noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
OOPawelec

„Dobór odpowiednich okularów to nie tylko designerska zachcianka” – Pamela Pawelec, właścicielka salonu OOPawelec o znaczeniu optometrii oraz prowadzeniu biznesu

REKLAMA
noSlotData

Od początku działalności OOPawelec proponuje swoim klientom szeroką gamę usług, nacechowaną jakością, której potwierdzeniem jest wykształcenie oraz wieloletnie doświadczenie założycielki marki – Pameli Pawelec. Twórczyni salonu, w rozmowie z Fashion Biznesem, opowiedziała między innymi o znaczeniu optometrii, długofalowej strategii rozwoju biznesu oraz sposobach na utrzymanie wzroku w doskonałej kondycji.

Paweł Makosz, Fashion Biznes: Czym zajmuje się optometrystka? Kiedy poczułaś miłość do okularów?

Pamela Pawelec, właścicielka salonu OOPawelec: Cieszę się, że pojawiło się to pytanie, ponieważ coraz częściej zauważam mniejsze zakłopotanie w związku z odróżnieniem zawodu optometrysty od okulisty. Jeszcze kilka lat temu było to bardzo powszechne, że obszar specjalizacji każdego z tych zawodów budził zamieszanie u wielu osób. Mam teraz dobrą okazję, aby wytłumaczyć czytelnikom z czego wynikają różnice.

Optometrysta zajmuje się korygowaniem wad wzroku, pomiarem funkcji wzrokowych, prowadzeniem terapii widzenia. Optometrysta to specjalista, który bada procesy widzenia. W dużym uproszczeniu: jeżeli mamy na przykład pogorszoną ostrość wzroku, jeżeli mamy podwójne widzenie, problemy z czytaniem, koncentracją powinnyśmy skierować się do optometrysty. Jeżeli problem dotyczy chorób oczu takich jak jaskra, zaćma, zapalenie spojówek należy zgłosić się do okulisty. Zdecydowanie te dwa zawody uzupełniają się i coraz częściej w gabinetach możemy zauważyć współpracę optometrystów z okulistami. 

A odpowiadając na drugą część pytania – kiedy odkryłam miłość do okularów? Miłość do okularów poczułam dopiero kiedy założyłam swoją firmę Optyka i Optometria Pawelec. To miłość do optometrii, do dbania o zdrowie oczu pacjentów sprawiła, że zakochałam się w okularach.

OOPawelec

Przeczytaj również: „Ważny jest świadomy rozwój” – Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca marki ARKET o otwarciu sklepu stacjonarnego w Polsce oraz dalszej ekspansji naszego rynku

Na rynku stałaś się cenioną ekspertką – jak wyglądała Twoja ścieżka rozwoju?

W moim rodzinnym domu zawsze na pierwszym miejscu była nauka. Już od szkoły podstawowej ścisłe przedmioty były moimi ulubionymi. Po maturze zaczęłam studia na Wydziale Fizyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku biofizyka o specjalizacji optyka okularowa, a następnie optometria. Od samego początku starałam się doświadczać różnych rzeczy w swoim zawodzie. Od wykonywania okularów jako optyk, po zarządzanie ludźmi w salonie, po współpracę z lekarzami, a następnie jako optometrysta w gabinecie.

Jesteś założycielką salonu Optyka i Optometria Pawelec – czego nauczyło Cię prowadzenie własnego biznesu?

W grudniu minie 5 lat od kiedy po raz pierwszy przekroczyłam próg mojego salonu. Ten czas minął bardzo szybko i był niesamowicie intensywny. Prowadzenie własnego biznesu z pewnością nauczyło mnie cierpliwości i otwartości na drugiego człowieka. Codzienna praca optometrystki i stylistki okularowej pozwala mi spojrzeć na człowieka z innej perspektywy. Prowadzenie własnego biznesu to zdecydowanie ciągła dbałość o szczegóły, to dbałość o relacje z największym zaangażowaniem.

Co zakłada długofalowa strategia rozwoju Twojej firmy?

Długofalowa strategia rozwoju OOPawelec to przede wszystkich ciągły rozwój. Moi klienci, pacjenci mogą spodziewać się nowych technologii w salonie, gabinecie, zwiększenia usług dotyczących leczenia i korygowania wad wzroku. OOPawelec to optyka i optometria, a więc oprócz tego, że na pierwszym miejscu jest zdrowie oczu moich pacjentów, to cały czas dbam o to, aby aspekt optyki i luksusowych okularów był tak samo dobrze zaopiekowany. Tak naprawdę połączenie wiedzy, umiejętności, doświadczenia i świetnego sprzętu daje możliwość odpowiedniej obsługi, diagnostyki i leczenia. Mam wiele planów na przyszłość związanych z OOPawelec i mam nadzieję, że będę mogła je stopniowo zrealizować z pasją i ciągłym entuzjazmem do swojej pracy. 

OOPawelec
Opracowałaś technologię pozwalającą na dobór okularów online. Jak w praktyce odbywa się to świadczenie?

Wraz z rozwojem OOPawelec, pojawiła się potrzeba doboru okularów online. Jest to usługa zwłaszcza dla tych, którzy nie mogą przyjechać do salonu stacjonarnego, który mieści się pod Poznaniem w Nowym Tomyślu. Wiele osób wciąż nie wie jaki model, jaki kształt, kolor, formę okularów dla siebie dopasować. Usługa doboru okularów online jest odpowiedzią na potrzebę spersonalizowanego dopasowania okularów bez wychodzenia z domu.

Dobór okularów online opiera się na rozbudowanych 12 technikach opracowanych naukowo. Osoba, która decyduje się na dobór online musi wypełnić obszerny formularz oraz wysłać zdjęcia twarzy i sylwetki oraz wykonać odpowiednie pomiary. Na podstawie odpowiedzi oraz wysłanych zdjęć przygotowuję 5 spersonalizowanych modeli okularów, które prezentuję w formie nagrań wideo. Myślę, że dobrze dobrane okulary są najlepszym kompanem w drodze do kreowania indywidualnego wizerunku oraz wzmacniania pewności siebie. 

Wybór odpowiednich oprawek okazuje się nie być wyłącznie designerską zachcianką. Co mówią o tym badania? 

Dobór odpowiednich okularów to zdecydowanie nie tylko designerska zachcianka. Opracowane naukowo techniki doboru okularów mówią, że dobrze dopasowane oprawy to takie, które uwzględniają niesamowicie wiele aspektów jak np. pigmentację skóry, proporcje, anatomię twarzy i sylwetki, profil boczny i górny twarzy, kształt oka, ale również osobowość, temperament osoby, styl ubierania, styl życia i wiele innych elementów, które wpływają na to jak będziemy wyglądać w okularach.

Przeczytaj również: „Firmie naprawdę zależy” –  Daniel Ervér, prezes i CEO Grupy H&M o najważniejszych wartościach, wierze w ludzi i świadomych wyborach modowych

Mam wrażenie, że każdy z nas ma w swoim otoczeniu osobę, która uważa, że w okularach zawsze wygląda źle… Masz dla takich osób jakąś receptę? 

Codziennie spotykam osoby, które uważają, że w każdych okularach wyglądają źle. Nic się nie zmieniło od 13 lat, od kiedy zaczęłam dobierać okulary. Na szczęście mam taką usługę w swojej ofercie jak stylizacja opraw okularowych, która zmienia podejście do okularów, a często też zmienia życie moich klientów.

Jak powinniśmy dbać o nasz wzrok? Szczególnie w przypadku, w którym widzimy doskonale, a jedyne okulary, które nosimy to te przeciwsłoneczne. 

Każdego dnia nasz narząd wzroku wykonuje ogromną pracę. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio o niego zadbać. Przede wszystkim wykonować regularne badania wzroku. Osobom dorosłym zaleca się standardowo badanie raz na dwa lata. Zalecenie to dotyczy osób, które nie mają problemów ze wzrokiem. Ważna jest odpowiednia higiena oczu, dbałość o czas spędzany przy komputerze, smartfonie. Dieta bogata w witaminę A, E i C, a także kwasy Omega 3 oraz luteinę. Ponadto ochrona oczu przed zbyt długą ekspozycją na promieniowanie UVA i UVB, regularne uprawianie sportu, które bardzo pozytywnie wpływa na wzrok, nawodnienie oraz sen.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES