Raport finansowy: CCC, LPP i Vistula płynną na fali hossy na GPW

2588
Vistula Wiosna Lato 2015

Luty na warszawskim parkiecie przebiegał pod znakiem hossy małych spółek, co doskonale widać po wynikach poszczególnych indeksów. Zyskały one niemalże 6%, a to ożywienie spowodowane jest niskimi stopami procentowymi, które są najniższe w historii, bo na poziomie 2%. 

Nieco słabiej spisywały się średnie spółki z 3,4% wzrostem, a tradycyjnie już najgorzej wypadły blue chipy:  +1,1%. Kurs franka nadal się stabilizuje, a pomaga w tym mocniejszy zloty.

A jak radziły sobie rynki zagraniczne?

  • Niemiecki DAX rósł w lutym aż o 6,6%
  • Francuski CAC40 odnotował zbliżony wzrost do styczniowego
  • Rosyjskie RTS i MICEX zanotowały największe zwyżki spośród światowych giełd
  • Słowackie i ukraińskie indeksy wypadły nieco gorzej
  • Amerykański S&P500 wypadł świetnie z 5,5% zwyżką

Tradycyjnie już wiadomości z amerykańskiego rynku przekładają się na nastroje reszty świata. Dobre wiadomości z USA o utrzymaniu niskich stop procentowych i spadającym bezrobociu (5.5%) dobrze wpłynęły na inne rynki.

Sektor odzieżowy i obuwniczy

CCC
CCC

CCC 

Spółka planuje otworzyć 500 sklepów Europie Środkowej, Niemczech i Austrii w latach 2015-2017. Dodatkowo w latach 2016-17 CCC rozpocznie ekspansję na nowe rynki: Litwę, Łotwę i Estonię.

Polska, Czechy, Słowacja i Węgry pozostają najważniejszymi krajami na mapie handlu CCC. Niestety nie możemy tego powiedzieć o Rosji, Ukrainie czy Turcji z oczywistych powodów braku stabilnego kursu walut jak i sytuacji politycznej.

Jakiekolwiek plany rozwoju wiążą się z inwestycjami, a te w CCC w tym roku maja wynieść nawet 150 mln zł. i zwiększyć powierzchnię marki o 30%.

Reserved w Solaris Center https://www.solariscenter.pl/?post_type=sklepy&p=793
Reserved w Solaris Center

LPP

Grupa Kapitałowa LPP, właściciel pięciu marek odzieżowych już kolejny miesiąc z rzędu cieszy się 7% wzrostem sprzedaży: w lutym 2015 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie około 285 mln zł,

Marki spółki LPP nominowane są do kilku nagród SCF Retailer’s Award 2015 w kategoriach: Young Fashion Retailer of the Year, Best Expansion Retailer of the Year i Fashion Retailer of the Year. Do nagrody The Best Manager of the Year nominowany jest także Jacek Szołoch odpowiadający za rozwój salonów LPP.

Vistula Wiosna Lato 2015
Vistula Wiosna Lato 2015

Vistula

Grupa Vistula już kolejny miesiąc z rzędu odnotowuje większą sprzedaż i zamyka luty na 4.7% plusie.

Wyniki brandów spółki czyli marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler wyniosły około 15,7 mln zł. i były wyższe od przychodów osiągniętych w lutym 2014 roku o około 10,9% .

Marka W.Kruk również zanotowała wzrost sprzedaży o około 7,1% za miesiąc luty.

Autor: Urszula Wiszowata