Wartość globalnych marek kosmetycznych dynamicznie się zmienia. Część nich odbudowuje swój kapitał po spadku odnotowanym z czasu pandemii, a część dostosowuje się do ekologicznych wymagań rynkowych. W oczekiwaniu na ranking najbogatszych marek z sektora beauty na rok 2022, przypominamy, jak prezentują się statystyki z 2021 roku według platformy Brand Finance.
L’Oréal od dwóch lat utrzymuje tytuł najcenniejszej marki kosmetycznej na świecie, mimo, że w porównaniu z 2020 rokiem odnotowano 13% spadek wartości. Straty są spowodowane zmianą perspektyw finansowych w konsekwencji echa pandemicznego. Gillete i Nivea również niezmiennie utrzymuje się na szczycie podium. Do rankingu 50 najcenniejszych marek dołączyły The Body Shop (49 miejsce), Herbal Essences (48 miejsce) i Fresh (36 miejsce)
- L’Oreal – $10,222m
- Gilette – $7,550m
- Nivea – $6,192m
- Guerlain – $5,691m
- Estee Lauder – $5,687m
- Pantene – $5,189m
- Dove – $5,094m
- Clinique – $5,005m
- Garnier – $4,013m
- Head&shoulders – $4,013m
- Lancome
- Mac
- Maybelline
- Johnson’s
- PECHOIN
- Clarins
- SK-II
- Procter&Gamble
- Olay
- Yves Rocher
- Rexoną
- BeneFit
- Axe/Lynx/Ego
- Schwarzkopf
- Natura
- L’Occitane
- Neutrogena
- Lux
- Old Spice
- Sulwhasoo
- Elseve/Elvive
- Sunsilk
- Sheisedo
- Palmolive
- Biorę
- Fresh – $1.1m
- Rejoice
- Clear
- Kose
- Innisfree
- La Roche-Posay
- Bobbi-brown
- Chando
- Pola
- Oriflame
- Avon
- TRESemme
- Herbal Essences
- The Body Shop -$0,725m
- Sofina
Statystki Brandirectory
>>> Przeczytaj też: Ranking 50 najcenniejszych marek modowych świata