noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
At Home bankructwo. Znana firma ogłosi upadłość? Zdjęcie czarnych zamkniętych drzwi z napisem "Pull". Widoczne są kraty oraz zabezpieczenie klamek z białą tabliczką z napisem "Closed".

Sieć sklepów o krok od bankructwa. Tanie produkty się nie sprzedają?

REKLAMA
noSlotData

Stany Zjednoczone mogą wkrótce stracić kolejną markę. Tym razem czarne chmury zebrały się nad At Home – siecią sklepów z wyposażeniem wnętrz, która ma problemy finansowe. Plotki o bankructwie zaczęły pojawiać się już wcześniej. Teraz mogą stać się faktem, bo marka ma w ciągu kilku najbliższych dni złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości. 

Długi i sklepy do zamknięcia 

At Home jest obecnie dostępne w ponad 40 stanach w Ameryce. Firma należy do funduszu private equity Hellman & Friedman, który nabył ją w 2021 r. za 2,8 mld dolarów. Jak donosi dziennik „The Wall Street Journal”, sieć ma w ciągu kilku dni (najprawdopodobniej 15 czerwca) złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11. Planuje również zamknięcie około 20 nierentownych lokali z ponad 250 punktów stacjonarnych

At Home chce w ten sposób przetrwać rosnące zadłużenie. Wynika ono między innymi z niespłaconych odsetek, które sieć powinna była uregulować do 15 maja. Według nieoficjalnych doniesień firma zawarła tydzień później umowy ze swoimi pożyczkodawcami, aby wstrzymać płatności. Za to czas na przedstawienie planu ratunkowego mija 30 czerwca.

Z amerykańskich ulic znika inna popularna sieć. Zamyka 400 sklepów

Pierwsza ofiara wojny taryfowej?

Sieć już w kwietniu ostrzegała o możliwości złożenia wniosku o upadłość. To już kolejny raz w jej wieloletniej historii – w 2023 r. media donosiły, że At Home jest o krok od bankructwa. Mimo to obecne problemy finansowe, za które sieć sklepów obwinia Donalda Trumpa, okazały się decydujące. Ogłoszone cła sprawiły, że firma zaczęła między innymi szukać nowych dostawców, aby uniknąć ceł.

O sieci At Home

At Home to amerykańska sieć sklepów wielkopowierzchniowych z wyposażeniem wnętrz. Firma z siedzibą w Dallas powstała w 1979 r. Początkowo działała pod szyldem Garden Ridge Pottery and World Imports, potem – Garden Ridge, aż wreszcie w 2014 r. zmieniła nazwę na At Home, która obowiązuje do dziś. Sieć oferuje budżetowe produkty do domu, będąc konkurencją dla takich znanych marek jak np. IKEA.

Przeczytaj też: Najstarsza firma handlowa żegna się z klientami

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES