Deichmann chwali się rekordowymi wynikami sprzedaży w 2022 roku, które sięgnęły ponad 8 mld euro. “Stawiamy na dobry stosunek jakości do ceny. Dlatego ludzie przychodzą do nas w czasach kryzysu” – podkreślił szef firmy Heinrich Deichmann.
Wygląda na to, że spowolniona sprzedaż spowodowana inflacją, nie dotknęła jeszcze niemieckiego producenta obuwia. W 2022 roku Deichmann osiągnął najwyższą w historii sprzedaż brutto w wysokości ponad 8 mld euro (6,9 mld euro netto). Oznacza to wzrost o 23 proc. w porównaniu z ostatnim przedkryzysowym 2019 rokiem.
Przedstawiciele marki nie kryją zadowolenia osiągniętym wynikiem, biorąc pod uwagę aktualną inflację i spadki na rynkach obuwia i odzieży. “Do tej pory z sukcesem udaje nam się przechodzić te trudne czasy, wykorzystaliśmy nasze szanse i patrzymy w przyszłość z optymizmem” – zaznacza Heinrich Deichmann, Prezes Zarządu Deichmann SE. “Świętując swoje 110-lecie Deichmann nadal jest firmą zdrową i gotową na przyszłość” – dodaje.
Deichmann stawia na popularne marki sportowe
Niemiecki sprzedawca obuwia jest w trakcie uzupełniania swojej oferty marek własnych o szeroki wybór butów znanych sportowych brandów. Już w tym momencie w sportowym asortymencie sprzedawcy buty firm Adidas, Nike, Puma czy Asics zajmują znacznie więcej miejsca niż kilka lat temu. Na podobny krok zdecydował się również jego największy konkurent Deichmann – CCC, który w tym sezonie stawia na asortyment światowych marek i jego aktywną promocję zarówno w Polsce, jak i na rynkach Europy.
Przeczytaj więcej: Światowe marki w kampanii Wonderland CCC. Poznaj propozycje od Reebok, Puma, Champion i Vans
Deichmann planuje dalszy rozwój w 2023
Na dalszy rozwój firma planuje wydać rekordowe kwoty. Budżet na 2023 rok zakłada inwestycję około 500 mln euro. Połowa tej kwoty ma być przeznaczona na działania firmy na rynku niemieckim. Pozostałe fundusze Deichmann planuje przeznaczyć na modernizację swoich salonów oraz otwarcie nowych sklepów stacjonarnych. Ważnymi aspektami rozwoju mają być również ekspansja międzynarodowa, logistyka i cyfryzacja.
Jak podkreśla CEO Grupy, firma wciąż wierzy w stacjonarne kanały sprzedaży, tworząc z nich jeden z podstawowych filarów rozwoju. W najbliższym czasie Deichmann postawi na atrakcyjne salony stacjonarne, rozwijać swój biznes w centrach handlowych, jak i handlowych ulicach wielkich miast. W tegorocznych planach jest również otwarcie około 200 nowych sklepów na całym świecie.
Dynamiczny wzrost niemieckiej spółki
Deichmann to niemiecka rodzinna spółka z siedzibą w Essen. W 2022 roku Grupa działała na 31 rynkach. W ciągu 12 miesięcy firma sprzedała łącznie 178 milionów par butów w sklepach stacjonarnych i online. 67 proc. swojej sprzedaży Deichmann wygenerował poza rodzimym niemieckim rynkiem. Według danych z 31 grudnia 2022 r. firma prowadziła łącznie 4 565 sklepów i 41 sklepów internetowych oraz zatrudniała ponad 48 000 osób.
Zdjęcie główne: mat. prasowe Deichmann
Przeczytaj również: Marka Scotch & Soda w upadłości. Sieć odzieżowa szuka też kupca na 200 sklepów poza Holandią