Uważany był za “mistrza podświetlenia”. W swoich pracach często koncentrował się na podkreślaniu siły kobiecej sylwetki. Wieku 84 lat zmarł Hans Feurer. Ikona szwajcarskiej fotografii.
Przeczytaj również: „Żyjemy w ciągłej akcji”. Blanka Jordan zapowiada nową strategię sprzedażową BIZUU [wywiad]
Życie Hansa Feurera
Hans Feurer urodził się w Szwajcarii w 1939 roku. Po studiach artystycznych pracował jako grafik, ilustrator i dyrektor artystyczny w kilku agencjach reklamowych w Londynie. Bezpośrednio z fotografią związał się w 1966 roku po wyjeździe do Afryki. Jego kariera szybko nabrała tempa.
Już w 1974 roku Feurer współpracował z Kalendarzem Pirelli, a także ze słynnymi jak na tamte czasy magazynami o modzie Deutsch Sven i English Nova. W 1983 roku współtworzył kampanię francuskiego luksusowego domu Kenzo. Jego marka osobista z roku na rok zyskiwała na wartości. Jego twórczość niejednokrotnie publikowana była na łamach takich tytułów, jak Vogue, Elle, Numero oraz Another.
Przeczytaj również: Luksusowe kosmetyczki znanych domów mody
Styl szwajcarskiego fotografa
Znany był z tego, że nie retuszował swoich zdjęć. Nigdy nie używał filtrów ani reflektorów. Wolał uchwycić naturalne światło na zewnątrz, niż używać lamp błyskowych w studiu. Ten wyjątkowy artysta zyskał miano „mistrza fotografii podświetlanej”.
„Sfotografowane ciała Hansa Feurera to świetliste pejzaże” – czytamy w ilustrowanej książce o twórcy. Potrafił znaleźć magiczną aureolę światła, która sprawia, że ludzie na jego zdjęciach świecą. Interesowała go nie tylko moda. Pokazywał kobiety w ich prawdziwym pięknie. Jego styl wywarł wpływ również na innych znanych fotografów: zdjęcia Inez van Lamsweerde czy Stevena Meisela nie są kopiami jego dzieł, lecz hołdem złożonym Hansowi Feurerowi. Lubił to, co prawdziwe i pozbawione ozdób.
Przeczytaj również: Sekrety tworzenia harmonijnych setów
Zdjęcie główne: wikipedia commons/ kampania Alexandre Vauthier