To był udany rok pod względem rozwoju na polskim rynku. Grupa zanotowała wzrost o 33 proc. zamykając rok 2022 z obrotem brutto przekraczającym 1 miliard złotych. W tym okresie roku firma Deichmann sprzedała w Polsce blisko 9 milionów par butów.
Deichmann rośnie w siłę
W 2022 roku Deichmann sprzedał w Polsce ponad 1,3 miliona butów więcej – dowiadujemy się z najnowszego podsumowania finansowego niemieckiej sieci. Wynik ten został osiągnięty przez 266 sklepów stacjonarnych oraz sklep online.
Rok 2022 był dla nas zdecydowanie udany, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę to jak trudny i pełen wyzwań był to czas.
– mówi Mariusz Kulik, Prezes Zarządu DEICHMANN-Obuwie.
Jako klucz do sukcesu Prezes argumentuje stosunkiem ceny do jakości, na którym marka Deichmann koncentrowała się w ostatnich miesiącach.
Z naszą ofertą dotarliśmy nie tylko do naszych stałych odbiorców, ale również udało nam się przyciągnąć do naszych sklepów nowych Klientów. Modna i stale poszerzana o kolejne, znane marki oferta z pewnością również miała wpływ na nasz wynik
– dodaje Mariusz Kulik.
Miniony rok to również powrót do kampanii reklamowych dedykowanych rynkowi polskiemu. Spoty telewizyjne z udziałem jednej z najpopularniejszych wokalistek na polskiej scenie – Sylwią Grzeszczak – zostały świetnie odebrane przez Klientów, co zaowocowało kontynuacją współpracy również w tym roku. Świetnie przyjęte została również sama idea kampanii skupiona wokół hasła „Bądź wyjątkowa. Bo chodzi o to, żeby być sobą”.
Przeczytaj również: Rekordowe wyniki Deichmann. Kluczem do sukcesu okazała się jakość i cena
Nowy koncept salonów Deichmann
W ubiegłym roku sieć Deichmann opracowała – w ramach międzynarodowej współpracy – nowy koncept sklepów, który sukcesywnie wdrażany jest w całym koncernie. Nowoczesny wygląd, efektowna ekspozycja asortymentu, kody kolorystyczne przypisane do poszczególnych działów i zastosowanie rozwiązań digital signage to tylko niektóre elementy, charakteryzujące koncept Deichmann 3.0. Ważnym elementem sklepów w nowej aranżacji jest dział sportowy, który pozwala na jeszcze ciekawszą prezentację butów sportowych takich marek, jak np. adidas, Nike, Puma, Fila czy Skechers. „Obuwie sportowe nadal stanowi dla nas jedną z najważniejszych grup towarowych” – mówi Mariusz Kulik.
Rekordowy rok dla całej grupy
Grupa Deichmann obecna jest w 31 krajach. W minionym roku obrotowym osiągnęła w sumie sprzedaż brutto w wysokości 8,1 miliarda euro (netto 6,9 miliarda euro). W 2019 roku – ostatnim, niepandemicznym roku obrotowym – sprzedaż brutto wyniosła 6,4 miliarda euro i była najwyższa w historii firmy. Wzrost o 23% firma zawdzięcza stałemu wzrostowi sprzedaży w sklepach stacjonarnych, sklepach online oraz udanym przejęciom innych sieci (na przykład w USA). W 2023 roku firma DEICHMANN nadal będzie koncentrowała się na samofinansującej się ekspansji, modernizacji sklepów, konsekwentnym poszerzaniu portfolio marek i dalszym rozwoju strategii omnichannel.
Około 9-procentowy wzrost rok do roku w sklepach w całej grupie DEICHMANN to bardzo dobry wynik. Po dodaniu sklepów internetowych daje to wzrost o około 15 procent. W roku swojego 110-lecia DEICHMANN jest więc nadal dobrze funkcjonującym, stabilnym przedsiębiorstwem
– podkreślił w komunikacie Heinrich Deichmann, Prezes Zarządu DEICHMANN SE.
Przeczytaj również: Polska sieć odzieżowa chyli się ku upadkowi. Polki ją uwielbiają