Smartfony cieszą się wśród Polek coraz większą popularnością. Aż 60% rodaczek przyznaje się do posiadania inteligentnego telefonu, a 40% nie wyobraża już sobie bez niego życia. Panuje przekonanie, że smartfon to najlepszy przyjaciel współczesnej kobiety. Nie bez powodu, kobiety powierzają mu swoje największe sekrety i chronią, nawet przed najbliższymi.
Wyniki badania przeprowadzonego przez Westwing Home & Living, lidera e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, wspólnie z firmą badawczą PMR dowodzą, że Polki zdecydowały się związać ze smartfonem znaczną część swojego życia. Sondaż przeprowadzono wśród kobiet korzystających z Internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Ponad połowa badanych rozpoczyna i kończy dzień z telefonem. Kobiety sięgają po smartfon rano, zanim jeszcze wstaną z łóżka (każdego dnia robi to niemal 30% badanych), przed pójściem spać (42%) oraz wielokrotnie w ciągu dnia, towarzyszy im nawet podczas wizyt w łazience (11%).
Polki wykorzystują telefon do przeglądania Internetu – to codzienna czynność dla 73% badanych, sprawdzania poczty (67%), korzystania z serwisów społecznościowych (62%) oraz komunikatorów (47%). Przejął on też rolę prywatnego kalendarza – z tej aplikacji przynajmniej raz w tygodniu korzysta 81% badanych – oraz miejsca do przechowywania notatek (63%).
Smartfon jest również niezastąpionym pośrednikiem w zakupach. Do tego celu wykorzystuje go aż 78% ankietowanych. To wszystko sprawia, że jest on kobietom tak bliski. Stał się ich najwierniejszym powiernikiem. Sekretów mu powierzonych nie są gotowe wyjawić nawet partnerowi. Jak pokazują wyniki sondażu przeprowadzonego przez Westwing Home & Living, jedynie co czwarta badana zdecydowała się zdradzić hasło do swojego telefonu towarzyszowi życia.
Smartfon stał się podstawowym narzędziem wykorzystywanym w komunikacji ze światem zewnętrznym. Połączenia telefoniczne, poczta e-mail, komunikatory internetowe – ze wszystkich tych funkcjonalności kobiety korzystają bardzo chętnie. Smartfon przejął także rolę prywatnego kalendarza. To sprawia, że stał się czymś bardzo osobistym. Polki strzegą swojej prywatności w związku. Potrzeba prywatności nie musi jednak oznaczać, że mają coś do ukrycia – komentuje wyniki badania Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.
.
Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu.