Brand Finance ponownie przedstawiło najcenniejsze marki luksusowe na świecie. W 2025 roku w rankingu brytyjskiej firmy ponownie wygrało Porsche, za którym uplasowały się francuskie domy mody. To dowód na to, że sektor premium w branży fashion – pomimo trwającego kryzysu – nadal radzi sobie całkiem dobrze.
Chanel rośnie w siłę
Zestawienie najcenniejsze marki luksusowe na świecie ponownie otwiera Porsche, które już ósmy rok z rzędu może pochwalić się pierwszym miejscem. Niemiecka marka utrzymała pozycję nawet pomimo 5-procentowego spadku swojej wartości, wynikającego z osłabionego popytu w Europie i Chinach.
Co ciekawe, według Brand Finance Chanel jest „najszybciej rozwijającą się marką luksusową i premium w 2025”. Jej wartość wzrosła w ciągu roku o 45%, osiągając poziom 37,9 mld dolarów. Dzięki temu Chanel wyprzedziło konkurencyjny dom mody Louis Vuitton, zajmując drugie na liście najcenniejszych marek na świecie. Jeden z brandów należących do koncernu LVMH zanotował o wiele mniejszy wzrost, wynoszący 2,1% (wartość 32,9 mld dolarów).

Sprawdź też: Ranking najcenniejszych marek na świecie według Brand Finance
Rekordowa wartość luksusowych marek
W 2025 r. najcenniejsze marki luksusowe według Brand Finance osiągnęły łącznie rekordową wartość 317 mld dolarów. Prawie połowę tej sumy (48,7%) wygenerowały francuskie marki. Zaraz za nimi znalazły się włoskie brandy (18,4%). Co ciekawe, to branża modowa zdominowała ponownie zestawienie. Sektor fashion z 32 przedstawicielami odpowiada za aż 70% całkowitej wartości wszystkich brandów z rankingu (221 mld dolarów).
„W latach 2019–2024 sektor dóbr luksusowych i premium odnotował znaczący wzrost wartości, a wartość marek 50 największych brandów na świecie wzrosła o 43%. W 2025 roku ten trend się utrzymał, osiągając rekordowy poziom 317,0 miliardów dolarów. Niemniej jednak sektor ulega zmianie. Przewiduje się spowolnienie wzrostu, a marki muszą dostosować się do zmieniających się preferencji konsumentów, którzy coraz częściej stawiają na doświadczenia premium, takie jak podróże i wartościowe momenty społeczne, zamiast dóbr materialnych. Era łatwych podwyżek cen, napędzanych utrzymującym się popytem, dobiegła końca — marki luksusowe muszą się rozwijać, aby pozostać istotne”
– skomentował Henry Farr z Brand Finance.
Zobacz: Kantar wskazuje najcenniejsze marki świata
Najcenniejsze marki luksusowe na świecie 2025 – lista TOP 50
Poniżej znajdziesz pełne zestawienie przygotowane przez Brand Finance. Oto najcenniejsze marki luksusowe na świecie 2025:
- Porsche
- Chanel
- Louis Vuitton
- Hermès
- Rolex
- Dior
- Cartier
- Ferrari
- Gucci
- Guerlain
- Tiffany & Co.
- Prada
- Lancôme
- Armani
- Estée Lauder
- Coach
- Burberry
- Bulgari
- Lamborghini
- Yves Saint Laurent
- Moncler
- Givenchy
- SK-II
- Van Cleef & Arpels
- Celine
- Bentley
- Omega
- Rolls- Royce
- TAG Heuer
- Moët & Chandon
- Loewe
- Dolce & Gabbana
- Valentino
- Bottega Veneta
- Shangri-La
- Jaeger-LeCoultre
- Zegna
- Intercontinental
- Aston Martin
- Fendi
- Veuve Clicquot
- Kenzo
- Ferragamo
- The Ritz-Carlton
- Clé de Peau Beauté
- Tissot
- Alpine
- Longines
- Versace
- Maserati
Dom mody Hermès utrzymał swoją zeszłoroczną pozycję, podczas gdy Rolex awansował o dwa miejsca. Najprawdopodobniej wynika to z rekordowych wyników sprzedaży, którymi mógł się pochwalić w 2024 r. lider na rynku zegarków. Podobnie jak Hermès, tak i Dior stabilnie utrzymuje się na tej samej pozycji (6. miejsce). Mimo to wartość domu mody wzrosła w zeszłym roku o 18%. Podobnie wygląda to w przypadku Cartier (+15%) i Ferrari (+36%). Za to marka Gucci spadła o na 9. miejsce i jest 24% na minusie, jeśli chodzi o wartość.
TOP 10 najcenniejszych marek luksusowych na świecie zamyka w 2025 marka Guerlain (+23%). Co ciekawe, to wielki powrót dla francuskiego giganta kosmetycznego – ostatni raz znalazł się w pierwszej dziesiątce w 2021 r.
Zdjęcie główne: Launchmetrics Spotlight