Crossborder Commerce Europe (CCE) opublikowało ranking najlepszych e-sprzedawców w Europie.
Zalando, Shein, Vinted – wielka trójca sprzedaży online [moda]
Wartość europejskiego rynku handlu elektronicznego w zakresie mody i urody stale rośnie. W 2022 roku wyniosła 122 mld EUR, z czego 45 mld EUR wygenerowały zakupy transgraniczne. Z nowego raportu CCE możemy się dowiedzieć o 250 największych graczach na rynku e-commerce.
Wielkim zwycięzcą mody zostało niemieckie Zalando. Tuż zanim znalazło się chińskie Shein, które jest zmorą ekologicznych aktywistów i co ciekawe – Vinted, litwińska platforma sprzedaży ubrań, która ostatnimi czasy robi się coraz popularniejsza w całej Europie. W pierwszej piątce najlepszych e-sprzedawców nie zabrakło też amerykańskiego StockX i Nike’a.
Gracze z branży mody byli też reprezentowani wśród 10 największych europejskich sprzedawców detalicznych we wszystkich sektorach. Zalando zostało absolutnym liderem i zajęło też drugie miejsce w rankingu ogólnosektorowym. Bardzo wysoko też Shein (6.miejsce) i Vinted (7. miejsce).
Przeczytaj też: Kiedy warto kupować akcje spółek modowych?
Notino i Oriflame – kosmetyczny świat najlepszych sprzedawców online
Jeżeli chodzi o internetowy rynek kosmetyczny niekwestionowanym zwycięzcą jest Notino. Tuż za nim jest szwajcarskie Oriflame i amerykańskie Dermstore. Czwarte miejsce zajął Avon, a piąte Farmaline.
Sektor modowy w 2022 roku był stabilny, co potwierdza wpływ inflacji na konsumpcję mody. Rosnący rynek mody używanej, wspierany przez rynki odsprzedaży C2C, jest obiecujący – stwierdziło CCE. Oczekuje się, że prawie jedna szósta sprzedaży odzieży online w 2026 r. będzie pochodzić z platform odsprzedaży C2C. Bliźniacze czynniki, czyli rentowność i zrównoważony rozwój, wzbudzają zainteresowanie konsumentów modą używaną – dodało CCE.
Sektory mody i urody w 2022 roku odpowiadały za 17 proc. całkowitych europejskich przychodów z handlu elektronicznego, szacowanych na ok. 729 mld EUR. Według najnowszego raportu CCE udział ten powinien wzrosnąć o 1 proc. do 2025 roku. Jednocześnie szacuje się, że przychody wygenerowane przez e-handel wyniosły w 2022 roku 15,1 mld EUR, a do 2025 roku osiągnął 21,4 mld EUR.
Być może platformą, która przyczyni się do wzrostu przychodów z e-handlu będzie Tik Tok, który wczoraj ogłosił, że rusza w Stanach Zjednoczonych ze swoją prywatną platformą e-commerce. Na ten moment partnerami platformy TikTokowej są m.in. Shopify, WooCommerce, Salesforce Commerce Cloud, BigCommerce i Magento. Jeżeli chińska aplikacja weszłaby we współpracę chociażby z chińskim Shein przychody ze sprzedaży handlu mogłyby jeszcze szybciej poszybować w górę.
Przeczytaj też: 7 największych spółek modowych na świecie