Zamknięcie Zary przy ul. Marszałkowskiej wywołało duże poruszenie wśród klientów hiszpańskiej sieci. Jak się okazuje, to niejedyna marka, która zniknęła z Domów Towarowych Wars Sawa Junior. Z obiektu wyprowadził się również popularny sprzedawca bielizny.
Koniec Zary w centrum Warszawy
Sklep Zara przy Marszałkowskiej 104-122 w Warszawie zakończył działalność w grudniu 2024 roku. Wielopoziomowy salon Zary na Marszałkowskiej przez lata był ważnym punktem na mapie handlowej Warszawy, oferując odzież damską, męską i dziecięcą. Centralna lokalizacja w pobliżu Pałacu Kultury i Nauki zapewniała marce doskonałą widoczność. Mimo to, decyzja o zamknięciu wpisuje się w strategię firmy Inditex, właściciela marki Zara, która koncentruje się na rozwoju kluczowych, najbardziej rentownych lokalizacji.
Potwierdzeniem tej strategii są inwestycje w modernizację salonów Zary w centrach handlowych Westfield Arkadia i Westfield Mokotów. Nowoczesny design, większa przestrzeń i rozwiązania omnichannel to elementy, na które stawia marka, oferując klientom jeszcze bogatszy asortyment i nowoczesne doświadczenie zakupowe. Zakończenie działalności sklepu Zara na Marszałkowskiej może wskazywać zatem element szerszej strategii rozwoju marki w Polsce, stawiającej na innowacje i optymalizację sieci sprzedaży.
Kto w miejscu Zary? Nie Uniqlo
Nieoficjalne informacje wskazywały, że w miejscu Zary pojawi się japońska sieć Uniqlo, która do tej pory prowadziła swój pop-up store kilka lokali obok. Przedstawiciele marki zdementowali tę informację, potwierdzając, że Uniqlo pozostanie na swoim miejscu, jednak w zmienionej formie. Po sukcesie sklepu tymczasowego, japoński gigant zdecydował się przekształcić tę lokalizację w stały sklep stacjonarny. W związku z tym, lokal czeka gruntowna metamorfoza. Sieć rozpocznie remont pierwszego piętra, by w dalszej kolejności tymczasowo zamknąć cały lokal. Ponowne otwarcie Uniqlo zapowiadane jest na jesień 2025.
Calzedonia zamknęła sklep przy Marszałkowskiej
Jak się okazuje, Zara nie jest jedyną marką, która pożegnała się z obiektem Wars Sawa Junior. Na prózno szukać tam już sklepu włoskiej sieci bieliźnianej. Chodz o sieć Calzedonia, której sklep właśnie zlikwidowano. Nie wiadomo, kto zajmie to miejsce po włoskiej marce. Uniqlo zapewnia, że ich powiększenie nie jest powiązane z zamykaniem innych sklepów w tym kompleksie handlowym ani w jego sąsiedztwie.
Planowany rozwój Domów Towarowych Wars Sawa Junior
Domy Towarowe Wars Sawa Junior, kultowy obiekt handlowy w samym sercu Warszawy przy Marszałkowskiej 104/122, należący do spółki G.City (właściciela m.in. CH Promenada, Reduta i Targówek), szykują się do dalszego rozwoju. Ten popularny kompleks, w którym znajdują się m.in. największy w Europie salon Adidasa i pierwszy w Polsce salon Uniqlo, a także sklepy H&M, C&A, Mango i TK Maxx, cieszy się ogromną popularnością i ruchem pieszych (ok. 70 milionów rocznie).
W związku z tym właściciel aktywnie poszukuje nowych najemców i planuje dalsze inwestycje, by wykorzystać potencjał tej wyjątkowej lokalizacji. Dyrektor ds. handlu G.City, Szymon Mińczuk, podkreśla, że Wars Sawa Junior, dzięki swojemu położeniu i planowanym zmianom w okolicy (m.in. otwarcie Muzeum Sztuki Nowoczesnej), ma szansę stać się jeszcze silniejszym punktem na mapie handlowej Warszawy.
Warszawa staje się mekką luksusu? Oto nowe butiki, które pojawiły się na mapie zakupowej stolicy