REKLAMA
Prezes marki Recman o CSR

Prezes zarządu marki Recman o CSR. „Odpowiedzialność społeczna jest dla nas integralną częścią strategii biznesowej”

REKLAMA
REKLAMA

Historia marki rozpoczęła się w 1986 roku. Od tego czasu urosła ona do jednej z największych firm odzieżowych w Polsce, szyjącej ponad kilkadziesiąt tysięcy garniturów rocznie. Jej działania nie koncentrują się jednak wyłącznie na dbaniu o nasze garderoby. Marka stawia na politykę proekologiczną oraz angażuje się charytatywnie. O szczegółach opowiedział nam Roman Tulwin, prezes zarządu marki Recman.

Paweł Makosz, Fashion Biznes: CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu. W jaki sposób angażujecie się w tę strategię?

Roman Tulwin, prezes zarządu Recman: Od kilku lat obserwujemy, że coraz więcej konsumentów wybierając dany produkt czy usługę zwraca uwagę na działania firmy w zakresie CSR, a w konsekwencji przekłada się to na pozytywne postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku.

Jako Recman angażujemy się w liczne projekty. Od 2014 roku wspieramy Fundację Mam Marzenie, której misją jest spełnianie marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Na konto Fundacji przekazaliśmy już ponad 250 tys. zł. Dzięki zaangażowaniu naszych klientów i pracowników udało się zrealizować już ponad 50 dziecięcych marzeń.

W 2023 roku postanowiliśmy wykorzystać nasze zasięgi w grupie mężczyzn w wieku od 25 do 55 lat i podjąć współpracę z Fundacją Rak’n’Roll. W komunikacji skierowanej do mężczyzn chcemy pokazać, jak dbać o zdrowie i zachęcić naszych odbiorców do badań profilaktycznych. Dodatkowo celem kampanii jest przekonanie mężczyzn, że te działania nie wymagają dużej ilości czasu. A pewność bycia zdrowym jest bezcenna. Kampania z ogromnym entuzjazmem została przyjęta zarówno przez pracowników Recman, jak i naszych klientów. Treści edukacyjne, które publikujemy na naszych social mediach cieszą się popularnością oraz zachęcają do angażowania się.

Jednocześnie od 2020 roku w trosce o środowisko uruchomiliśmy w wybranych salonach wypożyczalnię garniturów. Możliwość jego wypożyczenia to realna oszczędność miejsca w garderobie naszych klientów oraz świetna alternatywa dla osób, które poszukują stylizacji na jedną okazję. Dzięki temu wybrane modele w naszym kolekcjach zyskują drugie życie.

Wśród licznych działań podejmujemy też lokalne inicjatywy – nasi pracownicy regularnie sadzą drzewa wspólnie z Nadleśnictwem Suwałki, a w celu redukcji emisji dwutlenku węgla zdecydowaliśmy się na pozyskiwanie energii z fotowoltaiki w naszym zakładzie produkcyjnym.

Z najnowszych inicjatyw szczególnie dumni jesteśmy również z uruchomienia Akademii Tenisowej Recman. To projekt, którego ideą jest zachęcenie młodych osób do aktywności fizycznej oraz popularyzacja tenisa w regionie Suwalszczyzny. Jako firma wspierająca tenis w Polsce od 2011 roku chcemy zachęcić najmłodszych do aktywności fizycznej i zarazić ich pasją do tej dyscypliny.

Czy posiadacie cele, do których drogą jest CSR ?

Odpowiedzialność społeczna jest dla nas integralną częścią strategii biznesowej. Zależy nam, aby działania, które realizujemy w zakresie CSR powodowały, że pracownicy i klienci oraz lokalna społeczność będą nas postrzegali jako firmę dbającą o środowisko oraz wspierającą w zachowaniu zdrowia, aktywności fizycznej i umysłowej. To będzie dla nas miarą sukcesu.

Obecnie ważnym celem naszych działań jest również poszerzenie wiedzy w zakresie kształtowania strategii zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu wśród naszych pracowników oraz klientów. Chcemy, aby nasz zespół w trakcie realizacji wszelkich działań i projektów brał pod uwagę właśnie te wartości.

Przechodząc do konkretnych przykładów kluczowym projektem w zakresie CSR jest nasza kampania Męska Sprawa, którą realizujemy we współpracy z Fundacją Rak’n’Roll. Nadrzędnym celem jest przekonanie mężczyzn, że dbanie o zdrowie i profilaktyka jest zdecydowanie męską sprawą, a pewność bycia zdrowym jest bezcenna. Treści edukacyjne, które publikujemy angażują odbiorców i zwracają uwagę na kwestię własnego zdrowia.

Czy w strategii CSR widzicie furtkę do poprawy efektywności pracy ?

Działania CSR są istotnie nie tylko w komunikacji zewnętrznej. Równie ważne jest budowanie wizerunku społecznie odpowiedzialnej firmy wśród pracowników. Wpływa to znacząco na motywację oraz identyfikowanie się z marką. Myślę, że świetnym przykładem jest nasza współpraca z Fundacją Mam Marzenie, dla której stworzyliśmy dedykowany i opatentowany produkt – maleńką muszkę Mosca, którą można wpinać do butonierki w marynarce. Ze sprzedaży każdej sztuki przekazujemy dla Fundacji 5 zł, co przez kilka lat dało kwotę ponad ćwierć miliona złotych, za którą udało nam się zrealizować ponad 50 dziecięcych marzeń. Pracownicy centrali oraz salonów Recman bardzo zaangażowali się w ten projekt i oferowanie muszek klientom. Zespół z salonu, który w danym miesiącu sprzeda największą liczbę muszek wybiera marzenie, które jako firma realizujemy. Takie działania jednoczą zespół we wspólnym celu, co znacząco wpływa na efektywność i zaangażowanie. 

Stawiacie na ekologię. Jaki jest wasz plan na angaż w walkę z ociepleniem klimatycznym ?

Dbanie o środowisko staje się częścią życia każdego z nas. Działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego są nam bardzo bliskie, dlatego regularnie wyznaczamy sobie kolejne cele w zielonej strategii Say Yes To Eco.

Z szerokiej listy działań, jakie podejmujemy na rzecz ochrony środowiska warto wymienić m.in. projekt wypożyczalni ubrań na specjalne okazje, wykorzystanie tkanin z recyklingu w wybranych modelach w kolekcji, sadzenie drzew wspólnie z Suwalskim Nadleśnictwem czy pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych.

Recman dba o CRS
Przeczytaj również: Pitti Uomo 2023. Najnowsze trendy prosto z włoskich targów mody męskiej

Czy za waszymi działaniami pojawił się zamysł zmniejszenia wytwarzanego śladu węglowego ?

W tym i ubiegłym roku wraz z Suwalskim Nadleśnictwem działaliśmy na rzecz ochrony naszej planety. Na terenach Wigierskiego Parku Narodowego, w dwóch przeprowadzonych akcjach, nasz zespół posadził łącznie 4500 drzew. Już jedno pochłania nadmiar CO2 i pomaga obniżyć temperaturę na ziemi. Jesień i wiosna to doskonały czas, aby zadbać o las i cieszyć się tym, co da nam w kolejnych latach. Zdrowe 10-metrowe drzewo produkuje średnio 118 kg tlenu rocznie, a człowiek zużywa go 176 kg. Rachunek jest zatem prosty – dwa drzewa średniej wielkości zaspokajają potrzeby jednej osoby! Las to prezent dla przyszłych pokoleń, a Recman z odpowiedzialnością chce patrzeć w przyszłość, pokazując, że posadzenie nawet jednej sztuki to realna pomoc dla środowiska ekologicznego.

Jednocześnie dbając o jak najwyższą jakość kolekcji zachęcamy klientów do przemyślanych zakupów. Nasze produkty mają ponadczasowe kroje i stonowaną kolorystykę, co w połączeniu z jakością wykonania powoduje, że modele Recman posłużą nam przez wiele lat. W ramach tej idei promujemy projekt garderoby kapsułowej. Kolekcja Basic od Recman tworzy zestaw niezbędnych i podstawowych elementów odzieży, które pozwalają na dowolne łączenie między sobą. Dzięki spójnej kolorystyce, z niewielkiej ilości produktów możemy stworzyć wiele stylizacji.

Czy za proekologiczną polityką idą zmiany dotyczące sposobu produkcji, wykorzystywania korzystniejszych dla planety środków, materiałów ?

W trosce o środowisko zdecydowaliśmy się wprowadzić w naszej ofercie usługę wypożyczenia garniturów, w której dostępne są ponadczasowe modele z kolekcji. Wybór takiej usługi pozwala zaoszczędzić miejsce w garderobie i jest praktycznym oraz ekologicznym rozwiązaniem, które służy wielu osobom i gwarantuje, że pojedyncze modele zyskują drugie życie.

Zwracamy również uwagę na jakość kupowanych tkanin oraz wiarygodność dostawców. Współpracujemy z firmami, które cenią podobne wartości. W naszych kolekcjach  do wybranych modeli wykorzystujemy tkaniny z recyklingu. Jednocześnie zoptymalizowaliśmy wiele procesów logistycznych, w tym m.in. elektroniczny obieg dokumentów, który wyeliminował dokumenty papierowe. Zrezygnowaliśmy z toreb foliowych wydawanych klientom, wprowadzając torby papierowe.  Innym przykładem może być tutaj odejście od fizycznych formularzy i kart lojalnościowych.

Niewątpliwie posiadacie opracowane długofalowe strategie dotyczące działalności marki – jak widzicie ją za kilka lat ? Czego możemy się spodziewać jako konsumenci ?

W kolejnych latach chcemy maksymalizować wkład w zrównoważony rozwój przy jednoczesnym rozwoju biznesu. Kierunek globalnych działań wyznacza m.in. wypracowana przez ONZ Agenda 2030, która zawiera 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Również Unia Europejska wskazuje kluczowe obszary polityki służące przestawieniu się na zrównoważony rozwój w krajach europejskich. Te wytyczne stają się dla nas punktem odniesienia do tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań.

Jednocześnie stale inwestujemy w rozwój naszych pracowników oraz udoskonalanie naszych produktów. Chcemy być cenioną marką odzieżową, budowaną na trwałych relacjach w oparciu o najwyższą jakość, pasję oraz kreatywność, nastawioną na satysfakcję i lojalność Klientów. Towarzyszy nam niezwykła dbałość o każdy detal, zarówno podczas tworzenia kolekcji, jak i podczas jej dystrybucji i ekspozycji. Zależy nam na budowaniu długotrwałych i uczciwych relacji z klientem, pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Chcemy być postrzegani jako stabilna i rzetelna marka z rodzinną tradycją, dla której odpowiedzialność społeczna jest integralną częścią strategii biznesowej.

Jak waszym zdaniem powinna wyglądać branża w przyszłości ? Na co w tym momencie powinno się zwrócić szczególną uwagę, aby ten obraz mógł powstać ?

Naszym zdaniem ogromną rolę w branży mody będą odgrywać nowe technologie. Obserwując wzrost znaczenia handlu online wprowadzamy rozwiązania ułatwiające naszym klientom zakupy. Jednym z nich jest implementacja narzędzia MatchUp. Głównym celem funkcjonalności jest umożliwienie klientom idealnego dopasowania produktu do sylwetki poprzez porównanie realnych wymiarów odzieży z faktycznymi wymiarami klienta. Narzędzie MatchUp jest bardzo precyzyjne dzięki czemu oszczędza czas i pieniądze konsumentów, co w dzisiejszych realiach jest bardzo cenne.

Jako marka stawiamy również na wykorzystanie nowych technologii, które umożliwią precyzyjną i regularną komunikację z klientem na wielu płaszczyznach. Co więcej, bazując na historii zakupowej oraz preferencjach możemy indywidualnie dostosowywać ofertę dla danego klienta, który oglądając produkty odpowiadające jego potrzebom bardziej angażuje się w proces zakupowy. Dobrze zarządzane programy lojalnościowe pozwalają budować długotrwałe relacje z klientami oraz motywować ich do regularnego korzystania z oferty ulubionej marki.

W długim terminie wierzymy, że klienci będą doceniali jakość naszych produktów, które będą mogli użytkować przez wiele lat, a jednocześnie będą wybierali marki, dla których odpowiedzialność społeczna jest jedną z kluczowych wartości.

Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: Nowe materiały ecofriendly, które musisz znać

Materiał sponsorowany

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES