Piłka nożna to nie tylko wielkie sportowe emocje, ale również świetnie prosperujący biznes. Kto sponsoruje piłkarską reprezentację Polski, która w tym roku zawalczy o tytuł najlepszej drużyny narodowej w Europie? Wśród jej wspomożycieli znajdziemy firmy o niebotycznych przychodach.
Przeczytaj również: Robert Lewandowski kontra Anna Lewandowska. Kto królował w sieci w 2023 roku?
Kto sponsoruje reprezentację Polski w piłce nożnej?
Sponsorem generalnym Polskiego Związki Piłki Nożnej jest spółka Orlen. Polski koncern wielobranżowy operujący na rynkach biopaliw, gazownictwa, energii elektrycznej i cieplnej, petrochemii, prasowym, produkcji nawozów sztucznych, poszukiwań, wydobycia i przerobu ropy naftowej oraz sprzedaży detalicznej ma kluczowy udział w finansowania działalności całej instytucji. Nie jest jednak jedynym podmiotem wspierającym PZPN.
Przeczytaj również: EURO 2024 – najlepiej ubrane kobiety polskich reprezentantów piłki nożnej
W rolę strategiczną, ambasadora projektu, który jest zaangażowany w podejmowanie kluczowych decyzji, wyznaczanie celów oraz ich późniejsze rozliczanie zaangażowana jest Grupa InPost. Parterem technicznym lub używając innej nomenklatury oficjalnym dostawcą sprzętu sportowego jest Nike. Wśród oficjalnych sponsorów polskiej piłki znalazły się również takie firmy, jak Biedronka, Leroy Merlin, STS, Tarczyński oraz Kuchnia Vickinga.
Oficjalni partnerzy Polskiego Związki Piłki Nożnej
Tyskie – marka piw produkowanych przez Kompanię Piwowarską, której właścicielem jest japońska Asahi Group.
Fakro – polskie przedsiębiorstwo działające w branży budowlanej.
Tymbark – polskie przedsiębiorstwo przemysłu spożywczego, producent soków, nektarów i napojów.
Staropolanka – woda mineralna produkowana w Polanicy-Zdroju przez Zespół Uzdrowisk Kłodzkich S.A.
TCL – korporacja z siedzibą główną w prowincji Guangdong w ChRL, działająca w branży elektronicznej.
Carolina Car Company – autoryzowany dealer Toyoty oraz Salon Pewnych Aut.
4MOVE – producent napojów izotonicznych.
Zdjęcie główne: PZPN