Phoebe Philo powraca ze swoją autorską marką. Premiera została opóźniona o ponad rok!

Kiedy Phoebe Philo ponad dwa lata temu opublikowała wpis, w którym zapowiedziała debiut własnej marki na styczeń 2022 roku, wszyscy siedzieli jak na szpilkach. Premiera kolekcji opóźniła się o ponad rok. Co o niej wiemy?

Phoebe Philo powraca z własną marką

We wrześniu 2023 roku Phoebe Philo w końcu zadebiutuje ze swoją autorską marką o tej samej nazwie. W czwartek po południu, projektantka uruchomiła konto na Instagramie (@phoebephilo), ogłaszając plany zaprezentowania swojej pierwszej kolekcji. Marka będzie miała swoją premierę online za pośrednictwem strony phoebephilo.com. Z notatki, którą opublikowała Philo wiemy, że strona internetowa ruszy w licu bieżącego roku. Brytyjkę wspiera koncern LVMH, który ma mniejszościowy udział w biznesie.

Philo milczała na temat swojej marki od lipca 2021 roku, kiedy ogłosiła powrót do świata mody po trzyletnie przerwie. Brytyjka już wtedy nie mogła doczekać się nowych ekscytujących przeżyć, związanych z premierą kolekcji.

Bycie w moim studio i ponowne tworzenie było zarówno ekscytujące, jak i niesamowicie satysfakcjonujące. Nie mogę się doczekać powrotu do kontaktu z moją publicznością i ludźmi na całym świecie. Bycie niezależnym, rządzenie i eksperymentowanie na własnych warunkach jest dla mnie niezwykle ważne.

– powiedziała wówczas dla BoFa.

Nowy rozdział od czasów Céline

Kiedy w 2017 roku Phoebe ogłosiła swoje odejście od Céline (wtedy nazwa marki była pisana z akcentem), świat mody zagrzmiał. Wywołała prawdziwą burzę w internecie i spekulacje na temat jej nowego zatrudnienia. Phoebe Philo typowano na dyrektorkę kreatywną Chanel, Bottegi Venety, Burberry, a nawet Alaïi. Sama Philo usunęła się w cień i nie komentowała żadnych doniesień na jej temat.

W tym samym czasie stanowisko brytyjki przejął Hedi Slimane, który rozpoczął nową erę dla Céline. Wyczyścił instagramowe konto marki, usunął akcent z jej nazwy, a na samym końcu zredefiniował główny nurt francuskiego brandu. Pozbawił go minimalizmu na rzecz mrocznego glam rocka, tak charakterystycznego dla Anthony’ego Vaccarello, dyrektora kreatywnego Saint Laurent. Fani nie kryli oburzenia. By upamiętnić dorobek Philo na Instagramie pojawiły się konta, które dokumentowały jej pracę. Jednym z najbardziej znanych hasztagów z tamtego okresu jest #oldceline.

Na ten moment niewiele wiemy o marce Phoebe Philo. Jej debiut był przekładany nie raz, zapewne ze względów biznesowych. Philo buduje swój zespół od zera. Uruchomienie nowej marki, nawet dla takiej projektantki jak ona, nie jest łatwym zadaniem. Musi zacząć od podstaw – zakotwiczyć swój styl i podejście do mody w świadomości konsumentów, obronić się z punktu widzenia sprzedaży, a przede wszystkim udowodnić, że jej biznes jest rentowny.

Zdjęcie główne: IG @phoebephilo

Przeczytaj również: Pelagia Kolotouros będzie nadzorować studio kreatywne francuskiej marki Lacoste

Newsletter

FASHION BIZNES