REKLAMA

“Modna pandemia. Ewa Minge wyjaśnia, co polska “odzieżówka” robi w ramach walki z koronawirusem”

REKLAMA

“Potrzebujesz dowodu na to, że branża modowa może odpowiadać na istotne zapotrzebowanie społeczne? Proszę bardzo: oto projektantka, która w obliczu pandemii koronawirusa zaczęła szyć darmowe maseczki ochronne. Porozmawiajmy o tym, dlaczego inne firmy odzieżowe nie poszły jej śladem, choć zrobiły to tysiące “zwykłych” Polaków, a także o zarabianiu na ludzkich tragediach i największych w aktualnych zagrożeń dla świata (od masowego bezrobocia, po falę samobójstw).

Trzy tygodnie temu moja firma zamarła. Wstrzymano odbiory zamówień na kolekcję wiosenno-jesienną, którą w normalnych warunkach wysyła się do kontrahentów pomiędzy styczniem a marcem. 

W tym samym okresie powinniśmy już także szyć kolekcję jesień-zima, jednak wobec zaistniałej sytuacji również te zamówienia nie zostały potwierdzone. Firma czeka w gotowości, mamy odpowiednie moce przerobowe i… nie dzieje się nic.

Około 80 procent mojej produkcji stanowi eksport; głównie na rynek włoski, bądź też przez Włochy dalej w świat. Gdy ten kraj “stanął” z powodu pandemii koronawirusa, wszystko zmieniło się o 180 stopni. 

Mówimy o momencie, w którym Polska była jeszcze pozornie bezpieczna, wielu naszych rodaków żyło w błędnym przekonaniu, że u nas po prostu nie może dojść do masowych zachorowań; śmiało się, że przecież nie jesteśmy takimi kretynami, jak Włosi.

Zaznaczmy: owszem, na Półwyspie Apenińskim popełniono całe mnóstwo błędów, a spora część tamtejszego społeczeństwa podchodziła do zagrożenia koronawirusem na luzie, w sposób mało poważny. Jednak Włosi naprawdę nie są kretynami. Mówię to jako osoba, która od wielu lat pracuje i pomieszkuje w ich kraju.” – Ewa Minge dla natemat.pl

[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://natemat.pl/304443,moda-w-obliczu-koronawirusa-ewa-minge-szyje-za-darmo-maseczki-ochronne?fbclid=IwAR2vv7xoWV1ZsD_Wn8ybKalKP2ThSV4CdcAUvjRHFyzuTSfHZs76WKrneKI”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES