“Piękne okładki magazynów sprzedają nam wyimaginowany świat. Teraz same muszą zderzyć się z rzeczywistością a to jest skomplikowane.” – czytamy w weekendowym wydaniu “New York Times”. Co w czasach pandemii mają to zaoferowania magazyny, które promują sukienkę za 4 tysiące złotych czy krem za 800 złotych?
Od 4 tygodni nie wychodzimy z domu- nie licząc wyniesienia śmieci, wyprowadzenia psa czy pójścia po chleb. Dla wielu, ta zmiana oznacza utratę pracy, obcięcie pensji, zwolnienie pracowników czy bycie zwolnionym. Kiedy serwis Allegro w swojej 21-letniej historii odnotowuje rekordowe obroty, Frisco.pl nie wyrabia się z obsługą zamówień, reszta branży zaciska pasa, zagryza zęby i odlicza do końca tego nieszczęsnego lock-down. Ile jeszcze wytrzymają? Wiedzą to tylko oni sami i ich księgowi.
Polski “Vogue” już połączył wydanie majowe z czerwcowym
Sektor odzieżowy ledwie zipie a wraz z nim magazyny modowe bo po co komu kolejna sukienka czy buty, kiedy nie wie czy za miesiąc starczy mu na ratę leasingu i kredytu. Co więc mają do zaoferowania magazyny modowe w czasie pandemii? Jak szybko mogą zareagować na obecną sytuację? Polski “Vogue” już połączył wydanie majowe z czerwcowym zapewne grając na czas. Włoski “Vogue” po raz drugi w ostatnim czasie zaskoczył swoją okładką, która – po ostatnich wydarzeniach w Italii- ma wymiar symboliczny.
Jakie treści powinny publikować magazyny modowe w czasach pandemii?
Czy magazynowi modowemu wypada publikować treści nie związane z tematem dziś najważniejszym dla społeczeństwa? Nie wiem czy mają inne wyjście bo modelka w sukience Zimmerman, butach Balenciagi czy okularach Gucci w tych dniach to ryzykowne posunięcie. Statystyki nie kłamią, również naszego serwisu. Użytkownicy nie chcą dziś klikać w takie frazy jak “sukienka na wiosnę” czy “modne okulary przeciwsłoneczne”. Interesuje ich zdrowie czy przyszłość domowego budżetu. Co więc mają w zanadrzu magazyny fashion? Jakie treści nam zaserwują?
Magazyny modowe czekają trudne miesiące, również finansowo. Większość firm w segmencie fashion i beauty zamroziła swoje budżety marketingowe i przerzuci większość zasobów na płatne reklamy w mediach społecznościowych a nie na działania wizerunkowe. Na te przyjdzie jeszcze czas. Oby wydawnictwa miały go wystarczająco dużo żeby utrzymać się na rynku.
Jesteście ciekawi co na ten temat mają do powiedzenia Amerykanie? Odsyłamy Was do źródła “New York Times”.
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://www.nytimes.com/2020/04/09/fashion/magazines-coronavirus.html?fbclid=IwAR2sT6Ff6VPkDT3v2Y_GGzb9nd45-hIj5mLXrdpFGOBJHeL3uQ0_9SiD4nI”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]