Hermès wyznacza nowe cele klimatyczne. Marka planuje redukcję emisji odpadów cieplarnianych do 1,5°C – zgodnie z inicjatywą Science Based Targets. Innymi markami, które również wyznaczyły na cel zmniejszenie emisji odpadów cieplarnianych są Kering Group, Burberry, Richemont, Prada oraz LVMH.
Polecane wideopodcasty:
To pierwszy raz, gdy Hermès stawia na cel zmiany klimatyczne. Dotychczas w działaniach na korzyść zrównoważonego rozwoju marka kładła nacisk na jakość i trwałość wykonywanych produktów – m.in. inwestując w markę Mycoworks, czyli amerykański start-up, który wytwarza alternatywy dla skór zwierzęcych z grzybów i roślin. Hermès zaznaczył jednak, że poszukiwanie alternatyw dla skór zwierzęcych ma na celu wyznaczenie nowych ścieżek rozwoju, a nie całkowite wykluczenie galanterii skórzanej.

Ogłoszenie Science Based Targets zostało odebrane przez analityków branżowych oraz ekspertów klimatycznych z niezwykłym entuzjazmem. Zdaniem specjalistów „to pierwszy krok w drodze do zrównoważonej przyszłości”.
Czym jest inicjatywa Science Based Targets?
Science Based Targets jest efektem współpracy między ONZ, CDP, World Resources Institute i World Wide Fund for Nature. Inicjatywa polega na „wyznaczeniu złotego standardu” dla firm w celu nakreślenia odpowiednich celów klimatycznych oraz ich weryfikacji.
