Poszerzając ofertę Akademii Biznesu i Prawa Mody oraz reagując na rozwój i zmiany rynku oddajemy w Państwa ręce nowy kierunek – Prawo i Zarządzanie w Sektorze Dóbr Luksusowych.
Rynek dóbr luksusowych rozwija się dynamicznie zarówno na świecie, jak i w Polsce. Zgodnie z raportem KPMG z 2019 r. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia”, grupa bogatych i bardzo bogatych konsumentów stale rośnie. Powiększa się również grupa tzw. konsumentów aspirujących. Najszybciej rozwijającymi się segmentami rynku dóbr luksusowych są usługi hotelarskie i spa, biżuteria oraz alkohol. Największymi natomiast segmentami rynku dóbr luksusowych w Polsce są samochody luksusowe i premium, a zaraz za nim – segment luksusowej odzieży i akcesoriów. Zgodnie z raportem KPMG, zamożni Polacy najczęściej kupują luksusowe kosmetyki, perfumy, odzież, obuwie, biżuterię i zegarki.
Jak wynika z badań ekspertów Bain & Company, rozprzestrzenianie się koronawirusa ma olbrzymi wpływ na rynek towarów luksusowych i jest ogromnym wyzwaniem dla całej branży. Dlatego niezwykle istotne jest łagodzenie wpływu epidemii na biznes i przygotowywanie się do odbicia rynku.
Mimo przewidywań specjalistów i analityków trendów o spowolnieniu konsumpcji oraz ograniczeniu potrzeb, praktyka pokazuje, że konsument jest spragniony towarów luksusowych.
Zgodnie z najnowszym raportem Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości” zamożni klienci wcale nie zamierzają rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. 2/3 badanych deklaruje zakup produktu luksusowego przynajmniej raz na pół roku – jest to wzrost aż o 13 % w porównaniu z rokiem 2019.
W tym kontekście, edukacja w zakresie zarządzania w sektorze dóbr luksusowych z uwzględnieniem aspektów prawnych może okazać się w obecnej sytuacji strategiczna i priorytetowa dla dalszego rozwoju tego sektora.
WYKŁADOWCY
Chcąc stworzyć program o charakterze globalnym, bardzo zależało kierowniczkom studiów- Uli Wiszowatej i Agnieszce Oleksyn-Wajdzie- na doborze światowej klasy kadry. Do grona wykładowców dołączyli m.in. Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Movens Capital Szwajcaria, Nicola Lamacchia– dyrektor ds. HR w Berluti w Mediolanie. Nie zabrakło też polskich ikon, które wyznaczają rytm w branży a wśród nich, m.in. Hanna Rydlewska, Dyrektor ds. Digital w „Vogue Polska”, Michał Zaczyński– dziennikarz, Agnieszka Smektała, niegdyś dyrektor marketingu w LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton a dziś konsultant w biznesie, Agnieszka Gniotek, historyk i krytyk sztuki a także Alexandra Kazimierski– związana ze strategicznym doradztwem dla międzynarodowych organizacji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. A także Rafał Reif, Szef działu mody i handlu detalicznego w firmie doradczej Accenture. To jeszcze nie wszystko. Listę wykładowców będziemy ujawniać do końca sierpnia.
PROGRAM
WPROWADZENIE DO SEKTORA DÓBR LUKSUSOWYCH
- Retail
- Fashion, beauty oraz biżuteria
- Galerie sztuki
- Moto
- HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering/Café)
- Alkohole
- MICE (meeting, incentive, conferences, exhibitions)
- Healthcare
- Sport i leisure
- Sektor dóbr luksusowych w świetle badań rynku
- Sektor dóbr luksusowych globalnie i lokalnie
- Cross business w sektorze dóbr luksusowych
PROWADZENIE BIZNESU I ZARZĄDZANIE W SEKTORZE DÓBR LUKSUSOWYCH
- Tworzenie marki premium od podstaw – strategia biznesowa
- Skuteczna sprzedaż
- Digital/e-commerce w sektorze dóbr luksusowych czyli jak sprzedawać dobra luksusowe online (własny sklep, marketplace, sklepy multibrandowe)
- Nowe technologie w sektorze dóbr luksusowych
- Zasoby ludzkie w sektorze dóbr luksusowych – rekrutacja, budowanie zespołu, oraz tworzenie ambasadorów marki wśród członków organizacji
- Polityka cenowa – premium vs. luksus
- Kupiectwo
- Współpraca z multibrandami modowymi
- Kształtowanie dystrybucji produktów luksusowych
- Streetwear kształtujący generację Z
- Mindfulness w luksusie
BRANŻA DÓBR LUKSUSOWYCH W ŚWIETLE PRAWA
- Ochrona twórczości, wzornictwa, renomy, wizerunku oraz pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i jego percepcji przez odbiorców
- Umowy – „must have”
- Dobra osobiste oraz RODO
- Elementy prawa pracy oraz twórczości pracowniczej
- E-commerce w świetle prawa
- Promocja i reklama w świetle prawa
- Konsument w sektorze dóbr luksusowych
- Aspekty prawne oraz podatkowe prowadzenia spółki
KOMUNIKACJA W SEKTORZE DÓBR LUKSUSOWYCH
- Społeczne i psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumenta premium
- Trendy w sektorze dóbr luksusowych
- Storytelling i tworzenie love brandu
- Komunikacja luksusu
- Praca z mediami – jak kreować profesjonalne materiały wizualne i jak uzyskiwać publikacje
- VM czyli ekspozycja produktów luksusowych
- PR w sektorze dóbr luksusowych
- Obsługa klienta premium
- Sztuka prezentacji w branży dóbr luksusowych
- Szczęście w pracy – czyli jak klient i pracownik zostaje fanem marki
- Zrównoważony rozwój w sektorze dóbr luksusowych
Egzamin dyplomowy
JAK APLIKOWAĆ?
Rekrutacja trwa do końca września. Wszelkie szczegóły programu znajdziecie TUTAJ.