noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Sport coraz ważniejszy w życiu Polaków!

REKLAMA
noSlotData

Obraz leżącego przed telewizorem Polaka i towarzyszącej mu na kanapie partnerki to obrazek, który już dawno przeszedł do lamusa. Dziś Polacy od wieczornego seansu z popcornem w ręku wolą crossfit, tabatę i jogging. A wszystko to w dobrym stylu.

Badanie Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia pokazuje, że Polacy coraz częściej decydują się na uprawianie różnych sportów. W naszym kraju od lat najpopularniejsze jest bieganie, jazda na rowerze oraz piłka noża. Co najważniejsze, ponad 60% Polaków zadeklarowało się do uprawiania sportu w ciągu ostatniego roku. Co więcej, Polacy lubią jednocześnie nie tylko dobrze się czuć w stroju sportowym, ale również dobrze w nim wyglądać.

źródło: 4f.com.pl/
źródło: 4f.com.pl/

Przyznaje to także Ranita Sobańska, dyrektor kreatywna marki 4F: rynek odzieży sportowej stale się rozwija, bo coraz więcej Polaków chce być aktywnymi fizycznie. Obserwujemy coraz większą potrzebę kompleksowego i świadomego dobierania stroju sportowego. Uważamy, że zarówno odzież, jak i akcesoria sportowe stały się już elementami stylu i mody – nie zawsze mają przeznaczenie stricte treningowe. Sami mamy w tym swój mały udział – w tym roku prowadzimy kampanię “Zacznij.Wytrwaj”, mobilizując Polaków do wpisania aktywności fizycznej na stałe w swój plan tygodnia.

Decydujący jest wiek

To wiek okazuje się decydującym czynnikiem w wyborze konkretnej dyscypliny sportowej. W grupie wiekowej 15-24 króluje bieganie, które w ogóle jest najpopularniejsze w Polsce i jest jednocześnie naszym ulubionym sportem. Nic dziwnego – wystarczy zakup odpowiednich butów, które starczą na lata, wygodny strój i tak naprawdę można ruszać „w miasto”. Przy odpowiedniej kombinacji treningowej, dzięki bieganiu można zdziałać ze swoim ciałem cuda, o czym świadczą sylwetki mijanych na chodnikach i w parkach doświadczonych biegaczy. To także najpopularniejsza dyscyplina sportowa wśród ludzi w wieku 25-44.

źródło: wallpapershidef.com
źródło: wallpapershidef.com

Co ciekawe, wśród grupy wiekowej 15-24 na równi klasyfikuje się siatkówka oraz piłka nożna (30%), ale w ogólnej średniej to ta druga dyscyplina jest popularniejsza, co również w pewnym sensie nie zaskakuje. Chłopcy od najmłodszych lat najchętniej grają „w piłę” na boisku szkolnym, a ostatnie sukcesy i świetna gra reprezentantów naszego kraju sprawiła, że uczucie do tego sportu stało się jeszcze głębsze. Bardzo istotne jest również to, że coraz częściej spotyka się aktywne dzieci, czego przykładem jest rozwój tego segmentu w 4F: stale rozwijamy ten segment produktowy. Mamy oddzielny zespół projektantów zajmujący się tylko kolekcjami dla dzieci i młodzieży. Tu znowu decyduje wygoda i funkcjonalność – to nie są koniecznie rzeczy do uprawiania sportu przez dzieci, także do wygodnego noszenia na co dzień – komentuje Sobańska. To bardzo dobry znak na przyszłość, aktywujący najmłodszych do podejmowania jakiegokolwiek wysiłku fizycznego, ale też przyjęcia pewnego stylu życia, zachęcającego do pozostania aktywnym.

Starsi nie odstępują na krok 

Jazda na rowerze to drugi ulubiony sport Polaków, choć w przypadku ludzi w wieku 15-24 jest to najmniej populara dyscyplina. Zupełnie odwrotnie sytuacja ma się w starszej grupie wiekowej, u której jazda na rowerze to drugi najpopularniejszy sport (25%). Okazuje się, że im starsza grupa wiekowa, tym popularniejsza jazda na rowerze, co argumentują wyniki badania ARC przeprowadzone również na osobach w wieku 45-64, uzyskując pierwszą pozycję i 35%. Niesłabnącą popularnością cieszy się również nordic walking, co jest coraz częstszym widokiem na naszych ulicach.

źródło: toutiao.com
źródło: toutiao.com

Jakie są preferencje kobiet i mężczyzn?

Podczas badania przeanalizowano również zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami sportowymi u kobiet i mężczyzn. Tak jak w przypadku wieku, tak i w przypadku płci jest zdecydowana różnica. Podczas gdy kobiety preferują bieganie, mężczyźni wolą wyszaleć się na boisku piłkarskim, co tylko potwierdza poprzednie dane dotyczące zainteresowania piłką nożną w naszym kraju. Podobnie jak w przypadku dyscyplin sportowych, tak i w wyborze stroju sportowego, wśród naszych rodaków istnieje wyraźny podział na produkty idealnie dopasowane do konkretnego sportu: miłośnicy treningów klubowych oraz fitnessu chętnie kupują legginsy, ultralekkie kurtki i bluzy do aktywności na powietrzu. Z kolei biegacze wybierają odzież bezszwową oraz koszulki z klejonymi szwami dla uniknięcia otarć, uszyte z zaawansowanych materiałów szybkoschnących, oddychających i odprowadzających wilgoć. Ważne są również akcesoria, a w szczególności obuwie o lekkiej i bezszwowej konstrukcji z przewiewnej i wytrzymałej siatki oraz laserowo ciętego materiału – komentuje Ranita Sobańska.

Aktywność fizyczna naszych rodaków została ewidentnie zdominowana przez bieganie i jazdę na rowerze. Co bardzo obiecujące, wciąż wzrasta aktywność fizyczna osób po 45 roku życia, którzy coraz częściej decydują się na nordic walking. To, co istotne to fakt, że wszystkie najpopularniejsze dyscypliny nie wymagają dużych nakładów finansowych. W zestawieniu nie pojawił się ani tenis ani squash czy chociażby golf, które należą do droższych, ekskluzywnych sportów.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES