stanach Zjednoczonych, gdzie handel mobilny staje się coraz bardziej popularny, chińskie firmy mają swoją niszę.

Chińskie firmy, które zachęcają do zakupów przez aplikacje, słyną z innowacyjnych funkcji, takich jak transmisje na żywo, handel społecznościowy i zakupy grupowe. Te funkcje mogą być szczególnie atrakcyjne dla konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, którzy szukają nowych, ekscytujących sposobów robienia zakupów online. Bardzo ważne jest też to, że chińskie firmy dostosowały się do amerykańskiego rynku. Oferują obsługę klienta w języku angielskim i akceptują amerykańskie metody płatności.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES