noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie modelek z kampanii Torrid – marki, która zamyka sklepy. Na zdjęciu 3 kobiety ubrane czarno, każda z nich ma ciemne i rozpuszczone włosy.

Popularna marka plus size zamknie 180 sklepów. Ubrania się nie sprzedają?

REKLAMA
noSlotData

Torrid to amerykańska sieć sklepów sprzedająca odzież w dużych rozmiarach. Marka, która cieszy się popularnością na TikToku, planuje zamknięcie nawet 180 sklepów do końca roku. Powód? Słabe wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. i chęć skupienia się na sprzedaży online.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego Torrid zamyka aż 180 sklepów w USA?
  • Jakie są przyczyny spadku sprzedaży marki plus size?
  • Jak wygląda nowa strategia Torrid i co oznacza dla klientek?
  • Dlaczego zamykanie sklepów stacjonarnych budzi kontrowersje wśród kobiet plus size?

Torrid ma problemy finansowe

Decyzja Torrid jest podyktowana względami finansowymi. Jak firma ujawniła w swoim raporcie za Q1 2025, do końca roku planuje zamknąć nawet 180 nierentownych sklepów stacjonarnych. Od stycznia zlikwidowano już dwa punkty. To prawie 30% z 632 lokalizacji znajdujących się w Stanach Zjednoczonych.

Na ten moment Torrid nie poinformowało swoich klientów, które ze sklepów zostaną zamknięte.

Może Cię zainteresować: Chiara Ferragni zamyka swoje sklepy stacjonarne

Marka plus size przechodzi do świata online

Decyzja o zamknięciu części sklepów Torrid to również efekt strategii marki, która chce wzmocnić swoją pozycję w świecie online. Według Lisy Harper, dyrektor generalnej sieci, aż 70% klientów robi zakupy na stronie internetowej. Potwierdza to między innymi fakt, że sprzedawcy stacjonarni zanotowali w Q1 2025 spadek na poziomie 5%.

Co ciekawe, to już kolejna amerykańska marka plus size, która rezygnuje ze sklepów stacjonarnych. Wcześniej na ten krok zdecydowała się firma Lane Bryant, która zlikwidowała 157 lokalizacji, a także Avenue – w tym przypadku z mapy zniknęły wszystkie punkty sprzedaży. Obie marki działają nadal online.

Klientki reagują na doniesienia o zamknięciu sklepów

Wiadomość o zamknięciu części sklepów stacjonarnych pod szyldem Torrid spotkała się z negatywną reakcją klientek

„Ograniczenie opcji stacjonarnych dla osób o większych rozmiarach, zwłaszcza tych z nas, które są na większym końcu spektrum otyłości, oznacza, że ​​musimy planować nasze życie z wyprzedzeniem, ponieważ jesteśmy skazani na opcje dostępne wyłącznie online”

– powiedziała jedna z nich w rozmowie z USA TODAY.

O Torrid

Torrid powstało w 2001 r. i od początku było skierowane do młodszej grupy docelowej, w tym kobiet plus size. Marka oferuje ubrania w rozmiarach od 10 do 30. Oprócz nich ma też w ofercie akcesoria, buty czy produkty z kategorii beauty. Sieć sklepów działa nie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, ale także w Kanadzie, gdzie pojawiła się w 2015 r. Co ciekawe, Torrid ma już za sobą debiut na fashion weeku – pojawiła się w Nowym Jorku we wrześniu 2027 r.

Przeczytaj również: Kolejna marka ze Stanów Zjednoczonych jest o krok od bankructwa

Zdjęcie główne: Instagram @torrid

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES