REKLAMA
Moliera2, jeden z pionierów polskiego rynku luksusowego, prezentuje wyjątkową kampanię świąteczną w obiektywie Mateusza Stefanowskiego. To wizualna opowieść o różnorodności spędzania tego wyjątkowego czasu – od kameralnych wieczorów przy kominku po wytworne spotkania towarzyskie. Moliera2 to multibrand modowy, który przenosi nas w świat niezwykłych połączeń i różnorodności stylów, prosto od zagranicznych projektantów jak Coperni, Manolo Blahnik, Philipp Plein czy Nina Ricci. W rozmowie z Pawłem Makoszem, Agnieszka Rykowska i Mateusz Kołacińskim, duet kupców Moliera2, którzy ujawniają tajniki pracy z markami luksusowymi i nadchodzące trendy w modzie.

„Niesamowite jest to, jak wybory kupców, fizycznie przeistaczają się w świąteczną kartkę, kampanię i w efekcie w stylizacje świąteczne naszych klientów” – Moliera2 [wywiad]

REKLAMA

Moliera2, jeden z pionierów polskiego rynku luksusowego, prezentuje wyjątkową kampanię świąteczną w obiektywie Mateusza Stefanowskiego. To wizualna opowieść o różnorodności spędzania tego wyjątkowego czasu – od kameralnych wieczorów przy kominku po wytworne spotkania towarzyskie. Moliera2 to multibrand modowy, który przenosi nas w świat niezwykłych połączeń i różnorodności stylów, prosto od zagranicznych projektantów jak Coperni, Manolo Blahnik, Philipp Plein czy Nina Ricci. W rozmowie z Pawłem Makoszem, Agnieszka Rykowska i Mateusz Kołacińskim, duet kupców Moliera2, którzy ujawniają tajniki pracy z markami luksusowymi i nadchodzące trendy w modzie.

Przeczytaj również: Alan Jakubowicz, Creative Project Manager dla marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger: “W Amsterdamie musiałem wyzbyć się polskich kompleksów. Że jestem gorszy, mniej utalentowany i niewystarczający” [wywiad]

CHARAKTERYSTYKA PRACY KUPCA

Kim jest kupiec oraz jakie są jego obowiązki? 

Agnieszka Rykowska: Kupiec musi biegle poruszać się w segmencie fashion, wyprzedzać trendy, posiadać szósty zmysł estetyczny i być doskonale wyczulonym na upodobania klientów. Miło jest nam przyznać, że mamy ogromny wpływ na to co zobaczymy na ulicach w przyszłym sezonie.

Branża Fashion jest niezwykle wymagająca, ale daje ogromne możliwości rozwoju, realnego wpływu na to co będzie pojawiało się w modzie na polskich ulicach. Nie zaznamy w tym obszarze nudy czy stagnacji, każde spotkanie, każdy pokaz jest inny i właśnie to jest najpiękniejsze w pracy zawodowego kupca.  

Jak wygląda przykładowy dzień pracy kupca? 

Agnieszka Rykowska: Z pewnością większość osób spodziewa się, że nasza rola ogranicza się do podróży i dokonania wyborów modowych na nadchodzące  sezony. I tutaj musimy czytelników zaskoczyć, gdyż większość naszego czasu jest poświęcana na prace z danymi liczbowymi, zestawieniami i pracą w popularnym excelu. Niemniej jednak zawód kupca Fashion jest pełen kreatywności i sztuki negocjacji. Z pewnością nagrodą są spotkania z samymi projektantami, obserwowanie kulisów nowych kolekcji choć przyznaję, iż często w pocie czoła biegamy między spotkaniami i nie trudno ulec zmęczeniu.

Jakie są najbardziej nieoczywiste zadania zawodowe realizowane przez kupców? 

Agnieszka Rykowska: Przede wszystkim nieoczywistym jest brak przewidywalności i to, że często intuicja odgrywa znaczącą rolę.  To co może na pierwszy rzut oka wydawać się proste i przyjemne niekiedy jest poparte dużym wysiłkiem i odpowiedzialnością. 

Od czego zależy wynagrodzenie kupca? Jakich widełek można spodziewać się na początku tej ścieżki kariery? 

Agnieszka Rykowska: Wynagrodzenie kupca jest przede wszystkim uzależnione od stażu pracy, umiejętności, od portfolio marek, którymi się opiekuje, ale głównie opiera się na doświadczeniu. Stawki w naszej branży potrafią być mocno zróżnicowane.

Agnieszka Rykowska, Head of Buying Moliera2

SESJA ŚWIĄTECZNO-NOWOROCZNA

Kiedy marka rozpoczyna pracę nad stworzeniem kampanii? 

Agnieszka Rykowska: Praca nad kampaniami świątecznymi planowana jest z dużym wyprzedzeniem. Pierwszym jej elementem jest stworzenie koncepcji w jakiej chcielibyśmy osadzić historię. Biorąc pod uwagę szczególny charakter tej zimowej, trudno wybrać zawsze tę końcową sposród wielu świetnych pomysłów.  Nasza rola, działu Buyingu jest szczególna ważna w tym procesie, gdyż rekomendacje dotyczące marek są pierwszym elementem całej układanki. Tegoroczna kampania jest wyjątkowa pod wieloma względami, szczególnie, iż udało nam się połączyć w niej interesujące projekty różnych marek. Co ciekawe rezerwowaliśmy je już 11 miesięcy wcześniej. 

Czym kierowaliście się przy wyborze stylizacji do tegorocznej kampanii świąteczno-noworocznej? 

Agnieszka Rykowska: Przede wszystkim najważniejsze dla nas było, aby być prawdziwym – to przesłanie naszej kampanii. Chcieliśmy zachować właściwy balans między charakterem Świąt, a wytchnieniem, którego na co dzień nam brakuje i o którym myślimy w tym okresie. Szybkie życie w mieście, intensywność pracy i brak czasu to aspekty o których chcielibyśmy wszyscy zapomnieć właśnie w tym czasie. Jesteśmy przekonani, że udało nam się to osiągnąć przy planowaniu tej kampanii.  

Jaki jest prognozowany efekt Waszych tegorocznych działań kampanijnych?  

Agnieszka Rykowska: Jesteśmy przekonani, że kampania odniesie spektakularny efekt, jest świeża, młoda duchem, ale przede wszystkim prawdziwa. Podkreślamy, że najważniejsze są dla nas relacje, dobra atmosfera ale też to co chcemy sobą wyrazić właśnie poprzez modę. W naszym zawodzie, absolutnym must jest pasja do sztuki modowej.

Niesamowite jest to, jak nasze wybory – wybory kupców, fizycznie przeistaczają się w świąteczną kartkę, kampanię i w efekcie w stylizacje świąteczne naszych klientów. 

Przeczytaj również: Opowieść wigilijna w świątecznej kampanii Moliera2. W nowej kolekcji znajdziemy projekty Coperni i Manolo

TREDNY 2024

Z jakimi konsumenckimi wymaganiami będą musiały zmierzyć się podmioty sprzedażowe w 2024 roku?

Mateusz Kołaciński: Nasi klienci są coraz bardziej otwarci na modę oraz coraz chętniej z nią eksperymentują. „Bycie fashion” jest również bardzo szeroko i indywidualnie postrzegane. Dlatego największym wyzwaniem dla nas jest zapewnienie klientom maksymalnie interesującej oferty modowej. Tworzymy ją w oparciu o ich komfort, jakość materiałów, popularność marek i indywidualne poczucie stylu czy też estetyki. 

Czy ze stuprocentową skutecznością można przewidzieć trendy, które będą obowiązywały w modzie na przykład za pół roku?

Mateusz Kołaciński : Udaje nam się przewidywać trendy które będą obowiązywały w przyszłym sezonie lub roku. Bazujemy na raporcie WGSN – TREND FORECASTING & ANALITICS. Warto jednak pamiętać że są to trendy na cały świat i nie wszystkie przyjmą się w Europie Środkowo – Wschodniej. W naszej pracy musimy inwestować w trendy które mają szanse przyjąć się u nas i spotkać z pozytywnym odzewem przez naszych klientów.

To samo wyzwanie tyczy się kolorów sezonu. Wiele z nich jest bardzo niekorzystnych dla Polek. We wszystkim zamówieniach musimy znaleźć wspólny mianownik między sezonowymi trendami a ich komercyjnym potencjałem.

Co Waszym zdaniem będzie chodnym produktem w przyszłym roku? 

Mateusz Kołaciński : W dalszym ciągu obserwujemy trend na inwestycje w produkty wysokiej jakości. Klienci chcą inwestować w ubrania oraz dodatki które będą służyć im latami. Nasz klient szuka materiałów najwyższej jakości takich jak kaszmir, jedwab czy skóra oraz produktów które będzie mógł łączyć w różnych stylizacjach niezależnie od pory roku lub sezonu. Tak zwana szafa kapsułowa.

Przeczytaj również: Prezenty na mikołajki w pracy. Te upominki zawsze się sprawdzają

Materiał sponsorowany

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES