Torrid to amerykańska sieć sklepów sprzedająca odzież w dużych rozmiarach. Marka, która cieszy się popularnością na TikToku, planuje zamknięcie nawet 180 sklepów do końca roku. Powód? Słabe wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. i chęć skupienia się na sprzedaży online.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego Torrid zamyka aż 180 sklepów w USA?
- Jakie są przyczyny spadku sprzedaży marki plus size?
- Jak wygląda nowa strategia Torrid i co oznacza dla klientek?
- Dlaczego zamykanie sklepów stacjonarnych budzi kontrowersje wśród kobiet plus size?
Torrid ma problemy finansowe
Decyzja Torrid jest podyktowana względami finansowymi. Jak firma ujawniła w swoim raporcie za Q1 2025, do końca roku planuje zamknąć nawet 180 nierentownych sklepów stacjonarnych. Od stycznia zlikwidowano już dwa punkty. To prawie 30% z 632 lokalizacji znajdujących się w Stanach Zjednoczonych.
Na ten moment Torrid nie poinformowało swoich klientów, które ze sklepów zostaną zamknięte.
Może Cię zainteresować: Chiara Ferragni zamyka swoje sklepy stacjonarne
Marka plus size przechodzi do świata online
Decyzja o zamknięciu części sklepów Torrid to również efekt strategii marki, która chce wzmocnić swoją pozycję w świecie online. Według Lisy Harper, dyrektor generalnej sieci, aż 70% klientów robi zakupy na stronie internetowej. Potwierdza to między innymi fakt, że sprzedawcy stacjonarni zanotowali w Q1 2025 spadek na poziomie 5%.
Co ciekawe, to już kolejna amerykańska marka plus size, która rezygnuje ze sklepów stacjonarnych. Wcześniej na ten krok zdecydowała się firma Lane Bryant, która zlikwidowała 157 lokalizacji, a także Avenue – w tym przypadku z mapy zniknęły wszystkie punkty sprzedaży. Obie marki działają nadal online.
Klientki reagują na doniesienia o zamknięciu sklepów
Wiadomość o zamknięciu części sklepów stacjonarnych pod szyldem Torrid spotkała się z negatywną reakcją klientek.
„Ograniczenie opcji stacjonarnych dla osób o większych rozmiarach, zwłaszcza tych z nas, które są na większym końcu spektrum otyłości, oznacza, że musimy planować nasze życie z wyprzedzeniem, ponieważ jesteśmy skazani na opcje dostępne wyłącznie online”
– powiedziała jedna z nich w rozmowie z USA TODAY.
O Torrid
Torrid powstało w 2001 r. i od początku było skierowane do młodszej grupy docelowej, w tym kobiet plus size. Marka oferuje ubrania w rozmiarach od 10 do 30. Oprócz nich ma też w ofercie akcesoria, buty czy produkty z kategorii beauty. Sieć sklepów działa nie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, ale także w Kanadzie, gdzie pojawiła się w 2015 r. Co ciekawe, Torrid ma już za sobą debiut na fashion weeku – pojawiła się w Nowym Jorku we wrześniu 2027 r.
Przeczytaj również: Kolejna marka ze Stanów Zjednoczonych jest o krok od bankructwa
Zdjęcie główne: Instagram @torrid