Po siedmiu latach nieobecności marka odzieżowa F&F zalicza swój wielki powrót. Od 7 maja 2025 r. klienci w Wielkiej Brytanii mogą zamawiać ubrania bezpośrednio na Tesco.com oraz w aplikacjach mobilnych Grocery i Clubcard.
Powrót F&F online: co, gdzie i kiedy?
F&F oficjalnie powraca do sprzedaży online. Tesco udostępniło na start ponad 2 200 pozycji z kolekcji damskiej, męskiej i dziecięcej, obejmujących także obuwie i akcesoria. Nowa platforma F&F Online działa w Wielkiej Brytanii w ramach głównej strony Tesco, dzięki czemu ubrania można dodać do tej samej dostawy co zakupy spożywcze lub odebrać je poprzez usługę Click & Collect.
Asortyment obejmuje flagowe linie F&F Edit, Sports i F&F Active Athleisure, a także limitowane współprace i sezonowe bestsellery, takie jak szkolne mundurki. Tesco zapowiada dalsze poszerzanie katalogu cyfrowego w nadchodzących miesiącach, odpowiadając na rosnący popyt na „modę z supermarketu”.
Standardowa dostawa F&F kosztuje £3,99, a ekspresowa – £5,50. Zwrot kurierem to koszt £2,50, natomiast oddanie towaru w większych sklepach Tesco pozostaje bezpłatne przez 30 dni.
F&F reaktywowane
„Cieszymy się, że klienci będą mogli kupować ubrania F&F na Tesco.com oraz w naszych aplikacjach. Wiemy, że doceniają oni jakość, styl i przystępną cenę F&F – teraz zakupy będą jeszcze łatwiejsze”
– komentuje Katja Ahola Klamkin, Group Managing Director Home & Clothing w Tesco.
Strategia Tesco
Powrót F&F online zbiega się z intensywną rywalizacją sieci spożywczych o portfele klientów: Asda wzmacnia linię George, a Sainsbury’s utrzymuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży marki Tu.
Rok wcześniej detalista uruchomił Tesco Marketplace, który pozwala kupować tysiące produktów od partnerów zewnętrznych obok artykułów spożywczych – to kolejny krok w budowaniu pozycji „one‑stop shop” online.
Od zamknięcia Tesco Direct do relaunchu
F&F zniknęło z sieci w lipcu 2018 r., gdy zamknięto nierentowną platformę Tesco Direct, co skutkowało utratą około 500 miejsc pracy. Od tego czasu kolekcje F&F były dostępne wyłącznie stacjonarnie oraz tymczasowo online za pośrednictwem partnerów takich jak Next.
Tesco planuje sukcesywnie zwiększać liczbę produktów F&F dostępnych w internecie i wykorzystywać dane Clubcard do personalizacji ofert modowych. Oczekuje się, że cyfrowa ekspansja wzmocni wyniki non‑food, choć spółka przewiduje presję marżową związaną z toczącą się wojną cenową w spożywce.
Czy F&F jest dostępne w Polsce?
W Polsce marka F&F sprzedawana była w supermarketach Tesco od 2008 roku. Ambicją kierownictwa sieci było umocnienie swojej pozycji na rynku odzieżowym w Polsce i zajęcie drugiego miejsca pod względem sprzedaży, tuż za H&M. W 2012 roku Tesco oszacowało, że przychody ze sprzedaży odzieży sygnowanej ich własnymi markami stanowią około 10% ich całkowitych obrotów w Polsce. Aktualnie sieć nie przekazała informacji o planach powrotu na polski rynek.
F&F to jedna z marek, która zniknęła z polskiego rynku. Tutaj poznasz listę najpopularniejszych sieci odzieżowych, które w ciągu ostatnich lat wycofały się z Polski.