Już jutro przedstawimy Wam raport: Jak kupuje Generacja Z? Jeśli ktoś z Was nie zdobył biletu, zapraszamy na relacje LIVE na naszych kanałach mediów społecznościowych.
Najmłodsza, ale jak się okazuje, najliczniejsza w Polsce grupa, już za chwilę stanie się podstawą krajowej gospodarki. W 2019 r. pokolenie Z stanowić będzie aż ¼ populacji kraju. Firma doradcza Accenture we współpracy z FashionBiznes.pl zbadała „pokolenie przyszłości”. Co wiemy o polskiej Generacji Z?
Generacja Z – kto to taki?
Określenie sztywnych ram grupy zwanej Generacją Z nie jest łatwe. Przyjmuje się, że tworzą ją osoby urodzone po 1995 roku. W Polsce to niemała grupa. W 2019 r. obejmie blisko 25% populacji kraju! Z takim wynikiem pod względem liczebności Generacja Z przeskoczy nieco starszych millenilasów, generację X, a nawet tzw. Baby Boomersów.
Tym samym to właśnie młodzież urodzona po 1995 r., dopiero wkraczająca na rynek pracy i zaczynająca podejmować świadome wybory konsumenckie, stanowić będzie podstawę naszej gospodarki. I to nie tylko dzięki pracy, ale także poprzez dystrybucję swoich dochodów. Zdobycie zainteresowania ze strony przedstawicieli Generacji Z to wielkie wyzwanie, przed którym stoi obecnie m.in. branża handlowa.
Warto więc dowiedzieć się o Generacji Z jak najwięcej. Co ujawniło badanie przeprowadzone przez Accenutre we współpracy z FashionBiznes.pl? Oto wybrane wyniki. Pełny raport z badania ujawniony zostanie podczas branżowej konferencji – szczegóły wydarzenia znajdują się poniżej.
Generacja Z kupuje online
Wychowani w otoczeniu komputerów, w czasach gdy Internet przestał być ciekawostką, a stał się nieodłącznym elementem życia codziennego, nie wyobrażają sobie w Internecie nie kupować. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Accenture we współpracy z FashionBiznes.pl, większość przedstawicieli Generacji Z dokonuje ponad połowy swoich kluczowych zakupów w Internecie, a zgromadzone środki najchętniej wydaje na ubrania.
Generacja Z dba o jakość
Co ciekawe – mimo młodego wieku – pokolenie Z to klienci bardzo wymagający, którzy nie zadowalają się byle czym. Jakość i warunki, w jakich wytwarzane są kupowane przez Generację Z produkty, stanowią dla nich ważny czynnik decyzyjny. Fair trade, działanie na rzecz lokalnych społeczności – o to coraz częściej pytają młodzi ludzie.
Generacja Z polega na mediach społecznościowych…
Życie osób z pokolenia Z kręci się wokół mediów społecznościowych. Jedynie 4% spośród badanych przyznało, że w ogóle z nich nie korzysta. Co z resztą? Czego szuka w social mediach? W skrócie – dosłownie wszystkiego. Promocji, trendów, inspiracji, odpowiedzi na pytania dotyczące produktów. Instagram, YouTube, Snapchat to ważni doradcy w życiu Generacji Z.
…ale lubi także życie „w realu”
Co więc robi gdy oderwie się od ekranu telefonu czy komputera? Aż 2/3 badanych uważa, że odwiedziny w centrach handlowych i sklepach stacjonarnych są sposobem na spędzenie wolnego czasu. Co wynoszą z takich wizyt młodzi ludzie? Przede wszystkim – jak sami przyznają – informacje o aktualnych promocjach, inspiracje stylizacyjne, a także nowinki modowe.
To tylko niektóre z wyników badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli Generacji Z.
Pełny raport zostanie ogłoszony na konferencji prasowej, która odbędzie się 10 kwietnia 2019 r. o godzinie 10 w Mindspace w Hali Koszyki. Konferencji towarzyszyć będzie debata, w której udział zapowiedziała Monika Kapłan, Global Marketing Director w LPP S.A., Zofia Bugajna z MLS Group, Leopold Mazurkiewicz z HypeTalk i gość specjalny. Wstęp na konferencję wyłącznie po okazaniu zaproszenia.