REKLAMA

Nowe technologie: Oglądaj filmy na YouTube i dokonuj zakupu

REKLAMA

YouTube zdradza plany na nową technologię, która nie tylko ma otworzyć firmom kolejną drogę do sprzedaży i promocji swoich produktów, ale również uzyskać pokaźne źródło dochodu dla YT.

Podczas tygodnia reklamy w USA, Susan Wojcicki, CEO platformy YouTube, powiedziała o możliwości bezpośredniego dokonywania zakupów poprzez reklamy wyświetlane na filmach. W przypadku marek wystarczy wyrazić chęć uczestniczenia w takiej formie sprzedaży, a w przypadku klienta chęć zakupu pokazanych na filmie produktów.

Na czym mają polegać zmiany?

Google, właściciel YouTuba, daje już możliwość reklamy produktów na kanale, poprzez wyświetlanie banerów bezpośrednio związanych z filmem. Po wdrożeniu nowej technologii, na ekranie pojawią się specjalne ikonki. Reklamy będą przypominały sekcję “zakupy, którą znamy już z wyszukiwarki Google.

Image4
źródło: google

Klikając na nie, wyświetli nam się lista dostępnych produktów, a następnie, jeśli będziemy zainteresowani szczegółami oferty, zostaniemy przeniesieni na stronę firmy w celach dokonania zakupu.

Firma będzie miała dwie opcje: może skorzystać tylko z reklamy, bądź też połączyć ją bezpośrednio z wspomnianą wyżej sprzedażą. Jedynie firmy, które kupują reklamę AdWords będą mogły skorzystać z takiej formy sprzedaży.

YouTube ma generować dochód z ich wyświetleń.

Obecnie platforma ma ponad milion kanałów. Nowa technologia wkracza w etap testów, a kraje, które jako pierwsze będą wdrażać system to Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Australia i Indie.

YouTube popularniejszy o 40%

Okazuje się, że coraz częściej sięgamy po video, jako formę inspiracji. Ta nowość po stronie YouTube ma na celu aktywniejsze zaangażowanie odbiorcy w kontent i skrócenie drogi zakupu.

Według Google Consumer Survey, co piąty młody człowiek pomiędzy 18-24 rokiem życia korzysta z YouTube, jako źródła informacji tego co jest trendy. Co więcej, w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, użytkowanie YouTube wzrosło o 40%.

Krótko mówiąc: widzisz coś, podoba ci się i jesteś szczęśliwym posiadaczem produktu za jednym kliknięciem myszki.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

YouTube

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES