noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

REKLAMA
noSlotData

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!  

4F I UBRANIA DO ODDANIA ŁĄCZĄ SIŁY WE WSPÓLNEJ WALCE O ŚRODOWISKO I CYRKULARNOŚĆ W MODZIE

Podsumowanie tygodnia rozpoczynamy od rewolucyjnej eko-inicjatywy polskiego koncernu OTCF, właściciela marki 4F, który wraz z organizacja „Ubrania do oddania” podjął się walki z negatywnym wpływem przemysłu tekstylnego na środowisko.

Akcja pod hasłem 4F Change ma na celu wprowadzenie cyrkularnego obiegu odzieży oraz propagowanie właściwych postaw zarówno po stronie konsumentów, jak i biznesu.

Wprowadzenie do sklepów 4F sportowej odzieży używanej leży u podstaw innowacyjnego projektu 4F Change. Warto podkreślić, że to dopiero pierwszy krok na drodze do wielkiego celu, jakim dla 4F jest zastosowanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego na szerszą skalę.

W ramach projektu, 4F zdecydowało się na wprowadzenie do wybranych salonów odzieży używanej, która oczywiście przed sprzedażą będzie odpowiednio przygotowana do wprowadzenia w drugi obieg. Dodatkowo, marka postawi w Krakowie swój pierwszy ubraniomat, gdzie klienci będą mogli pozbyć się  nadmiaru ubrań w zamian za dodatkowe korzyści. Jeszcze w tym miesiącu, marka ruszy z testowym projektem wypożyczalni strojów narciarskich. Jak podkreśla 4F, firma dopiero się rozpędza do długiego biegu ku świadomej modzie i ekologii. 

Ogromne brawa 4F i Ubrania do oddania za świadomość i podjęcie odważnych działań. Taki ruch modowego giganta jak OTCF tylko pokazuje, że najważniejsze inicjatywy w kierunku walki o środowisko powinny wyjść od najsilniejszych w branży mody, a małe kroki to najlepsza droga ku wielkich zmianom.

Więcej na temat akcji przeczytasz tutaj.

CZY NORTH FACE PÓJDZIE W ŚLADY PATAGONII W KWESTII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU?

Pozostając przy tematyce ekologii i zrównoważonego rozwoju, warto wspomnieć o nowej eko-strategii The North Face. Ten jeden z najbardziej popularnych gigantów sportowej mody zapowiedział nowe cele na kolejne lata, ściśle osądzając swoje plany wokół tematyki cyrkularności w modzie oraz zminimalizowania negatywnych skutków oddziaływania przemysłu odzieżowego na środowisko. 

Zgodnie se swoim głównym zamierzeniem, koncern VF Corporation umożliwi ubraniom dłuższe życie oraz ułatwi ich odnawiane, ponownie wykorzystywane, poddawane recyklingowi czy upcyklingowi. Przedsiębiorstwo pracuje również nad ulepszeniem swoich marek, pod względem łańcucha dostaw, czy zmniejszenia emisji odpadów.

Czy praktyki VF Corporation, mogą stać się wyznacznikiem oraz przykładem w budowaniu świadomej i zrównoważonej mody? Zdecydowanie tak, jednak to oznaczałoby gruntowną zmianę w sposobie funkcjonowania światowej gospodarki oraz redefinicji wszystkich jej filarów.

Więcej przeczytasz tutaj.

ANDRÉ LEON TALLEY NIE ŻYJE

Mijający tydzień przyniósł również niezwykle smutną wiadomość dla branży mody. W wieku 73 lat zmarł André Leon Talley – amerykańska ikona branży mody. 

To ogromna strata, szczególnie zważając na fakt, że Talley od ponad 40 lat wzbogacał branżę mody i był inspiracją dla wielu pokoleń. W latach 80. pełnił funkcję szefa działu mody amerykańskiego „Vogue”, by w 1988 roku stać się pierwszym Afroamerykaninem w historii na stanowisku dyrektora kreatywnego magazynu. Przez lata przyjaźnił się z redaktorką naczelną Anną Wintour. Był również jurorem w programie „America’s Next Top Model” oraz stylistą rodziny Obamów. Talley był także redaktorem najznamienitszych pism modowych. Pisał m.in. dla WWD, Interview, Vanity Fair, House & Garden, czy Vogue.

Więcej o zmarłej ikonie mody przeczytacie tutaj.

GUCCI MIERZY SIĘ Z KRYZYSEM WIZERUNKOWYM

Dom mody Gucci chyba za bardzo wziął sobie do serca świętowanie inauguracji roku tygrysa, angażując do najnowszej kampanii żywe zwierzęta. Nie umknęło to uwadze obrońcom praw zwierząt, co postawiło włoską markę w ogniu ostrej krytyki. 

Mimo deklaracji, że wszystkie tygrysy zostały sfotografowane w bezpiecznym środowisku i były monitorowane przez organizację American Humane, nie obyło się bojkotu w sieci. „Zwierzęta nie są dodatkiem” – brzmiał jeden z wielu komentarzy, wyrażających rozgoryczenie praktykami włoskiego domu mody.

Warto podkreślić, że tygrysy znajdują się obecnie na Czerwonej Liście Zagrożonych Gatunków Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody, która dokumentuje najbardziej narażone na wyginięcie gatunki zwierząt na całym świecie.

Więcej o kontrowersyjnej kampanii Gucci przeczytasz tutaj.

REWOLUCJA W MODIVO – “NASZĄ MISJĄ JEST BYCIE NAJBARDZIEJ INSPIRUJĄCĄ PLATFORMĄ MODOWĄ DO 2025 ROKU”

Ostatnie 12 miesięcy to dla MODIVO szereg zmian i innowacji. To także czas, kiedy platforma została wielokrotnie wyróżniona w branży e-commerce. Współpraca z InPost, a co za tym idzie – wprowadzenie innowacyjnych wielorazowych opakowań, sprawiło, że o MODIVO stało się ostatnio bardzo głośno. A jak zapowiadają – to dopiero początek rewolucji!

O największych sukcesach 2021 roku oraz planach na przyszłość platformy, opowiada nam Aleksandra Szol, dyrektorka e-commerce i marketingu MODIVO.

LOUIS VUITTON PREZENTUJE OSTATNIĄ KOLEKCJĘ VIRGILA ABLOHA

Dwa miesiące po śmierci amerykańskiego projektanta, dom mody Louis Vuitton zaprezentował ostatnią kolekcję Virgila Abloha. Pokaz miał miejsce w Carreau du Temple w Paryżu.

Zaprezentowana kolekcja została w 95% opracowana przed śmiercią Abloha. Surfując po koncepcji „alternatywnej rzeczywistości”, godnie uhonorowała ona urozmaicenie przedmiotów codziennego użytku, tak charakterystycznych dla żartobliwego i streetwearowego stylu, które kochał Abloh.

Podczas pokazu zaprezentowano wyraziste kolory, sprany dżins z monogramem LV, szyte (wręcz na miarę) komplety w kwiaty, wyraziste w formie kurtki i koszule oraz autorskie projekty sneakersów i wiele reinterpretacji toreb – w tym klasycznego kuferka i plecaków.

Pokaz #LVMenFW22 zdecydowanie uczcił życie i twórczość przedwcześnie zmarłego Virgila Abloha. Aby poznać szczegóły wydarzenia, kliknij tutaj.

DOPAMINE DRESSING – NAJGORĘTSZY TREND 2022

Z okazji zbliżającego się weekendu, mamy dla Was doskonałą lekturę, która ma szansę pobudzić wyobraźnię, a co za tym idzie – naładować hormonem szczęścia! Mowa tu o najnowszym materiale, w którym analizujemy rosnący w siłę trend dopamine dressing. Wraz z ekspertkami – trend researcherką Basią Kruk, znaną lepiej jako Ciao Basia, oraz stylistką Aleksandrą Kapką rozkładamy tę tendencję na czynniki pierwsze, zastanawiając się, gdzie dokładnie tkwi źródło pozytywnej energii.

PS. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że po lekturze zapragniecie więcej kolorów w swoich szafach :)

Więcej na temat tego elektryzującego trendu przeczytacie tutaj.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES