Branża mody walczy o środowisko
To jedna z najbardziej przełomowych decyzji w branży mody w 2019 roku. W trakcie szczytu G7 najwięksi gracze na rynku odzieżowym podpisali Pakt Mody (Fashion Pact), deklarując się tym samym do aktywnej walki o środowisko naturalne i ograniczenia negatywnego wpływu mody na środowisko. Pakt został stworzony pod kierownictwem francuskiego konglomeratu Kering (posiadającego pod skrzydłami m.in. Gucci, Saint Laurent czy Balenciagę) oraz francuskiego ministerstwa środowiska. Do walki o środowisko zaangażowały się m.in. takie koncerny jak H&M Group, Nike, PVH Corp, Burberry, Inditex czy Kering. Więcej na temat Modowego Paktu przeczytacie TUTAJ
Poważne deklaracje z sierpnia 2019, w ostatnich miesiącach roku przyniosły już pierwsze rezultaty. W grudniu usłyszeliśmy o innowacyjnym pomyśle H&M. Szwedzki koncern postanowił uruchomić program wypożyczania ubrań. Usługa jest narazie dostępna jedynie w Sztokholmie. Członkowie klubu lojalnościowego mają do dyspozycji 50 rzeczy, które mogą wypożyczyć na okres jednego tygodnia. W ten sposób szwedzka marka podejmuje kolejne kroki w celu ochrony środowiska. Jak myślicie, czy wypożyczanie ubrań już wkrótce konkurować będzie z zakupem nowych produktów?
Przy okazji, przypominamy analizę raportu przygotowanego przez portal Edited, gdzie staramy się odpowiedzieć na pytanie: Czy branża mody rzeczywiście dba o ekologię?