Kilka dni temu Nike ogłosiło wyniki finansowe za czwarty kwartał fiskalny 2018 roku oraz pełny rok sprzedażowy trwający do 31 maja 2018.
Przychody w czwartym kwartale wzrosły o 13%, notując wartość rzędu 9,8 miliarda dolarów. Wyniki te zagwarantował dwucyfrowy wzrost przychodów na rynkach międzynarodowych, znaczny rozwój Nike Direct, a także ponowny wzrost na rynkach Ameryki Północnej, gdzie do tej pory marka przegrywała ze swoimi największymi konkurentami.
Nasza nowa innowacja wygrywa wśród konsumentów, napędzając znaczną dynamikę w naszych międzynarodowych regionach i owocuje powrotem do dawnej świetności w północnej części Ameryki– wyjaśnił w oświadczeniu Mark Parker, szef Nike.
Cena akcji w okresie czwartego kwartału wzrosła o 15% do kwoty 0,69 dolara, głównie z powodu silnego wzrostu przychodów, wzrostu marży brutto, niższej stawki podatkowej i niższej średniej liczby akcji, które zostały częściowo zrównoważone wyższymi kosztami sprzedaży i administracyjnymi.
Koszty sprzedaży i administracyjne wzrosły o 17 procent do 3,1 miliarda dolarów. Koszty działań mających na celu zwiększenie popytu wyniosły 983 miliony dolarów. Były to między innymi inwestycje w marketing sportowy, wprowadzenie na rynek nowych produktów, jak również liczne kampanie wizerunkowe. Koszty operacyjne wzrosły o 14% do 2,1 miliarda dolarów. Przychody marki Converse, należącej do grupy Nike, zanotowały 14%-owy spadek i wyniosły 512 milionów dolarów.
Łączne przychody firmy Nike w roku podatkowym 2018 wzrosły o 6%, osiągając przy tym kwotę 36,4 miliarda dolarów, z czego przychody samego brandu Nike osiągnęły wynik 34,5 miliarda dolarów. Sprzedaż marek Nike do klientów hurtowych zanotowała 2%-owy wzrost, a przychody Nike Direct powiększyły się o 12%, uzyskując tym samym kwotę 10,4 miliarda dolarów. Roczne przychody Converse wyniosły 1,9 miliarda dolarów co stanowi spadek o 11% w porównaniu do ubiegłego roku.