Czerwiec, nazywany też miesiącem dumy, co roku skupia się na wsparciu społeczności LGBTQIA+. To właśnie wtedy na całym świecie odbywają się marsze równości, a wiele marek sięga po tęczowe flagi, by mówić o równości i akceptacji. Kto tym razem przygotował najpiękniejsze kolekcje z okazji Pride Month? Sprawdzamy.
Autorka: Aleksandra Zawadzka
Levi’s “How do you show up?”
W tym roku słynna marka specjalizująca się w denimie zaprezentowała kampanię “How do you show up?”, do której w Polsce zaproszeni zostali Piotr “Grabari” Grabarczyk, Sylwia Chutnik oraz Ada Hyzopska. Celebrację siły, historię oraz wyjątkowość tej społeczności widać nie tylko w krótkich spotach, ale też specjalnej kolekcji Levi’s. Spodnie 501 ’93 Straight w kolorze Light Indigo Destructed, sukienka Radical Love Dress, kamizelka Liberation Trucker Vest czy kapelusz Pride Bucket Hat w kolorze Deep Purple są ukłonem w stronę aktywistów z lat 70. i 90. Levi’s od lat wspiera LGBTQIA+, działając między innymi z Paradą Równości oraz grupą Stonewall. Dzięki zyskom z kolekcji Pride, jak co roku, przekaże darowiznę w wysokości 100 000 dolarów na rzecz OutRightAction International. Marka pojawi się też z własną platformą na warszawskiej Paradzie Równości.
COS Pride
Horse Meat Disco, House of Yes, Sink The Pink i Churros con Chocolate to cztery kultowe kluby przyjazne społeczności LGBTQIA+ z całego świata, które posłużyły za inspirację do limitowanej kolekcji koszulek COS. Podczas tegorocznego Miesiąca Dumy skandynawska marka chce zwrócić uwagę na centra społeczności, które zapewniają bezpieczną przestrzeń do celebracji i swobody bycia sobą. Nowa kolekcja ma pomóc zebrać fundusze na rzecz organizacji walczących o prawa mniejszości LGBTQIA+.
GUESS Watches “What Makes You Sparkle”
Specjalna edycja zegarków “What Makes You Sparkle” ozdobiona jest tęczowymi kryształkami ombre na czasomierzach, które symbolizują ducha społeczności LGBTQIA+ i samoakceptację. Wraz z jej wprowadzeniem do sprzedaży GUESS Watches zobowiązało się przekazać 25 000 dolarów na rzecz organizacji non-profit The Trevor Project.
Converse “Proud To Be”
Klasyczne trampki Converse z tęczowymi elementami, ale też bardziej odważne brokatowe modele na obcasach oraz kolekcja ubrań to propozycje Converse z okazji Pride Month. Popularna marka stworzyła wraz z Grupą Stonewall cykl materiałów wideo na temat edukacji seksualnej, a ze społecznością LGBTQIA+ przygotowała ZINa, w którym znalazły się takie tematy, jak m.in. ekspresja negatywnych emocji, toksyczna męskość i niechciany coming out. Converse pojawi się też na Paradzie Równości w Warszawie i organizuje before party z przygotowywaniem transparentów oraz warsztatami voguingu.
Coach Pride
“Świętujemy społeczności LGBTQIA+ wszędzie, w czerwcu i co miesiąc” można przeczytać na Instagramie Coach. Luksusowy brand zaprezentował takie projekty, jak torebki ze słynnym monogramem w wersji tęczowej czy kamizelki w kolorowe paski. Od dekady już Coach Foundation działa z organizacją Hetrick-Martin Institute HMI, a także kontynuuje swoje partnerstwo z Point Foundation oraz LGBT CenterLink. Wszystkie wspierają mniejszości seksualne i pomagają młodzieży LGBTQIA+.
Przeczytaj również: “Tęcza to język miłości i tolerancji, a jednocześnie sprowadzania nas do tego, że wszyscy jesteśmy ludźmi”. O symbolice tęczy w Polsce