REKLAMA
Najpopularniejsze marki kosmetyczne na TikToku wg Cosmetify

Te marki kosmetyczne biją rekordy popularności na TikToku [ranking]

REKLAMA

Najpopularniejsze marki kosmetyczne na TikToku zostały ujawnione w najnowszym raporcie stworzonym przez Cosmetify. Dwie z podium należą do popularnych artystek.

Przeczytaj również: Wschodzące polskie marki kosmetyczne, które warto obserwować

TikTok to silna platforma dla marek kosmetycznych, która umożliwia nawiązywanie kontaktu z odbiorcami, prezentowanie swoich produktów i zwiększanie sprzedaży, a jej popularność rośnie wraz z szybkim wzrostem liczby influencerów i marek kosmetycznych pojawiających się w aplikacji.

Platforma Cosmetify przyjrzała się bliżej statystykom popularnych kosmetycznych marek, wyróżniając ranking 10 najpopularniejszych. Raport Cosmetify Index, opiera się na liczbie wyszukiwań w Google i ilości obserwujących w mediach społecznościowych, hashtagach i zaangażowaniu. Jego wyniki co roku wskazują, jak dużą siłę mają media społecznościowe, szczególnie w branży kosmetycznej.

10 najpopularniejszych marek na TikToku według Cosmetify

  1. Huda Beauty – 8 700 000 obserwujących, 187 200 000 polubień
  2. Rare Beauty – 3 500 00 followersów, 50 300 000 polubień
  3. Florence by Mills – 3 400 000 obserwujących, 59 800 000 polubień
  4. Fenty Beauty – 2 500 000 obserwujących, 48 800 000 polubień
  5. Kylie Cosmetics – 3 300 000 obserwujących, 26 700 000 polubień
  6. e.l.f Cosmetics – 1 500 000 obserwujących, 20 700 000 polubień
  7. Charlotte Tilbury – 1 300 000 obserwujących, 13 100 000 polubień
  8. NYX Professional Make Up – 942 800 obserwująych, 10 100 000 polubień
  9. Morphe – 1 200 000 obserwujących, 13 200 000 polubień
  10. Maybelline – 747 200 obserwujących, 4 500 000

Huda Beauty – numer 1 na TikToku

Huda Beauty od lat utrzymuje się na topie najbardziej pożądanych marek kosmetycznych. Za jej sukcesem Huda Kattan – wizażystka i blogerka kosmetyczna, pуł-Irakijka, pół-Amerykanka. Jej kariera rozwinęła się dzięki platformie YoyTube, a pierwszym produktem były sztuczne rzęsy, które wypuściła na rynek w 2011 roku. Popularność marki wzrosła, gdy media obiegła informacja, że produktów Huda używają same siostry Kardashian. Z roku na rok siła marki rosła, a jej siłą jej oferty stały się produkty do makijażu. W 2019 roku asortyment marki rozszerzono o produkty do pielęgnacji. Aktualnie oferta Huda Beauty to ponad 100 różnorodnych produktów, a roczna sprzedaż marki szacowana jest na około 200 milionów dolarów.

Huda Beauty tworzy ogromną społeczność nie tylko na TikToku – na Instagramie obserwuje ją obecnie niemal 54 milionów użytkowników. Nie ma wątpliwości, że siła marki Huda tkwi w doskonale rozwiniętych mediach społecznościowych. Niezwykle istotny jest tu również wizerunek samej założycielki, która plasuje się w czołówce najbardziej wpływowych influencerek branży kosmetycznej. W 2023 roku zajmuje 66. pozycję na liście Forbes „America’s Self-Made Women”.

Rare Beauty – imperium kosmetyczne Seleny Gomez

Rare Beauty, marka kosmetyczna stworzona przez aktorkę i piosenkarkę Selenę Gomez, stoi w opozycji do nierealnych kanonów piękna narzuconych przez media społecznościowe. Ich charakterystyczną cechą stały się lekkie, oddychające i przyjemne w użyciu formuły, których zadaniem jest podkreślenie naturalnego piękna. Bez wątpienia ogromną siłą marki jest sama Gomez, a imponująca liczba jej fanów (aktualnie 430 mln na Instagramie), przekłada się na liczbę zainteresowanych jej kosmetykami. Rare Beauty to jednak zespół profesjonalnych ekspertów, który stoi za dobrej jakości produktami, które zyskują szereg pozytywnych recenzji w sieci. 

Zgodnie z informacjami podanymi przez Bloomberg sam viralowy róż Rare Beauty sprzedany w 3,1 milionie sztuk dostarczył Selenie Gomez imponujące 70 milionów dolarów przychodu w 2022 roku. Szacuje się, że sprzedaż kosmetyków Rare Beauty przekroczy w 2023 roku 300 milionów dolarów.

Selena Gomez, ambasadorka zdrowia psychicznego, swoje biznesowe działania skupia na tematach społecznych. Wraz z Rare Beauty powstał specjalny fundusz, który gromadzi 1 proc. Ze sprzedaży kosmetyków. Do 2022 roku udało się zgromadzić ponad 5 milionów dolarów, których celem jest wsparcie edukacji psychologicznej. 

Florence by Mills – od nastolatki dla nastolatek

Millie Bobby Brown, popularna aktorka znana z serialu „Stranger Things postanowiła wykorzystać lukę na rynku kosmetycznym i stworzyć produkty przeznaczone dla nastolatek. Gwiazda Netflixa autorską linię kosmetyków dedykowała młodym odbiorczyniom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z makijażem oraz zadbać odpowiednią pielęgnację. Produkty Florence by Mills charakteryzują się ekologicznym składem pełnym nawilżających składników oraz bogatą formułą mającą pozytywnie wpływać na wymagającą i kapryśną młodą cerę. Produkty są całkowicie wegańskie oraz posiadają certyfikat PETA.

Kosmetyki Florence by Mills zadebiutowały na rynku w 2019 roku. W 2022 roku Cosmetify Index wyróżnił ją na 1 miejscu wśród najgorętszych marek kosmetycznych. Aktualnie marka gromadzi na Instagramie ponad 3,4 milionową społeczność. Z ponad 3,4 milionami obserwujących, 50,3 milionami polubień filmów i 2,9 miliarda wyświetleń hashtagu #florencebymills, marka zyskuje coraz większą popularność na TikToku.

Zdjęcie główne: mat. prasowe Huda Beauty

Przeczytaj również: #BeautyBiznes: Lush Cosmetics. Czy kolorowe kule do kąpieli uratują planetę? 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES