Rodzinna firma Swarovski Crystal Business ogłosiła wyniki finansowe za rok rozliczeniowy kończący się 31 grudnia 2023 roku. Był to dla niej kolejny rok dwucyfrowych wzrostów, który potwierdził słuszność kierunku obranej strategii.
Przeczytaj również: Bimba y Lola poszerza skład zarządu o byłą CEO znanego domu mody
Swarovski Crystal Business – wyniki finansowe za 2023 rok
Firma Swarovski Crystal Business odnotowała wzrost o 4 proc. do 1 832 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim. Dane oparły się na solidnym 10-proc. wzroście porównywalnym. Znacznie powyżej wzrostu rynkowego na spowalniającym rynku dóbr luksusowych oraz w niestabilnym środowisku geopolitycznym i makroekonomicznym. EBIT przed odliczeniem kosztów restrukturyzacji powrócił na dodatnie saldo po raz pierwszy od 2019 r., pomimo znacznego niekorzystnego wpływu kursów walutowych. Mocny czwarty kwartał miał kluczowe znaczenie dla poprawy ogólnych wyników w 2023 r., przy wzroście sprzedaży o 9 proc. i EBIT sięgającym najwyższego poziomu od 3. kwartału 2018 r.
– Te doskonałe wyniki jeszcze bardziej potwierdzają trafność strategii LUXignite oraz nieprzemijającą siłę naszej kultowej marki i wyjątkowego savoir-faire. Jestem bardzo wdzięczny pracownikom i partnerom Swarovski na całym świecie za ich pasję i zaangażowanie, a zarządowi i akcjonariuszom za ich niezachwiane wsparcie – mówi CEO, Alexis Nasard. Dodając przy tym, że w 2024 roku firma skupi się „na konsekwentnej realizacji strategii, kładąc nacisk na niezwykłą kreatywność w naszych kolekcjach produktów i komunikacji, a także na dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i najważniejsze momenty związane z marką”.
Przeczytaj również: K(B)ariery: Adam Cekiera „Patrzę na moje działania nie tylko przez pryzmat rezultatu, ale także samego procesu”
Wzrost organiczny na szeroką skalę w 2023 r.
– wszystkie kategorie biznesowe, w tym sprzedaż detaliczna wzrosła o 4 proc., a kryształy B2B o 5 proc.
– główne kategorie produktów, na czele z biżuterią, która wzrosła o 6 proc.
– 10 największych rynków osiągnęło wzrost w ujęciu analogicznym do poprzedniego roku, a sprzedaż w czołowych miastach wzrosła o 13 proc.
– wzrost sprzedaży omnichannel: off-line o 5 proc. i on-line o 4 proc., przy wzroście swarovski.com o 11 proc.
– silny wzrost rentowności sklepów o 36 proc.
Zyski i środki pieniężne za 2023 rok
Firma Swarovski Crystal Business osiągnęła dodatni wynik EBIT przed kosztami restrukturyzacji pomimo negatywnego wpływu niekorzystnych zmian kursów walutowych. Jednocześnie osiągając znaczną poprawę pozycji zadłużenia netto. Udało się to, dzięki zwiększonemu generowaniu przepływów pieniężnych, a także wzrostowi i poprawie dynamiki operacyjnej.
Prognoza na 2024 rok
Zgodnie z komunikatem, w 2024 roku firma skupi się na utrzymaniu i przyspieszeniu rentownego wzrostu jako integralnej części transformacji LUXignite. Stanie się tak przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu marki, ulepszaniu doświadczeń zakupowych i utrzymywaniu dyscypliny finansowej.
Zdjęcie główne: mat. prasowy