“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!
RIHANNA I A$AP ROCKY SPODZIEWAJĄ SIĘ DZIECKA!
To chyba najczęściej repostowana informacja ostatnich dni! Ok, przyznajmy szczerze, kto choć na chwilę nie uległ euforii z powodu “royal baby”? :) Rihanna i A$AP Rocky oczekują dziecka – grzmią również nagłówki na wielu portalach i serwisach internetowych, a zdjęcie ze spaceru po Nowym Jorku w mgnieniu oka obiegło sieć. O tym, że Barbadoska jest w ciąży plotkowano już nieraz, ale dopiero teraz te doniesienia okazały się prawdziwe. Dowód? Zdjęcia wokalistki, która wręcz odkrywa swój brzuch przez paparazzi.
Parę sfotografowano w Nowym Jorku podczas romantycznego spaceru. Rihanna rosnący brzuszek podkreśliła awangardową stylizacją – pikowanym płaszczem Chanel i luźnymi dżinsami. Na razie nie wiadomo, kiedy pierwsze dziecko pary przyjdzie na świat, ale biorąc pod uwagę wyrafinowany gust rodziców, zamiłowanie do mody będzie miało we krwi.
Przeczytaj więcej na Fashion Biznes.
CAMAÏEU W OGNIU KRYTYKI ZA PROMOWANIE PRZEMOCY WOBEC KOBIET
Francuska marka odzieżowa Camaïeu w swoim sklepie internetowym przedstawia zdjęcia posiniaczonych kobiet. Marka chciała w ten sposób zwrócić uwagę na problem przemocy domowej i edukować na temat tego, gdzie szukać pomocy. W efekcie efekt był odwrotny – Camaïeu zarzucono stworzenie kampanii gloryfikującej przemoc.
„Takie reklamy to promocja przemocy”; „Upiększanie przemocy wobec kobiet jest w bardzo złym guście”; “Przemoc domowa to nie przebranie” – to tylko kilka z komentarzy, które pojawiły się w mediach społecznościowych. Działania Camaïeu potępiła również organizacja Lionesses, która zajmuje się we Francji pomocą ofiarom przemocy domowej.
A jak Wy oceniacie kampanię – odważny głos w sprawie przemocy domowej czy niestosowna akcja promująca przemoc? Więcej na temat kampanii przeczytacie na Fashion Biznes.
KIM KARDASHIAN NOWĄ TWARZĄ KAMPANII BALENCIAGA
Kim Kardashian gwiazdą drugiej odsłony obecnej kampanii Balenciaga. Królowa mediów społecznościowych i potentatka kosmetyczna pozuje do zdjęć w swoim domu, w Calabasas. Oprócz Kim, dom mody do promocji najnowszej kolekcji zaprosił również Isabelle Huppert, Justina Biebera, modela Tommy’ego Blue i modelkę Marie-Agnès Diene. Na zdjęciach autorstwa Stefa Mitchella pozują w swoich mieszkaniach i miejscach pracy.
Chociaż Balenciaga kocha igrać z zasadami, możemy zaobserwować radykalną zmianę w komunikacji marki. Rezygnacja z bladych i ponurych sylwetek, połączonych z groteskowymi sceneriami, to nowy etap w historii Balenciagi pod sterami Demny Gvasalia. O tym, że “idzie nowe” – zwiastują również media społecznościowe marki – zwróćcie uwagę na konto na Instagramie, z którego zniknęły dotychczasowe zdjęcia. Przyznamy szczerze, już nie możemy się doczekać kolejnych kroków!
O kampanii Balenciagi przeczytacie na Fashion Biznes.
& OTHER STORIES ŁĄCZY SIŁY Z MINJU KIM W PRACY NAD NOWĄ KOLEKCJĘ KAPSUŁOWĄ
& Other Stories łączy siły z Minju Kim w pracy nad nową kolekcję kapsułową. Zwyciężczyni pierwszej edycji modowego show Next in Fashion, stworzyła zabawną kolekcję ubrań i akcesoriów inspirowanych jej bajkową estetyką.
Oprócz wygranej w Next in Fashion, Minju Kim zdobyła nagrodę H&M Design Award 2015 i w tym samym roku wprowadziła na rynek swoją markę MINJUKIM. Minju była również półfinalistką nagrody LVMH dla młodych projektantów.
Szczegóły tej współpracy zobaczycie na Fashion Biznes.
BELLA I GIGI HADID TWARZAMI WIOSENNEJ KAMPANII VERSACE
Gigi i Bella łączą siły w kampanii Versace na sezon wiosna-lato 2022. Na zdjęciach wystąpiła również Donatella Versace. Do kampanii Versace na sezon wiosna-lato 2022 Donatella wybrała siostry Hadid. „Rodzina jest dla mnie najważniejsza. Dlatego tak kocham Bellę i Gigi. Cudownie pokazują siostrzaną siłę. Chciałabym, żeby ta kampania była jak przytulenie dla całej globalnej rodziny Versace”, napisała projektantka na Instagramie.
Efekty sesji możecie oglądać na Fashion Biznes.
Co słychać w biznesie mody?
DOLCE & GABBANA REZYGNUJE Z FUTER ZWIERZĘCYCH
Dolce & Gabbana jeszcze w tym roku zrezygnuje ze stosowania naturalnych futer we wszystkich swoich kolekcjach i przejdzie na ekologiczne futra sztuczne.
“Dolce&Gabbana pracuje nad bardziej zrównoważoną, jeśli chodzi o produkcję, przyszłością, w której nie będzie miejsca nawet na myślenie, że możliwe jest korzystanie z futra zwierząt” – przekazał rzecznik projektantów, Fedel Usai.
Podobną decyzję znacznie wcześniej podjęli tacy producenci mody luksusowej, jak Armani, Gucci, Prada i Moncler, postępując zgodnie z wytycznymi podyktowanymi przez Fur Free Alliance – sieć organizacji zajmujących się obroną praw zwierząt na całym świecie. Brawa za kolejny krok w dobrą stronę.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej.
HERMÈS WYZNACZA NOWE CELE KLIMATYCZNE
To pierwszy raz, gdy Hermès stawia na cel zmiany klimatyczne. Dotychczas w działaniach na korzyść zrównoważonego rozwoju marka kładła nacisk na jakość i trwałość wykonywanych produktów – m.in. inwestując w markę Mycoworks, czyli amerykański start-up, który wytwarza alternatywy dla skór zwierzęcych z grzybów i roślin. Hermès zaznaczył jednak, że poszukiwanie alternatyw dla skór zwierzęcych ma na celu wyznaczenie nowych ścieżek rozwoju, a nie całkowite wykluczenie galanterii skórzanej.
Ogłoszenie Science Based Targets zostało odebrane przez analityków branżowych oraz ekspertów klimatycznych z niezwykłym entuzjazmem. Zdaniem specjalistów „to pierwszy krok w drodze do zrównoważonej przyszłości”.
Więcej przeczytacie na Fashion Biznes.
WZROST PRZYCHODÓW WE WSZYSTKICH SZYLDACH I INTENSYWNY ROZWÓJ PLATFORMY OMNICHANNEL – GRUPA CCC ZAMYKA IV KWARTAŁ 2021
Grupa CCC zakończyła IV kwartał roku obrotowego 2021 (listopad 2021 – styczeń 2022) wzrostem przychodów o 46% rdr. Jest to trzeci z rzędu okres rozliczeniowy, w którym sprzedaż Grupy wyniosła ponad 2 mld PLN. Całościowy udział e-commerce wzrósł do 56%, głównie za sprawą zwiększenia liczby kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej oraz rozwoju aplikacji mobilnych. Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich szyldach. W minionym okresie ogłosiła ona także nową strategię biznesową GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform, której jednym z głównych celów jest trzykrotny wzrost biznesu do 2025 roku.
Więcej na temat wyników Grupy, przeczytacie na Fashion Biznes.
Przeczytaj w ten weekend
PR-OWIEC TO NIE HANDLOWIEC – CZ. II. JAK DZIENNIKARZE POSTRZEGAJĄ ROLĘ PR-OWCA?
W pierwszej części materiału Justyna Majka oddała głos PR-owcom, aby odpowiedzieli na pytania dotyczące tego, co jest ich głównymi zadaniami, czy ich praca przekłada się na sprzedaż produktu oraz jak należy mierzyć wyniki takiej pracy. Jednak materiał nie byłby kompletny bez wypowiedzi dziennikarzy. Dlatego w kolejnym materiale autorka postanowiła zapytać kilkoro z nich jak dziś postrzegają zawód PR-owca oraz czy mają poczucie, że PR-owcy wiedzą jak z nimi współpracować?
Swoimi sprzężeniami dzielą się z nami Kamila Cichocka (prowadząca niezależny magazyn issue27.pl), Agnieszka Pulikowska (redaktorka naczelna magazynu i portalu RocketJobs.pl), Oscar Dąbkowski – (obecnie wydawca viva.pl, ale także dziennikarz, redaktor, interviewer) oraz Magdalena Błaszczak (redaktor naczelna “Estetycznego Magazynu” i www.estetycznyportal.pl).
Kliknij tutaj, aby przeczytać cały materiał.
„FAST FASHION NIE JEST EKO I ŻADNA KOLEKCJA Z RECYKLINGU TEGO NIE ZMIENI”, MÓWI AJA BARBER, EDUKATORKA I AUTORKA KSIĄŻKI „CONSUMED”
W swoich mediach społecznościowych uczy o zrównoważonej modzie, pisze o mądrych zakupach oraz etycznej i nieetycznej stronie biznesu. Skupia się przy tym na kwestiach feminizmu oraz rasy, a w swojej debiutanckiej książce „Consumed” porusza temat katastrofy klimatycznej, konsumpcjonizmu i kolonializmu, podkreślając konieczność kolektywnej zmiany.
Z Ają Barber – pisarką, konsultantką mody i edukatorką, rozmawia Ismena Dąbrowska.
Kliknij tutaj, aby przeczytać całą rozmowę.
MOC, BŁYSK, KOLORY I SZCZYPTA… CRINGE’U. JAK WYGLĄDAŁA MODA LAT 80.?
Intensywne kolory, ciekawe połączenia barw, cekiny i błyszczące materiały – to kwintesencja mody lat 80., choć to nie jedyne trendy, które podbijały wówczas wybiegi i ulice. Styl tamtych czasów niektórym może wydawać się zabawny czy wręcz kiczowaty, ale jednak wciąż przyciąga i co jakiś czas powraca, pojawiając się w najnowszych kolekcjach projektantów i popularnych sieciówek. Dlaczego szalone lata 80. wciąż fascynują i jak wyglądały w Polsce?