noSlotData
Allegro Partner strategiczny serwisu
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
GAP wraca do Polski - otworzy pierwszy sklep stacjonarny w Westfield Arkadia. Na zdjęciu rząd kolorowych koszulek na drewnianych wieszakach wiszących w szafie, widocznych w zbliżeniu – w tym białe, niebieskie, beżowe i ciemnoszare ubrania.

Wielki powrót kultowej amerykańskiej marki do Polski. Znamy datę otwarcia sklepu w Westfield Arkadia

REKLAMA
noSlotData

GAP wraca do Polski po dekadzie nieobecności. Amerykańska marka, która w ubiegłym roku uruchomiła outlet w Piasecznie, szykuje się do otwarcia pierwszego salonu stacjonarnego z regularną kolekcją. Wiemy, kiedy pojawi się on w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia.

Wszystko wskazuje na to, że po 10 latach od wycofania się z polskiego rynku, GAP na dobre postanowił zagościć nad Wisłą. We wrześniu 2024 amerykański detalista otworzył swój outlet w centrum handlowym Designer Outlet Center w Piasecznie. Kolejny salon outletowy pojawił się w czerwcu br. w Krakowie. Teraz GAP szykuje się na otwarcie nowego salonu z regularną kolekcją.

Od kilku tygodni w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie można zaobserwować przygotowania do otwarcia salonu stacjonarnego. Sklep GAP zlokalizowany będzie na pierwszym piętrze centrum, nieopodal takich marek jak Zara czy Massimo Dutti.

Sklep GAP w Warszawie powstanie na 1 piętrze centrum handlowego Westfield Arkadia. Na zdjęciu przygotowania do otwarcia pierwszego regularnego salonu amerykańskiej marki.
Salon GAP Arkadia wkrótce otworzy swoje drzwi dla klientów w Warszawie / fot. materiały redakcji

GAP Arkadia – kiedy otwarcie?

Oficjalne otwarcie pierwszego salonu stacjonarnego GAP w Warszawie zaplanowano na 20 czerwca 2025. Nowy salon amerykańskiej marki na 300 m² zaoferuje pełen asortyment GAP, w tym ofertę dla dorosłych, dla dzieci, a jak również limitowane kolekcje.

„Polska to dla nas kluczowy rynek, a Warszawa, ze względu na dużą liczbę mieszkańców i modowych konsumentów, ma strategiczne znaczenie. Oficjalny sklep w Warszawie to początek do pełnej ekspansji, która nas czeka”

– podkreśla Roman Puchala, Head of Business Development Poland.

Zniżka na otwarcie GAP Warszawa

Z okazji otarcia salonu stacjonarnego w Warszawie, na klientów sieci będzie czekać 20% rabat na całe zakupy. Będzie można z niego skorzystać przed kilka dni.

Historia obecności marki GAP w Polsce

GAP, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie, pojawił się w Polsce po raz pierwszy w 2011 roku. Sklepy GAP działały wtedy w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Były one prowadzone we współpracy z firmą Empik Media & Fashion, która pełniła rolę franczyzobiorcy i dystrybutora marki w Polsce. Przez cztery lata Polacy mogli cieszyć się stacjonarną ofertą GAP, jednak w 2015 roku sieć zdecydowała o wycofaniu marki z naszego kraju. Powodem była zmiana strategii Empik M&F, który zrezygnował z dalszej dystrybucji marek modowych – posunięcie to oznaczało zamknięcie salonów GAP w Polsce.

Wycofanie się GAP z Polski wpisywało się w szersze zmiany strategii firmy na świecie. W latach 2010. marka zmagała się z rosnącą konkurencją i zmieniającymi się preferencjami młodszych klientów, na co później nałożyły się trudności okresu pandemii. W 2020 roku GAP podjął decyzję o zamknięciu aż 120 firmowych sklepów w Europie Zachodniej, pozostawiając jedynie salony franczyzowe. Od tego czasu firma postawiła mocniej na model franczyzy i sprzedaż internetową, by utrzymać obecność w różnych krajach. Dzięki takiej strategii GAP wciąż działał globalnie pomimo ograniczenia własnych sklepów – rozwijał sieć partnerów franczyzowych oraz kanały online.

Outlet GAP w Piasecznie

Po długiej przerwie GAP wrócił do Polski ze sklepem stacjonarnym. Nowy salon został otwarty oficjalnie 7 września 2024 roku w centrum Designer Outlet Warszawa (w podwarszawskim Piasecznie). Sklep GAP zyskał powierzchnię ok. 300 m² i został otwarty w formacie outletowym Oznacza to, że klienci znajdą w nim szeroką ofertę odzieży i dodatków z logo GAP w cenach niższych o co najmniej 30% od regularnych. Asortyment obejmuje kolekcje dla całej rodziny – od GapKids i babyGAP (dla dzieci i niemowląt), przez linię sportową GapFit i odzież ciążową GapMaternity, po klasyczne jeansy, bluzy i akcesoria dla dorosłych. Warto dodać, że salon w Piasecznie był wówczas trzecim sklep GAP w całej Europie Środkowej. 

Sprzedaż online marki GAP w Polsce 

Choć przez lata brakowało sklepów stacjonarnych, marka GAP online była w Polsce obecna i rozwijała się dynamicznie. Już w 2015 roku firma nawiązała strategiczną współpracę z platformą Zalando, dzięki czemu jej kolekcje trafiły do sprzedaży internetowej w wielu krajach Europy, w tym w Polsce. 

Obecnie sprzedaż internetowa GAP w Polsce odbywa się dwutorowo: poprzez oficjalny sklep online GAP.pl oraz w sklepach multibrandowych. Oficjalny polski sklep internetowy GAP ruszył wraz z powrotem marki na rynek – działa w języku polskim i oferuje pełen asortyment najnowszych kolekcji. Równolegle marka GAP online jest dostępna na popularnych platformach e-commerce: oprócz wspomnianego Zalando także m.in. na About You, Answear, Modivo czy w klubie zakupowym Zalando Lounge. 

Przeczytaj również: Ranking największych polskich firm 2025. Wśród nich gigant odzieżowy z Gdańska

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES